Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-15, 02:07
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Loser? Vad babblar ni om? Skulle Trump gå och dö imorgon så har han ändå åstadkommit något som ingen trodde var möjligt. Han har tagit sig an hela det korrupta etablissemanget, och effektivt kapat och ändrat det republikanska partiet. Han har startat en politisk & kulturell rörelse och sniffar nu korruptionens drottning i baken samtidigt som han haft media emot sig sedan start. Och snubben är inte ens politiker. Loser? Neger snälla!
Det här är senaste tweeten för fyra minuter sedan.
Citat:
I have always been the same person-remain true to self.The media wants me to change but it would be very dishonest to supporters to do so!
Det här är en person som redan mentalt har förberett sig för förlust, och nu handlar det bara om eftermälet. "Jag var mig själv. Det höll inte hela vägen fram men jag gjorde vad jag kunde".

Edit: Och här kom nästa:
Citat:
"Stay on message" is the chant. I always do - trade, jobs, military, vets, 2nd A, repeal Ocare, borders, etc - but media misrepresents!
Det är 85 dagar kvar till valet och han börjar redan skriva sitt förlusttal. Det var medias fel.

Självklart var det medias fel men du har fortfarande miljontals väljare som vill att du ska vinna. Du har ett ansvar för att kämpa för dem ända in i kaklet. Allt handlar inte om dig och ditt ego, din nolla.
Senast redigerad av Menved 2016-08-15 kl. 02:14.
2016-08-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG

Kapat? Hur länge har du följt Republikanerna? När Ostbågen gick med? "Neger snälla"

Ändrat? Genom att effektivt ha splittrat partiet (högljudda altcucks är inte en majoritet någonstans och kommer aldrig att bli) med bland annat sina konspirationsteorier och lämnat över valet till Clinton? "Neger snälla"

Ifall inte "högljudda altcucks" (oj vad hipp du låter) var en majoritet kan du kanske förklara hur Trump tog hem nomineringen? De enda högljudda inom rep är antitrumparna, de försöker blåsa upp sig själva som om de vore många och hade inflytande men de tillhör det förflutna nu. De blir av med sin inkomstkälla och vi slipper uppköpta politiker som motarbetar folkets bästa, win-win.

Förstår att du gillar att sälja ut ditt egna land, ska bli gött att slippa sånna som dig.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-08-15 kl. 02:31.
2016-08-15, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ifall inte "högljudda altcucks" (oj vad hipp du låter) var en majoritet kan du kanske förklara hur Trump tog hem nomineringen? De enda högljudda inom rep är antitrumparna, de försöker blåsa upp sig själva som om de vore många och hade inflytande men de tillhör det förflutna nu. De blir av med sin inkomstkälla och vi slipper uppköpta politiker som motarbetar folkets bästa, win-win.

Förstår att du gillar att sälja ut ditt egna land, ska bli gött att slippa sånna som dig.
Varför skulle Trump ge upp för?Det går väl bara temporärt dåligt för flippflopp-Trump.
2016-08-15, 02:49
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Varför skulle Trump ge upp för?Det går väl bara temporärt dåligt för flippflopp-Trump.
HAHAHA... Ja i samma kontext som att det skulle gå dåligt för SD alltså med andra ord skitsnack.

Tillåt mig att citera Trump själv: The system is rigged!
2016-08-15, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
HAHAHA... Ja i samma kontext som att det skulle gå dåligt för SD alltså med andra ord skitsnack.

Tillåt mig att citera Trump själv: The system is rigged!
Det har ju bara börjat.85 dagar är ju lång tid!
2016-08-15, 03:14
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Det har ju bara börjat.85 dagar är ju lång tid!
Det kommer med största sannolikhet vara på hårstråt likt brexit!
2016-08-15, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Det kommer med största sannolikhet vara på hårstråt likt brexit!
Lång semester blir det om han förlorar.I Ryssland.
2016-08-15, 04:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GungaDin
Just nu verkar pollsen stabila, Clinton leder rätt så betryggande.

Skit i pollsen. Man måste vara en speciell sorts idiot om man tror att man kan förutsäga vädret den 8:e november utifrån väderleksrapporter i mitten av augusti.

Läs mina inlägg istället. Allt handlar om Trumps mojo. Om han får upp den så sopar han banan med Hillary fullständigt. Men om han inte får upp den så är han körd.

Alla efterblivna mongos som håller på att följa polls måste, om de ska vara konsekventa, hålla fast vid att pundarvraket John Kasich är det bästa since sliced bread, och den ende som kan vinna över Hillary osv.

Trams.
2016-08-15, 05:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Har haft samma tanke. Det är två saker som jag är rädd för. Antingen att Trump vinner och misslyckas med allt och på allvar diskrediterar högerpopulismen. Det andra är en brakseger för Hillary i november. Dessa WSJ-pollar som kom igår har vi lärt oss att helt bortse ifrån, men om något liknande skulle hända i november så skulle det också diskreditera högerpopulismen.

Det bästa kan vara en liten eller lagom stor seger för Hillary i november och en mer skicklig högerpopulist om fyra år som vinner mer eller mindre på walk over. (Som jag skrivit flera gånger så tror jag inte Hillary sitter en hel mandatperiod utan det blir förmodligen Kaine som näste högerpopulist får utmana).

Hmm hmm hmm....

Hmm hmm hmm...

Intressanta funderingar.

Tack för att du finns, så att det finns någon till som tänker i flera steg framåt.
2016-08-15, 05:10
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ingen vill associeras med en loser. Vad vi har sett den senaste tiden när Trump har uppträtt mer gaggigt än vanligt är att tidigare supportrar har tystnat, som t.ex. Gingrich och Christie. Nu gör Peggy Noonan också ett försök att distansera sig.

https://www.google.se/search?q=The+Week+They+Decided+Donald+Trump+Was+Cr azy&rlz=1CATAAA_enSE635SE635&oq=The+Week+They+Deci ded+Donald+Trump+Was+Crazy&aqs=chrome..69i57j69i64 l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Trump blir mer och mer ensam. Folk som trodde att det skulle gynna karriären att stödja Trump börjar nu frukta att det kan innebära slutet på karriären.

Korrekt.

Jag antecknar: Vecka 32 har Trump betett sig som en loser(*).

Nu börjar vecka 33. Vi får se hur det går.

(*) Jag har många och långa inlägga kvar här på FB för att beskriva detta fenomen. Men jag jobbar ikapp så fort jag kan.
2016-08-15, 05:19
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Loser? Vad babblar ni om? Skulle Trump gå och dö imorgon så har han ändå åstadkommit något som ingen trodde var möjligt. Han har tagit sig an hela det korrupta etablissemanget, och effektivt kapat och ändrat det republikanska partiet. Han har startat en politisk & kulturell rörelse och sniffar nu korruptionens drottning i baken samtidigt som han haft media emot sig sedan start. Och snubben är inte ens politiker. Loser? Neger snälla!

Detta är också korrekt. Men det betyder likväl inte att han är har förmågan att vara den lagledare som leder republikanerna till en valseger.
2016-08-15, 06:27
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Lång semester blir det om han förlorar.I Ryssland.
Ja men vad blir det inte för Hillary då om hon förlorar? En jävligt lång semester, hon kommer nog aldrig mer tillbaka så som hon har skämt ut sig med alla skandaler om korruption, kriminalitet, spridning av hemligstämplat material.

Samverkan och hyllningar till den grovt rasistiska och våldsbejakande terroristgruppen black lives matter som låg bakom polismassakern i USA där ett flertal poliser sköts ihjäl och många skadades. Samma rörelse uppviglar även sina medlemmar till våld mot poliser och sjunger ramsor om att skjuta grisen (polisen) och steka dem i stekpannan likt bacon, samma rörelse skanderar även (''kill whitey'' och ''rape all the white girls''). Denna terroristorganisation har Clinton uttalat sig varmt om flera gånger.

Pappan till den islamistiske terroristmannen som skött ihjäl och dödade 49 personer på en gayklubb i Orlando blev nyligen påträffats på ett av Hillary Clintons tal på inbjudan av hennes stab.

För att inte nämna all hennes inblandning i USA's minst sagt tvivelaktiga affärer i Mellanöstern. Du vet väl att det är Hillary som varit utrikesminister i Obamas regering, det är alltså hon personligen som varit högsta ansvarig för kriget i Mellanöstern och dessutom även finansiering och beväpning av terroristgrupper som al-qaida och ISIS.

Så om det är nån som behöver åka på en lång semester vid en eventuellt valförlust så är det nog snarare Hillary och inte Trump, mannen som ville bygga en mur och hindra illegal invandring!
Senast redigerad av Cornholio. 2016-08-15 kl. 06:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in