2016-09-06, 12:19
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Visst är det irriterande. Men är det inte så att fotbollsspelare inte alltid har sina bästa dagar och slår felpassar IRL?
Är det något så är det ju rätt realistiskt.

Vad jag har upplevt så påverkas spelarna av ens beslut under matchen. Svårt att förklara, men om man spelat dåligt med spelare A (tappat bollen för mycket, slagit bort passningar, missat tacklingar, missat skott etc) medans man gjort en bra match med spelare B så är det mycket större chans att spelare A missar ett avgörande läge som dyker upp i slutet än om spelare B fick precis samma.

Vet inte om det är detta vissa upplever som script. Själv tycker jag det är fullt rimligt och realistiskt, och det är väl realism vi vill ha?
Citera
2016-09-06, 13:53
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Vad jag har upplevt så påverkas spelarna av ens beslut under matchen. Svårt att förklara, men om man spelat dåligt med spelare A (tappat bollen för mycket, slagit bort passningar, missat tacklingar, missat skott etc) medans man gjort en bra match med spelare B så är det mycket större chans att spelare A missar ett avgörande läge som dyker upp i slutet än om spelare B fick precis samma.

Vet inte om det är detta vissa upplever som script. Själv tycker jag det är fullt rimligt och realistiskt, och det är väl realism vi vill ha?
Har aldrig noterat det. Eller jo nu när du säger det.
Men som du säger, det är ju bara realistiskt. Fullt rimligt.
Citera
2016-09-06, 15:37
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang

Instämmer... Delvis. Du har rätt i det du skriver, det känns så i många fall men sedan har man förlorat FUT matcher på hörnor i 93 efter min egna spelare rensat bollen i mål, trots fullständig dominans sett över 90 min.
Citera
2016-09-06, 15:49
Medlem
toalet031s avatar
Är ju många som tror sig ha upplevt scripting uppenbarligen. Men jag har då aldrig känt av något sådan och har definitivt aldrig förlorat pga det.
Citera
2016-09-06, 16:17
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag tycker det är bra att damfotbollen är med. Ska inte vara någon skillnad mellan män eller kvinnor inom sporten, men den diskussionen ska vi inte gå in på djupare.

Det ÄR skillnad.

Oerhörd skillnad.

Ett normaldåligt svenskt division-5-lag hade slagit damlandslaget alla dagar i veckan. De åker för böfvelen på stryk av pojklag.
Citera
2016-09-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Är ju många som tror sig ha upplevt scripting uppenbarligen. Men jag har då aldrig känt av något sådan och har definitivt aldrig förlorat pga det.
Har upplevt det många gånger. Alltid i slutet av halvleken eller matchen också.
Citera
2016-09-06, 17:13
Medlem
Syeks avatar
klart spelet är scriptat!
Citera
2016-09-06, 19:13
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravida
Det ÄR skillnad.

Oerhörd skillnad.

Ett normaldåligt svenskt division-5-lag hade slagit damlandslaget alla dagar i veckan. De åker för böfvelen på stryk av pojklag.
Nu var jag en som var väldigt kritiskt till att damfotbollen inkluderades i FIFA 16 och är även än idag kritisk till allt gullande med damfotbollen och damfotbollspelares gnällande hit och dit. Men nog fan bör dom inte ta bort det nu när det finns. Finns ingen anledning till att göra det.

Jag hoppas bara dom inte expanderar det till ligor osv för vem fan vill spela med Vittsjö typ? Lägg pengar och resurser på att fixa rättigheter till Champions Leauge och andra ligor och lag istället.
Citera
2016-09-07, 13:40
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Nu var jag en som var väldigt kritiskt till att damfotbollen inkluderades i FIFA 16 och är även än idag kritisk till allt gullande med damfotbollen och damfotbollspelares gnällande hit och dit. Men nog fan bör dom inte ta bort det nu när det finns. Finns ingen anledning till att göra det.

Jag hoppas bara dom inte expanderar det till ligor osv för vem fan vill spela med Vittsjö typ? Lägg pengar och resurser på att fixa rättigheter till Champions Leauge och andra ligor och lag istället.

Om damfotboll ska vara med, så borde även pojklag vara med. De håller ju ungefär samma standard.

Och även handikapp-landslag, vi vill väl inte diskriminera?
Citera
2016-09-07, 23:20
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031

Kör mot datorn så känner man av det direkt, vissa matcher vinner man aldrig trots 100 skott mot deras mål.
Citera
2016-09-07, 23:25
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Kör mot datorn så känner man av det direkt, vissa matcher vinner man aldrig trots 100 skott mot deras mål.
Och datorn skjuter stolpe in i 89nde medans du har haft tre skott som gått stolpe ut haha!
Citera
2016-09-08, 00:03
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Kan inte tala för offline, eftersom jag i princip aldrig kör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in