Citat:
Jag tackar för ditt svar. Frå min synvinkel låter den värld du beskriver ganska skrämmande. Det tenderar att bli en kallsinnig värld om den ska styras på enbart naturvetenskapliga och ekonomiska grunder. Det blir då dels de fysiskt och psykiskt starka och dels de med turen att födas med pengar som kommer att överleva. Vad beträffar den sistnämnda gruppen kan vi inte tala om någon slags rättvisa. Trump tillhör dessutom denna grupp. Han är född med pengar och har därmed fått en ekonomisk bildning som har gjort honom skicklig som affärsman. Därmed behöver han inte vara skicklig på att sköta en nations ekonomi.Reagan är hyllad, men eftersom jag inte var speciellt gammal när han var president så bör jag väl egentligen inte uttala mig alltför mycket om just den saken.
Trump har fått den bästa av utbildningar; genom sin fader och hur man sköter ett företag. Teori varvat med praktik och dessutom har han en kandidat i ekonomi. Tror att det är få människor som är mer kunniga inom ekonomi än Trump.
Men visst, som USAs president bör man vara kunnig inom fler områden än ekonomi. Icke desto mindre vill jag tro att Trump är något av det bästa vi kan få för att rädda västvärlden från situationen som de "högutbildade" försatt oss i.
Vi lever i en tid där humanister styr. Det borde vara naturvetarna som har den rollen.
Trump har fått den bästa av utbildningar; genom sin fader och hur man sköter ett företag. Teori varvat med praktik och dessutom har han en kandidat i ekonomi. Tror att det är få människor som är mer kunniga inom ekonomi än Trump.
Men visst, som USAs president bör man vara kunnig inom fler områden än ekonomi. Icke desto mindre vill jag tro att Trump är något av det bästa vi kan få för att rädda västvärlden från situationen som de "högutbildade" försatt oss i.
Vi lever i en tid där humanister styr. Det borde vara naturvetarna som har den rollen.
Inte heller förstår jag hur Trump, som alltid har varit ekonomiskt privilegierad ska kunna tillvarata alla sina mindre bemedlade väljares intressen. Genom att bygga en mur mot Mexiko och förlora en viktig handelspartner samt bli osams med hela Central- och Sydamerika? Genom att göra sig osams med Kina?
Ett kallsinnigt samhälle där humanister är kvästa kommer definitivt inte gynna Trumps kärnväljare.
Citat:
Vad gäller Reagan är jag inte kunnig nog, det medger jag. Jag kan säga att jag inte gillar hans politiska åskådning överlag, men han framstår för mig som mycket mer kompetent än Trump, av den anledningen att Trump bygger sin kampanj på mycket aggressiva personangrepp och orealistiska löften. Ingen har ännu kunnat förklara hur han ska kunna genomföra allt han utlovar, t ex bryta handelavtal med Kina och genomföra inreseförbud för alla muslimer. Det är också intressant att hans kärnväljare inte kommer att gynnas av hans ekonomiska politik, med nedskärningar i välfärdssektorn och sänkta skatter. Samt fackligt motstånd.Nog är Reagan "ganska så hyllad" ifrån demokrater som republikaner, likaså utomlands med tex Thatcher, fann en gemensam grund med Gorbatjov. Finns nog att läsa mycket... Personligen är jag "tveeggad" inför honom. Men han var absolut ingen "odugling", utan trodde på den enskilda människans kraft. (läs hans självbiografi !)
Nu vet vi ju inte men..., med Trump förefaller omringa sig med goda medarbetare. Det är ju "A och O" i vilken verksamhet man än är i..
Men givetvis, det sade man om Bush jr. även.., och det gick som det gick..
Tar ändo Trump 7 dagar i veckan, framför fru Clinton.
Nu vet vi ju inte men..., med Trump förefaller omringa sig med goda medarbetare. Det är ju "A och O" i vilken verksamhet man än är i..
Men givetvis, det sade man om Bush jr. även.., och det gick som det gick..
Tar ändo Trump 7 dagar i veckan, framför fru Clinton.
Även om Trump har riktigt goda medarbetare, vad sker när hans väljare inser att de inte fick vad de utlovades? Och även om Clinton inte är någon drömpresident så känns Trump enormt osäker.
Senast redigerad av SvartChili 2016-09-07 kl. 22:31.
Senast redigerad av SvartChili 2016-09-07 kl. 22:31.
detta kan ha varit de mest missvisande 339 tecken som någonsin nedtecknats. Det är den diametrala motsatsen till verkligheten du nedtecknar. Hur är det fatt?