2008-12-12, 13:19
Medlem
Mr_Ypzilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Släng i lite målarsoda eller liknande i tvättmedlet så skall du se resultat! Hoho!

Ja, kaustik- eller målarsoda känns ju givet, lär göra en hel del skit med kläderna samtidigt som det ser ut ungefär som tvättmedel fortfarande. Bör väl blandas med lite tvättmedel dock, så lukten blir rätt.

Att bara köra med blekmedel eller vittvättmedel i färgtvätten känns lite mesigt, lite beroende på vad man tvättar är det ju knappt det märks.
Citera
2008-12-12, 13:28
Medlem
Ett alternativ till metylenblått vore ju att blanda i lite kristaller av kaliumpermanganat, vilket också har en otrolig förmåga att färga av sig
Citera
2008-12-12, 15:04
Bannlyst
Nå! Hur går det TS? Vi kräver en uppdatering! Berätta hur det går! Vad har du köpt, vad har du gjort? Har det blivit några reaktioner? Är grannfejden nära nu?
Citera
2008-12-12, 15:27
Medlem
Har haft mycket att stå i, det enda jag inhandlat är nytt tvättmedel som jag kan blanda ut blek/färgmedlet med. Kommer senare under dagen eller helgen att försöka hitta lite mer roliga varor...

Uppdaterar när jag gjort det, sen börjar den underbara väntan .

Jag kommer inte inhandla någon kamera för att filma det, tyvärr.
Citera
2008-12-12, 15:34
Medlem
doktor.peppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillen.
Har haft mycket att stå i, det enda jag inhandlat är nytt tvättmedel som jag kan blanda ut blek/färgmedlet med. Kommer senare under dagen eller helgen att försöka hitta lite mer roliga varor...

Uppdaterar när jag gjort det, sen börjar den underbara väntan .

Jag kommer inte inhandla någon kamera för att filma det, tyvärr.

Om någon klagar kan du väll i alla fall beskriva det här
Citera
2008-12-12, 16:52
Medlem
Darsans avatar
Känner mig helt klart villig att, om du bor i gävleområdet, ställa upp med ip-kamera och allt annat som krävs för att detta skall hamna på film.

Nu när jag läst tråden och allt så är jag ju faktiskt delägare i ditt problem, och då även delägare i den glädje som vedergällning kommer att skänka samtliga inblandade (iaf när spektaklet finns på film)
Citera
2008-12-12, 17:50
Medlem
Tjuven finns någonstans i Stockholm, tyvärr.

Nu har jag varit och tittat i diverse matbutiker efter varorna, men hittar inget mer än lite blekmedel som gör din vita tvätt ännu vitare tror inte det är effektfullt och starkt nog. Någon som vet vad för typ av butik jag ska leta i?
Citera
2008-12-12, 17:58
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:

Nu har jag varit och tittat i diverse matbutiker efter varorna, men hittar inget mer än lite blekmedel som gör din vita tvätt ännu vitare tror inte det är effektfullt och starkt nog. Någon som vet vad för typ av butik jag ska leta i?

Bleksalt som jag föreslog kanske inte är potent nog. Klorpulver är nog vad du söker, detta bör finnas på k-rauta, byggmax, coop byggmarknad etc.
Citera
2008-12-13, 01:34
Medlem
Marmosets avatar
Citat:

Färgaffär så klart! Bor du på Söder så kan jag rekommendera Wirströms på Folkungagatan. Säg att du ska få ett kraftigt missfärgat och mögligt bomullssegel rent, så lär du få potenta grejor *gnuggar småtassarna i frustande förväntan nu*
Citera
2008-12-13, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Färgaffär så klart! Bor du på Söder så kan jag rekommendera Wirströms på Folkungagatan. Säg att du ska få ett kraftigt missfärgat och mögligt bomullssegel rent, så lär du få potenta grejor *gnuggar småtassarna i frustande förväntan nu*

å... Å... åååååå! Detta kommer bli SÅ jävla kul! jag tycker nästan synd om tjyven... men bara nästan!
Citera
2008-12-13, 02:57
Medlem
clas_ohlssons avatar
Tror också på klorpulver. Starkaste.

Fråga i affären, t ex K-Rauta eller någon annan "riktig" affär för detta ändamål, ljug bara lite snyggt att du helt enkelt ska bleka, typ, kläder eller något och vill ha det mest effektfullast så kommer nog personalen att gladeligen hjälpa dig.

Väntar med spänning!
Citera
2008-12-13, 03:21
Medlem
Nej nej du skall ju inte köpa något avsett för kläder- utan något som jävlarimig får EFFEKT! Något medel somman tar bort gammal målarfärg med t ex..Starkt och frätande..hehe! I lite lagom små doser i tvättmedlet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in