2016-11-03, 13:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag kör alltid career. Både spelare och tränare. Har FIFA16 nu, men funderar på 17.

Känns som jag gjort allt... Vunnit allt, komponerat de grymmaste lagen, tagit mig så långt jag kan som spelare...

Så frågan är om det finns nån bra anledning att köpa 17? FIFA är ett bra tidsfördriv, men har tröttnat på 16...

Finns det skäl nog att köpa 17? Spelar inte online. Brukar annars köpa nytt FIFA varannan år.
Citera
2016-11-03, 16:39
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Jag kör alltid career. Både spelare och tränare. Har FIFA16 nu, men funderar på 17.

Känns som jag gjort allt... Vunnit allt, komponerat de grymmaste lagen, tagit mig så långt jag kan som spelare...

Så frågan är om det finns nån bra anledning att köpa 17? FIFA är ett bra tidsfördriv, men har tröttnat på 16...

Finns det skäl nog att köpa 17? Spelar inte online. Brukar annars köpa nytt FIFA varannan år.

Ja det är värt och köpa det. Mycket bättre grafik och skönare spelkänsla i FIFA 17.
Citera
2016-11-03, 19:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Ja det är värt och köpa det. Mycket bättre grafik och skönare spelkänsla i FIFA 17.

Har spelat demot. Grafiken r vadan förväntar dig efter ett års utveckling.

Spelkänslan känns... Konstig. Långsam, slö, besvärlig... Lite som att spelarna springer i knähögt vatten.

Kan man fortf skapa en egen Pro och köra karriär? Det är väl inte ersatt med "Hunter"?
Citera
2016-11-03, 21:34
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:

Spelkänslan känns... Konstig. Långsam, slö, besvärlig... Lite som att spelarna springer i knähögt vatten.

Kan man fortf skapa en egen Pro och köra karriär? Det är väl inte ersatt med "Hunter"?

Ja karriären är riktig bra och skönt att spela. Spelkänslan tycker jag är mycket skönare jämfört med FIFA 16 och spelet är inte mycket långsamme. ge tid 10-15 matcher.
Citera
2016-11-03, 23:25
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:

Jag lirar enbart karriärläge och jag håller med om att det känns betydligt slöare än FIFA 16. Men jag ändrade spelhastigheten från "medel" till "snabb", blev betydligt skönare att spela samt lättare (för min spelstil iallafall) att spela riktigt bra fotboll. Så det är ett tips iallafall

Lite mer press på sig nu med styrelsens mål och förväntningar på sig men å andra sidan är de inte så svårt att lyckas uppfylla dem heller.
Citera
2016-11-05, 10:58
Medlem
Hej folket!
Finns det någon sida där man kan se alla vara kontrakt går ut till sommaren? Måste finnas något smidigare sätt att kolla än att gå in och trycka på varje spelar i spelat. Detta gäller ju förstås karriärläget 😊
Citera
2016-11-05, 21:14
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollsbambi
Hej folket!
Finns det någon sida där man kan se alla vara kontrakt går ut till sommaren? Måste finnas något smidigare sätt att kolla än att gå in och trycka på varje spelar i spelat. Detta gäller ju förstås karriärläget 😊
Futwiz är en sida jag använder väldigt mycket när jag ska köpa spelare etc. när jag spelar karriärläge.
Du söker bara på en spelares namn, sedan dyker det upp under spelarens bild "Other stats" och så står det Contract expires 20xx

T.ex. Zlatans kontrakt löper ut 2017.
http://www.futwiz.com/en/fifa17/career-mode/player/zlatan-ibrahimovic/149
Citera
2016-11-05, 22:08
Avslutad
Hur får man sina spelare att springa framåt under anfallen? Alltså utan att använda knappar, är det custom tactics? Tycker motståndaren springer som en armé men jag får sällan med mig några.
Citera
2016-11-06, 08:59
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hur får man sina spelare att springa framåt under anfallen? Alltså utan att använda knappar, är det custom tactics? Tycker motståndaren springer som en armé men jag får sällan med mig några.

Jag inbillar mig att instruktionerna man ger till spelarna när man sätter laguppställningen hjälper till. Beroende på formation så har jag åtminstone 1 cm som har instruktioner att följa med upp in i boxen. Yttrar brukar jag ge order att löpa på yta.
Under spelets gång så triggar man löpning med L1 eller R1 på xbox.
Citera
2016-11-06, 10:27
Medlem
Salvatore.s avatar
Vad i helvete är problemet med djupledsbollar i det här jävla skitspelet? Varenda gång man har goda möjligheter att kontra lyckas medspelaren slå bollen MAX 2-3 meter framför den löpande spelaren och vad händer då? Jo försvararna lyckas ju suga in min spelare med hjälp av sitt magiska jävla kraftfält hämtat från Star Wars..Varför går det inte slå en djupledsboll på säg 10-15 meter i spelet?

Helvete det är 2016. Vi har kunnat klyva atomer i snart 80 år men göra ett realistiskt fotbollsspel, nä det går fan inte....
Citera
2016-11-06, 13:53
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Beror även på spelarens "work rate". Har spelaren High attack så följer den oftare med upp i anfall. Low/medium stannar den oftare kvar på sin position.
Citera
2016-11-06, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Beror även på spelarens "work rate". Har spelaren High attack så följer den oftare med upp i anfall. Low/medium stannar den oftare kvar på sin position.

Tycker bara det är så konstigt för när jag kontrar så är det kanske bara 2-3 spelare som följer med och trycker jag på "player run modifier" när jag har bollen så börjar han göra kroppsfinter och liknande

När motståndaren vänder spelet så kommer hela hans lag som en flock springande flyktingar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in