2016-09-07, 19:48
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det är ingen risk. Roger är en duktig tränare och jag är säkert att en ynklig lärling inte förstör han imperium han byggt upp.
I travets värd så är det inte tränaren som står åtalad och då bryr sig inte hästägarna om detta mer än att Roger stängt av sin Lärling.

Det är ändå Tino som är den åtalade här.

Citat:
Ursprungligen postat av ignorethem
Tino är den sjuke

Roger är den oansvarige

Du bara babblar
Ja, lite så tänker jag.Om jag haft häst hos RW och en av hans lärlingar ägnade sig åt hästmisshandel och han inte gör något åt saken förrän det hamnar i media så hade nog jag allvarligt övervägt tränarbyte.
Citera
2016-09-07, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Ja, lite så tänker jag.Om jag haft häst hos RW och en av hans lärlingar ägnade sig åt hästmisshandel och han inte gör något åt saken förrän det hamnar i media så hade nog jag allvarligt övervägt tränarbyte.
Mm , hade tagit därifrån min häst direkt om aktuell skötare haft hand om min häst.
Tror "norsken" tar lite för lätt på detta.
Bedrövligt skött från förbund och arbetsgivare lär väl iaf alla vara överens om, el?
Citera
2016-09-08, 06:08
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinskatten
Mm , hade tagit därifrån min häst direkt om aktuell skötare haft hand om min häst.
Bedrövligt skött från förbund och arbetsgivare lär väl iaf alla vara överens om, el?

Absolut, om man ska tro det som kommit fram, ett mynt har som sagt alltid två sidor, skumt att Ronden inte ens nämnt detta, inte ens i förbigående, kvällspressen har ju skrivit flera artiklar.
Citera
2016-09-08, 07:29
Medlem
GmbHs avatar
Citat:
Absolut, om man ska tro det som kommit fram, ett mynt har som sagt alltid två sidor, skumt att Ronden inte ens nämnt detta, inte ens i förbigående, kvällspressen har ju skrivit flera artiklar.

Har inte Travronden skrivit något alls om händelserna?
Citera
2016-09-08, 08:01
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Jo det har dom.
Citera
2016-09-08, 11:22
Medlem
Konsult TTs avatar
1/9 skrev ST att utredning om "lärlingen" begått djurskyddsbrott skulle vara klar inom 1-2 veckor.
Det har gått 1 vecka nu, så snart borde den utredningen var klar. Blir intressant att få ta del av.
https://www.travsport.se/article/2.292/1.559036

/ TT
Citera
2016-09-08, 12:01
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Jo det har dom.
Nej det har de inte, inte i papperstidningen, bara på Dahlgrens blogg online, såvida jag inte missat något.
Citera
2016-09-08, 12:01
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH

Inte som jag har sett.
Citera
2016-09-08, 12:02
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
1/9 skrev ST att utredning om "lärlingen" begått djurskyddsbrott skulle vara klar inom 1-2 veckor.
Det har gått 1 vecka nu, så snart borde den utredningen var klar. Blir intressant att få ta del av.
https://www.travsport.se/article/2.292/1.559036

/ TT

Jo, men ST är inte samma som Travronden.
Citera
2016-09-08, 12:07
Medlem
Badios avatar
Citat:
Nej det har de inte, inte i papperstidningen, bara på Dahlgrens blogg online, såvida jag inte missat något.
Jag läser inte ronden längre. Någon gång ibland på webben.
Finns ett inlägg av någon Richard Hjellström. Hans artikel är dock bara kopierad från bloggen ingvarssonopersson.se & trav365.
https://www.travronden.se/nyheter/sport/larling-anklagad-misshandel-och-hot-94339
Citera
2016-09-08, 12:09
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porslinskatten

Jag hade nog övervägt att flytta oavsett om han haft hand om min häst eller inte, själva grejen att det förekommer utan att RW eller KH tar tag i saken skulle fått mig att gå i taket.
Citera
2016-09-08, 12:12
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Jag läser inte ronden längre. Någon gång ibland på webben.
Finns ett inlägg av någon Richard Hjellström. Hans artikel är dock bara kopierad från bloggen ingvarssonopersson.se & trav365.
https://www.travronden.se/nyheter/sport/larling-anklagad-misshandel-och-hot-94339

Ja, och sen försvarar Dahlgren MGM i sin artikel, https://www.travronden.se/blogg/lars-g-dahlgren/bevare-oss-medborgargarden

Eller försvarar är kanske dumt att säga men det känns som att han vill mörka situationen eller förminska den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in