Citat:
Ursprungligen postat av
pref69
Det stämmer förstås att alla har goda sidor. En seriemördare är säkert snäll när han sover:-) Roger kanske bara är allmänt feg som du säger eller så vill han inte göra något innan han absolut måste.
Roger har nu tagit del av alla dokument i fallet och är underrättad om alla fakta.
Roger är arbetsgivare och då anser jag subjektivt att man har ett stort ansvar. Att ha anställda som misshandlar, hotar och trakasserar andra är inte bara otrevligt men även en stor risk för företaget. Att inte kraftigt markera att detta beteende inte är acceptabelt skapar andra problem på arbetsplatsen/stallet. De andra tjejerna tycker väl knappast det är trevligt att träffa Tino med tanke på hans svinaktiga bakgrund. Inte kul att vara rädd på jobbet.
Ur handlingarna:
"Tino har försökt manipulera mitt huvudvittne Ellen XXXXX, och det har jag sms från henne där hon skrivit att hon ar rädd för att han ska göra samma sak mot henne som han gjorde mot mig. Jag har även en fd kollega som sett Ellen bryta ihop fdr att hon känner sig pressad av Tino då han efter jag sagt upp mig och flyttat frågat henne om vad jag gör och var. Jag bifogar meddelande från Ellen XXXXX angående Tino Ärling och hans beteende".
Nä jag håller med dig. jag tycker han har ett ansvar och bör ta det.
Men eftersom jag jobbat inom travvärlden vet jag att det händer rätt mycket där det ses mellan fingrarna. travtränare som ligger med knappt myndiga tjejer, sexuella trakasserier, alkohol, fyllekörningar, osv osv. Inte bara guds bästa barn i branschen så att säga. Man blir lite avtrubbad ibland. Plus att "alla känner alla". Så ingen vill stöta sig med någon genom att offentligt ta ställning för/emot. Eller ta något förhastat beslut. Särskilt inte som i detta fall kanske, om Roger befarar att TÄ:s familj/släkt kan backa upp honom vid en uppsägning.