Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-15, 00:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta är nog närmast en definitionsfråga.., på vad är "kryddor respektive smakämnen"..

(blev närmast en slump, att det var ert inlägg jag i "andra hand" svarade på. Har nog noterat ert politiska intresse i flera trådar DaEzz, och..det är seriöst. Fast vi kan stå på "olika sidor". Men jag ser det inte hos alla..)

Enligt mig så är Trump intresserad utav politik, hans makt har inte tills nu räckt. Han har ju "endorsat" den ena, efter andra politikern tidigare. Nu måste han "löpa linan ut".

Skall komma med en "knäpp" parallel åt det andra hållet..

Jag tror mycket väl att Trump som nu är 70 år kan ha haft politiska ambitioner en längre tid och din analogi till NFL är rättvisande i stort.

Och nu är han rätt person i exakt rätt tid med hänsyn till att han mer eller mindre helt på egen hand kapat den demokratiska världens mäktigaste politiska parti - det vi ser utspelas nu tror jag inte kommer att hända igen under min livstid.

Nu tror jag inte att han faktiskt vinner vilket då skulle vara en lättnad. För egen del så är de politiska skiljelinjerna inte tillnärmelsevis lika viktiga som det faktum att Trumps personliga egenskaper i mina ögon diskvalificerar honom från den exekutiva makten.

Trump är helt enkelt för farlig på alldeles för många sätt på plats i Vita Huset på ett plan som Clinton inte kommer att vara, oavsett vad man tycker om henne (jag gillar henne inte alls men ledare behöver man som bekant inte gilla för att de ska vara bra ledare/chefer/presidenter).
2016-08-15, 00:47
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potato...Russo
Man har hört din teori sedan Trump kandiderade till presidentposten. Den är mycket långsökt om jag ska vara ärlig.

Men inte alls osannolik. Och du bör ha i åtanke att det är först nu som Trump får känna på rejäla motgångar i sammanhanget. Efter allt som hänt under denna högst osannolika valkampanj så gäller inga etablerade sanningar längre.
2016-08-15, 00:57
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Alla verkar ha glömt bort att vi har debatter att se fram emot. Där är Trump stark, KLIPP
Men Donald har ju börjat fjolla sig om detta också, NFL maila mig och därför så bör dessa (lite otydligt vad han vill).
Jag håller med om att debatterna vill vi se!! men kommer Donald fjolla ut? tror tyvärr det, men hoppas inte.
2016-08-15, 00:58
Medlem
EvilGs avatar
Vad gör pajasen i Pennsylvania och säger att om han förlorar så är det fusk? Pennsylvania har inte vunnits av republikanerna sen George H.W. Bush. Men å andra sidan, är man en dålig förlorare så är man ute i god tid. Donald Trump kan lika gärna göra denna sång till sin signatursång.
2016-08-15, 00:59
Medlem
Menveds avatar
Ingen vill associeras med en loser. Vad vi har sett den senaste tiden när Trump har uppträtt mer gaggigt än vanligt är att tidigare supportrar har tystnat, som t.ex. Gingrich och Christie. Nu gör Peggy Noonan också ett försök att distansera sig.

https://www.google.se/search?q=The+Week+They+Decided+Donald+Trump+Was+Cr azy&rlz=1CATAAA_enSE635SE635&oq=The+Week+They+Deci ded+Donald+Trump+Was+Crazy&aqs=chrome..69i57j69i64 l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Trump blir mer och mer ensam. Folk som trodde att det skulle gynna karriären att stödja Trump börjar nu frukta att det kan innebära slutet på karriären.
2016-08-15, 01:01
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men Donald har ju börjat fjolla sig om detta också, NFL maila mig och därför så bör dessa (lite otydligt vad han vill).
Jag håller med om att debatterna vill vi se!! men kommer Donald fjolla ut? tror tyvärr det, men hoppas inte.

Det roliga med det där NFL-käbblet var att NFL ganska snabbt gick ut och dementera hans påståenden. Go figure, undrar vilken spinn skribenterna på Cuckbart drog på den. George Soros fel eller kanske rentav BLMs? De är kreativa när det kommer till rationaliseringar och bortförklaringar
2016-08-15, 01:06
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ingen vill associeras med en loser. Vad vi har sett den senaste tiden när Trump har uppträtt mer gaggigt än vanligt är att tidigare supportrar har tystnat, som t.ex. Gingrich och Christie. Nu gör Peggy Noonan också ett försök att distansera sig.

https://www.google.se/search?q=The+Week+They+Decided+Donald+Trump+Was+Cr azy&rlz=1CATAAA_enSE635SE635&oq=The+Week+They+Deci ded+Donald+Trump+Was+Crazy&aqs=chrome..69i57j69i64 l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Trump blir mer och mer ensam. Folk som trodde att det skulle gynna karriären att stödja Trump börjar nu frukta att det kan innebära slutet på karriären.

När Bob Dole var president kandidat '96 ströp RNC pengaflödet till honom för att de insåg att han skulle förlora och gav istället pengar till andra kampanjer. Kan mycket väl vara så att samma öde väntar Trump. Spännande.
2016-08-15, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved

Loser? Vad babblar ni om? Skulle Trump gå och dö imorgon så har han ändå åstadkommit något som ingen trodde var möjligt. Han har tagit sig an hela det korrupta etablissemanget, och effektivt kapat och ändrat det republikanska partiet. Han har startat en politisk & kulturell rörelse och sniffar nu korruptionens drottning i baken samtidigt som han haft media emot sig sedan start. Och snubben är inte ens politiker. Loser? Neger snälla!
2016-08-15, 01:19
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Loser? Vad babblar ni om? Skulle Trump gå och dö imorgon så har han ändå åstadkommit något som ingen trodde var möjligt. Han har tagit sig an hela det korrupta etablissemanget, och effektivt kapat och ändrat det republikanska partiet. Han har startat en politisk & kulturell rörelse och sniffar nu korruptionens drottning i baken samtidigt som han haft media emot sig sedan start. Och snubben är inte ens politiker. Loser? Neger snälla!

Kapat? Hur länge har du följt Republikanerna? När Ostbågen gick med? "Neger snälla"

Ändrat? Genom att effektivt ha splittrat partiet (högljudda altcucks är inte en majoritet någonstans och kommer aldrig att bli) med bland annat sina konspirationsteorier och lämnat över valet till Clinton? "Neger snälla"
2016-08-15, 01:27
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG

Kapat? Hur länge har du följt Republikanerna? När Ostbågen gick med? "Neger snälla"

Ändrat? Genom att effektivt ha splittrat partiet (högljudda altcucks är inte en majoritet någonstans och kommer aldrig att bli) med bland annat sina konspirationsteorier och lämnat över valet till Clinton? "Neger snälla"
Ja, kapat är väl en hygglig beskrivning av när en person utanför det rep etablisemanget inte bara blir nominerad till partiets kandidat men dessutom får majoriteten av etablissemangshoror att endorsa honom.
Vem är negern du ber att vara snäll?
2016-08-15, 01:27
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Man behöver inte ens vara "pro" Trump för att ge dig rätt : Alla Bernie fans med sin anti-global-trade !

-Vinner Trump så börjar förändringar nästa år..
-Vinner fru Clinton.., så sker det först om 4 år.., och då med större effekt !
2016-08-15, 01:52
Bannlyst
Har Trump träffat några ledare för andra länder än?Börjat knyta kontakter redan nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in