2016-09-08, 12:18
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Ja, och sen försvarar Dahlgren MGM i sin artikel, https://www.travronden.se/blogg/lars-g-dahlgren/bevare-oss-medborgargarden

Eller försvarar är kanske dumt att säga men det känns som att han vill mörka situationen eller förminska den.
Han vill vänta tills domen kommit vilket kan vara klokt. Men eftersom vi läst handlingarna från tingsrätten så känns det långsökt att han kommer undan med detta.
Citera
2016-09-08, 12:28
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Han vill vänta tills domen kommit vilket kan vara klokt. Men eftersom vi läst handlingarna från tingsrätten så känns det långsökt att han kommer undan med detta.

Nej det kan jag inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att han gör, det är naturligtvis helt kört för hans del.
Otroligt slarvigt att kasta bort karriären på det sättet.
Det känns dessutom som att arbetsgivaren, RH, inte tagit detta på riktigt allvar, det är hans skyldighet att känna till lagar och regler om arbetsmiljö, jag hoppas verkligen att han också får känna av detta på ett eller annat sätt.
Flytt av Ågrens hästar kanske vore något.

Han var ju ganska spak i artikeln i AB där han försökte skylla på att han inte vet hur en sån situation ska hanteras.

Att vänta med att friställa killen tills det blir känt i media tycker inte jag tyder på att han brytt sig särskilt mycket om situationen.
Citera
2016-09-08, 12:35
Medlem
Badios avatar
Citat:
Nej det kan jag inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att han gör, det är naturligtvis helt kört för hans del.
Det känns dessutom som att arbetsgivaren, RH, inte tagit detta på riktigt allvar, det är hans skyldighet att känna till lagar och regler om arbetsmiljö, jag hoppas verkligen att han också får känna av detta på ett eller annat sätt.

Han var ju ganska spak i artikeln i AB där han försökte skylla på att han inte vet hur en sån situation ska hanteras.

Att vänta med att friställa killen tills det blir känt i media tycker inte jag tyder på att han brytt sig särskilt mycket om situationen.
Det verkar iallafall som denna soppa smittat av sig på hästarna. RW:s stall har gått riktigt uselt i sommar och fram tills nu med hans mått mätt.
Citera
2016-09-08, 15:58
Medlem
Charmas avatar
Citat:

Tror kanske RW viftat bort det hela med att "tjejer i stall, alltid massa drama, blir kära, snackar skit och håller på, så har det alltid varit". Och dessutom också lyssnat på TÄ:s bortförklaringar "hon är kär i mig, ville inte förstå att jag håller mig till frun, har hett temperament, det har blivit incidenter, vi båda har handlat fel, vi ska bättra oss".

Och det vart enklast för RW att köpa detta. Fegt som jag skrev tidigare. Och lite sådär mansgrisigt. Men om man, som ni säger, läser det som skrivits, i form av förklaringar, bevis, texmeddelanden, vittnen osv så hoppas jag det blir kännbart för TÄ. Bara bilderna talar sitt tydliga språk, tex piskrappen över armar och ben.
Citera
2016-09-08, 16:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Upprörande att man generellt verkar hålla varandra om ryggen (allt som oftast) inom travet!
Alla känner alla och vet saker om varandra, som allmänheten naturligtvis (enl de invigda) inte bör känna till.

RW vågar inte sätta ned foten som arbetsgivare över vilket beteende som är okej emellan anställda resp mellan idioter som Tino och hästarna.
Vi minns ju vilken annan "travhjälte" som tidigare öste på med elstötar i det fördolda.

Hästägarna verkar nöjda bara stålarna rullar in, men vem bryr sig om hästarnas behandling i vissa extremfall?

Tino Ärli(n)g gråter ut i AB (2015) om hur bra allt blivit jämfört med för 10 år sedan. Ska bli skönt att se äcklet torska dit nu, och hoppas verkligen att han är helt sågad inom branschen.

Tragiskt med ytterligare en Rom som man föraktfullt skulle kunna kalla för ännu en bortgjord Ziggis.
När han (bildligt) sitter där med muggen utanför ICA, så kommer jag inte att ha något annat än ett hånleende och en spottloska att skänka honom.

En ynklig jävla kvinno- och djurmisshandlare!
Citera
2016-09-08, 16:31
Medlem
GmbHs avatar
Att hästarna behandlats illa upprör nog ägarna mer än att personalen har behandlats illa.
Citera
2016-09-08, 16:39
Medlem
EbonLundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Upprörande att man generellt verkar hålla varandra om ryggen (allt som oftast) inom travet!
Alla känner alla och vet saker om varandra, som allmänheten naturligtvis (enl de invigda) inte bör känna till.

Dom håller inte varandra om ryggen, de har hållhakar på varandra.

Jag är själv i travbranschen som delägare i hästar sedan 25 år och det är ett vilt hoppande in och ut ur sänghalmen bland aktiva och det kopuleras hejvilt bland tränare, lärlingar och hästskötare. INGEN vill därmed träda fram med missförhållanden pga risken att själv anklagas och hängas ut. Det KAN vara en förklaring till RW:s passiva hållning till det som skett men naturligtvis kan det också bero på annat t.ex. okunnighet ang. arbetsgivaransvar.

Det som ska bli intressant i detta fall är att höra om Tino kommer att "röja" en massa hemligheter eller om han tiger...
Citera
2016-09-08, 16:48
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Att hästarna behandlats illa upprör nog ägarna mer än att personalen har behandlats illa.
Ja självklart är det säkert så!

Samtidigt blir i a f jag förvånad över att man inte flyttar sina hästar om man investerar 15-20.000 kr/mån per häst för träning.
Möjligheten finns ju att ägarna fortfarande är ovetande om vad som inträffat med Tinos hantering av flera hästar som (enl. uppg.) har piskats blodiga.
Citera
2016-09-08, 17:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbonLundin
Dom håller inte varandra om ryggen, de har hållhakar på varandra.

Jag är själv i travbranschen som delägare i hästar sedan 25 år och det är ett vilt hoppande in och ut ur sänghalmen bland aktiva och det kopuleras hejvilt bland tränare, lärlingar och hästskötare. INGEN vill därmed träda fram med missförhållanden pga risken att själv anklagas och hängas ut. Det KAN vara en förklaring till RW:s passiva hållning till det som skett men naturligtvis kan det också bero på annat t.ex. okunnighet ang. arbetsgivaransvar.

Det som ska bli intressant i detta fall är att höra om Tino kommer att "röja" en massa hemligheter eller om han tiger...
Tack för infon!
Att det handlar om hållhakar har jag förstått av vad också andra tidigare har informerat mig om.
Vi får väl se om han "kommer ut" ur garderoben och har något intressant att berätta.
Citera
2016-09-09, 09:33
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Tack för infon!
Att det handlar om hållhakar har jag förstått av vad också andra tidigare har informerat mig om.
Vi får väl se om han "kommer ut" ur garderoben och har något intressant att berätta.
Jo absolut kan det i många fall handla om "hållhakar". Fast inte så ofta i den bemärkelsen att jag tror att det öppet hotas att "om du gör si, så kommer jag berätta det och det om dig"

mer på så sätt att man helt enkelt gjort saker själv som är på gränsen (moraliskt/lagligt) i olika samanhang, vare sig det handlar om att vara otrogen mot frun, fifflat med skatten, kört i fyllan osv. Och då känner många att det inte är okej att avrätta någon annan när denne trampat i klaveret.

Jag har också väldigt svårt att tro att TÄ kommer läcka "spännande hemligheter" om RW. Så gör man helt enkelt inte. Nån slags hederskodex typ. Skulle han göra det, skulle han vara helt körd inom travbranschen. Och det är jag inte säker på att han är som läget ser ut idag. Det kommer lägga sig om nåt år och glömmas bort.
Han/de som var på tapeten med grisfösaren för några år sen jobbar ju vidare.
Citera
2016-09-09, 13:59
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Jo absolut kan det i många fall handla om "hållhakar". Fast inte så ofta i den bemärkelsen att jag tror att det öppet hotas att "om du gör si, så kommer jag berätta det och det om dig"

mer på så sätt att man helt enkelt gjort saker själv som är på gränsen (moraliskt/lagligt) i olika samanhang, vare sig det handlar om att vara otrogen mot frun, fifflat med skatten, kört i fyllan osv. Och då känner många att det inte är okej att avrätta någon annan när denne trampat i klaveret.

Jag har också väldigt svårt att tro att TÄ kommer läcka "spännande hemligheter" om RW. Så gör man helt enkelt inte. Nån slags hederskodex typ. Skulle han göra det, skulle han vara helt körd inom travbranschen. Och det är jag inte säker på att han är som läget ser ut idag. Det kommer lägga sig om nåt år och glömmas bort.
Han/de som var på tapeten med grisfösaren för några år sen jobbar ju vidare.
Hur mycket det än bär mig emot (med mina blåa ögon), så kommer du sannolikt att ha träffat ganska rätt om något år eller så..
Det fungerar ju tyvärr på liknande sätt med olika hederskodex i många olika branscher.

Med tanke på vad han gjort emot både tjejen och några hästar, så är jag glad att jag varken är hennes bror/far eller hästarnas ägare.
Där hade du tur Tino!
Citera
2016-09-09, 15:15
Medlem
Att Tino är ett riktigt svin, eller rättare sagt en vanlig zigenare, står klart när man läser igenom handlingarna som jag bifogade tidigare (https://minfil.org/Vd08o4bdb1/zigenartino.pdf). Det finns inte en chans att han klarar sig från straff i denna situation även om han är ostraffad tidigare. Troligen fängelse i några månader.

Han har förutom att erkänna tre fall av misshandel till polisen även dödshotat och trakasserat tjejen. De handlingar som Isabell lämnat som bevis är en katastrof för zigenarTino. Det han hållit på med är vidrigt. Jag antar att han fortfarande har problem med spriten eftersom många hotande SMS skickas sent om kvällarna.

Tingsrätten anser även i sitt utlåtande om kontaktförbud att risken att han fortsätter att misshandla och trakassera Isabell är stor. Att ansöka om kontaktförbud är enkelt, att få det beviljat är allt annat än enkelt. Från handlingarna, sidan 284 i filen ovan.
Tingsrätten gör följande bedömning. Tino Ärling har aldrig dömts för brott mot
person. Han har dock själv erkänt att han, sedan förra sommaren, angripit Isabell
********* med våld vid tre tillfällen. Vid två av tillfällena har Tino Ärling använt
tillhyggen.
De fotografier som getts in tyder på att våldet vid dessa tillfällen varit
förhållandevis allvarligt. Det senaste angreppet ägde rum för bara några månader
sedan. Förundersökning avseende dessa och andra händelser pågår. Tingsrätten anser
att det redan på grund av detta kan konstateras att det finns en klar och konkret risk för
att Tino Ärling utsätter Isabell Eriksson för brott eller andra former av allvarliga
trakasserier.
Ränderna går aldrig ur en zebra. Zigenare är inte kapable till annat än att tigga, stjäla, skräpa ned och misshandla kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in