2016-09-01, 12:23
Medlem
Att ha en häst hos Roger Walmann verkar vara trevligt för djuren..... När man ser hur zigenarslöddret Tino svarar på kritiken ser man att det är samma slags språk som i de sms där han hottar att döda tjejen. Timo påstod i förhör att han minsann aldrig skickat dessa utan det vara Isabella som hittade på alltid. Ränderna går aldrig ur en zigenare, förlåt zebra.
Citera
2016-09-01, 13:15
Medlem
Hört rykten om att Roger Walmann anlitat Leif Silbersky för att hjälpa Tino.
Någon som kan bekräfta detta?
Citera
2016-09-01, 13:19
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Countclear

Hjälpa sig själv menar du nog? Allt gick fel från början, man anställer inte en Zigenare.
Citera
2016-09-01, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag skriver ut skötarens mess till Tino vad gäller hur han hanterar hästarna.

Tinos svar:

Vet hästarnas ägare vad Tino utsätter dem för?

Det tror jag nog inte. Säkert delägare eller andelshästar också då kan det vara ganska många ägare. Med tanke på att det kostar att ha en travhäst i träning. Runt 15-20 000:- i månaden per häst.
Citera
2016-09-01, 13:49
Medlem
Byatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Countclear

Haha
Anlitar man sillen som advokat, ja då är man garanterat skyldig.
Citera
2016-09-01, 13:49
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det stämmer förstås att alla har goda sidor. En seriemördare är säkert snäll när han sover:-) Roger kanske bara är allmänt feg som du säger eller så vill han inte göra något innan han absolut måste. Roger har nu tagit del av alla dokument i fallet och är underrättad om alla fakta.

Roger är arbetsgivare och då anser jag subjektivt att man har ett stort ansvar. Att ha anställda som misshandlar, hotar och trakasserar andra är inte bara otrevligt men även en stor risk för företaget. Att inte kraftigt markera att detta beteende inte är acceptabelt skapar andra problem på arbetsplatsen/stallet. De andra tjejerna tycker väl knappast det är trevligt att träffa Tino med tanke på hans svinaktiga bakgrund. Inte kul att vara rädd på jobbet.

Ur handlingarna:

"Tino har försökt manipulera mitt huvudvittne Ellen XXXXX, och det har jag sms från henne där hon skrivit att hon ar rädd för att han ska göra samma sak mot henne som han gjorde mot mig. Jag har även en fd kollega som sett Ellen bryta ihop fdr att hon känner sig pressad av Tino då han efter jag sagt upp mig och flyttat frågat henne om vad jag gör och var. Jag bifogar meddelande från Ellen XXXXX angående Tino Ärling och hans beteende".
Nä jag håller med dig. jag tycker han har ett ansvar och bör ta det.
Men eftersom jag jobbat inom travvärlden vet jag att det händer rätt mycket där det ses mellan fingrarna. travtränare som ligger med knappt myndiga tjejer, sexuella trakasserier, alkohol, fyllekörningar, osv osv. Inte bara guds bästa barn i branschen så att säga. Man blir lite avtrubbad ibland. Plus att "alla känner alla". Så ingen vill stöta sig med någon genom att offentligt ta ställning för/emot. Eller ta något förhastat beslut. Särskilt inte som i detta fall kanske, om Roger befarar att TÄ:s familj/släkt kan backa upp honom vid en uppsägning.
Citera
2016-09-01, 15:01
Medlem
Helt sjukt att han inte har fått sparken Roger Walmann har ju uppenbarligen inte något vett i huvudet alls. Och kuskarna som kör åt honom, hade jag varit i deras kläder så hade jag tagit upp det direkt då sådant här är helt oacceptabelt. Man får verkligen hoppas att detta slutar på rätt sätt, Tino ska inte jobba i något stall alls.
Citera
2016-09-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fintuna
Helt sjukt att han inte har fått sparken Roger Walmann har ju uppenbarligen inte något vett i huvudet alls. Och kuskarna som kör åt honom, hade jag varit i deras kläder så hade jag tagit upp det direkt då sådant här är helt oacceptabelt. Man får verkligen hoppas att detta slutar på rätt sätt, Tino ska inte jobba i något stall alls.

Ha,Ha, tror du att de toppkuskar som kör åt RW vill stöta sig med stallet, de får ju minst 5% av insprugna pengar.
De är ju oxå vänner sedan många många år hela klabbet,
Citera
2016-09-01, 21:21
Medlem
Timo är inget annat än ett svin. Från handlingarna:

Tingsrätten gör följande bedömning. Tino Ärling har aldrig dömts för brott mot person. Han har dock själv erkänt att han, sedan förra sommaren, angripit Isabell Eriksson med våld vid tre tillfällen. Vid två av tillfällena har Tino Ärling använt tillhyggen. De fotografier som getts in tyder på att våldet vid dessa tillfällen varit förhållandevis allvarligt. Det senaste angreppet ägde rum för bara några månader sedan. Förundersökning avseende dessa och andra händelser pågår. Tingsrätten anser att det redan på grund av detta kan konstateras att det finns en klar och konkret risk för att Tino Ärling utsätter Isabell Eriksson för brott eller andra former av allvarliga trakasserier.

Ränderna går aldrig ur en zigenare, förlåt zebra.
Citera
2016-09-01, 23:38
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar hur Stig H. tänker här - är han rädd för att rasistkortet skall slängas på honom ifall han avskedar eller avstänger TÄ? Eller, är han smart och inväntar ev. dom?

Han kanske känner personen och skiter i ryktena.
Citera
2016-09-01, 23:50
Medlem
Tino Ärling din äckliga lilla zigenare, jag vet att du är här och läser. vill du inte täppa igen truten på mig när jag kallar dig för en ful äcklig zigenare som bara kan slå på en liten flicka. När du är man nog att ta en riktig fight så skicka ett pm. Din lilla horunge.
Citera
2016-09-01, 23:52
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Han kanske känner personen och skiter i ryktena.

Om du läst tråden lite mer ingående så hade du sett att jag hade fel med att han jobbat för Stig H. Det är dessutom inga rykten om han själv tillstått att han misshandlat sambon tre gånger. Kan han misshandla en kvinna så lär det inte vara svårt för honom att misshandla hästar, eller vad tror du?

Kan tänka mig att sambon har massvis med foton på när hästarna blöder ur munnen och har märken efter pisken...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in