Citat:
Detta är nog närmast en definitionsfråga.., på vad är "kryddor respektive smakämnen"..
(blev närmast en slump, att det var ert inlägg jag i "andra hand" svarade på. Har nog noterat ert politiska intresse i flera trådar DaEzz, och..det är seriöst. Fast vi kan stå på "olika sidor". Men jag ser det inte hos alla..)
Enligt mig så är Trump intresserad utav politik, hans makt har inte tills nu räckt. Han har ju "endorsat" den ena, efter andra politikern tidigare. Nu måste han "löpa linan ut".
Skall komma med en "knäpp" parallel åt det andra hållet..
(blev närmast en slump, att det var ert inlägg jag i "andra hand" svarade på. Har nog noterat ert politiska intresse i flera trådar DaEzz, och..det är seriöst. Fast vi kan stå på "olika sidor". Men jag ser det inte hos alla..)
Enligt mig så är Trump intresserad utav politik, hans makt har inte tills nu räckt. Han har ju "endorsat" den ena, efter andra politikern tidigare. Nu måste han "löpa linan ut".
Skall komma med en "knäpp" parallel åt det andra hållet..
Jag följer med Amerikansk idrott, speciellt den amerikanska fotbollen (NFL). "Nu och då" så händer sig det att amerikanska lag byter händer, nya ägare kommer in..
Det händer att äldre miljardärer köper sig in, delar..., eller hela lag. Man har börjat att skala ner sina affärer för att äntligen göra det, man ville från början.
Så ser jag på Trump.
Det händer att äldre miljardärer köper sig in, delar..., eller hela lag. Man har börjat att skala ner sina affärer för att äntligen göra det, man ville från början.
Så ser jag på Trump.
Jag tror mycket väl att Trump som nu är 70 år kan ha haft politiska ambitioner en längre tid och din analogi till NFL är rättvisande i stort.
Och nu är han rätt person i exakt rätt tid med hänsyn till att han mer eller mindre helt på egen hand kapat den demokratiska världens mäktigaste politiska parti - det vi ser utspelas nu tror jag inte kommer att hända igen under min livstid.
Nu tror jag inte att han faktiskt vinner vilket då skulle vara en lättnad. För egen del så är de politiska skiljelinjerna inte tillnärmelsevis lika viktiga som det faktum att Trumps personliga egenskaper i mina ögon diskvalificerar honom från den exekutiva makten.
Trump är helt enkelt för farlig på alldeles för många sätt på plats i Vita Huset på ett plan som Clinton inte kommer att vara, oavsett vad man tycker om henne (jag gillar henne inte alls men ledare behöver man som bekant inte gilla för att de ska vara bra ledare/chefer/presidenter).