Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-07, 19:07
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har inte träffat en enda långtidsarbetslös som har haft kunskap nog att uttala sig om omvärlden.
Jag ser inga arbetslösa på biblioteken som på sin fritid söker kunskap, av de jag känner på området där jag bor ser de mest på skräp TV om dagarna samt de flesta kvällar.
USA är inte mer annorlunda, för att hitta kunskap på Internet så måste man redan ha förkunskaper i ekonomi, historia, samhällskunskap för att ens veta om det som påstås på internet är sant först och främst.
Fysiska böcker med källarkiv är den enda pålitliga kunskapen jag vet, nej de arbetslösa i USA har inte tid att leta kunskap, de har häcken full att överleva dagen för det är långt mycket tuffare villkor i USA än i Sverige.

Jag har haft så mycket diskussioner med människor som populärt kallas White Trash och än så länge skåpar jag ut dem kunskapsmässigt, jag har gång på gång gett analyser av olika skeenden där mycket har jag sagt inträffat och där WT:n bara haft konspirationsteorier att komma med.

För nån månad sedan överbevisade jag en halvalkad WT som vars skalle var fullpressad med konspirationsteorier om 9/11 och varför Stålbalkarna smälte i husen och där jag förklarade hur det gått till, ett fakta som är så självklar att vem som helst kan leta upp det i lite olika böcker på närmsta bibliotek.

Jag har dessutom träffat högutbildade och de är de minst politiskt hjärntvättade människor jag träffat, de är oftast kritiska till allt och har väldigt långa förklaringar med hänsyftningar till ekonomisk historia för att förklara varför vårt samhälle är på väg att gå åt helvete.
De PK människor som man oftast träffar på krogen av de så kallade intellektuella är oftast kvasiintellektuella, sånt folk som satt på Caféet String på Söder i Stockholm på 90-talet, eller samlades på Hannas Krog.
Dessa människor har inte mer kunskap än vad som ryms i en kaffekopp, jag har debatterat ner sådana personer många gånger på krogen och visat upp för deras sällskap hur lite de kan inom ämnet historia och där jag källhänvisat till exakta böcker. Efter detta blir de tysta.

Nej de riktigt högutbildade är långt i från PK och långt i från enkla politiska lösningar som det politiska etablissemanget står för.
Trump är ingen räddning, men Clinton är bättre eftersom hon ställer till mindre skada än Trump kommer göra om han vinner.

Lincoln sa en gång angående jämlikheten mellan raserna att Saker som är lika med en och samma sak är sinsemellan lika.

Detta förstår inte Trump, han har inte läst Euklides Axiom och Postulat, men på 1830-40 talet satt Lincoln och läste sånt på just Bibliotek.

Det du förklarar om arbetslösa gäller 1800-talet fram till 1940 talet, sedan kom TV och fördummningen drog igång på allvar.

Vi har Trump på grund av att TV uppfanns, utan TV skulle människor både arbetslösa och icke arbetslösa ha mycket mer tid att läsa riktiga böcker än och tro på dårar som finns inom SD eller på Rysslands Putin och just Trump.

Hitler kom till makten på grund av okunniga människor, och Trump får syre av okunnighet.

De lågutbildades röster är mer värdefulla än de högutbildades i en demokrati, eftersom de högutbildade är färre till antalet. Att flörta med de "intellektuella" ger lättköpta poäng i media men är tämligen lönlöst vilket Trump förstått fullt ut.
Trump har sannerligen sina brister, ingen tvekan om detta men Clinton är direkt olämplig för USA:s högsta ämbete...
2016-09-07, 20:00
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Mr-Mr klagar på paketet istället för att analysera innehållet.

Visst kan Trump vara lite barnslig och vulgär men hans politiska ståndpunkter är överlägsna Hillarys på de flesta områden.
Skulle du vilja förklara för mig vilka ståndpunkter som är överlägsna och varför de är det?
Tacksam för svar.
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ja, hur kunde Kamprad lyckas så väl utan utbildning? Hur kunde Bill Gates lyckas då han trots allt avbröt sina universitetsstudier? Hur kan det komma sig att de bästa hackarna bara är tonåringar helt utan datorutbildning? Hur kunde Reagan bli den mest hyllade politikern sedan Kennedy, han var ju trots allt inte politiskt skolad?
Men som USA:s president torde det krävas utbildning, eller? Och inte var väl Reagan så hyllad? Många menar att han var tämligen inkompetent och fullständigt beroende av sin stab. Nog måste brist på utbildning vara en nackdel för Trump.
Senast redigerad av SvartChili 2016-09-07 kl. 20:07.
2016-09-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har inte sagt ett enda ord om rösträtt eller att vetenskapsmän inte ska få ha inflytande om vetenskapliga beslut. Lägg inte ord i min mun, det är tröttsamt och det enda som händer är att du framstår som den idiot du uppenbarligen är.

Jag har bett dig svara på frågan. Varför undviker du den?
Behöver inte sjunka så lågt att vi kallar varandra idioter. Kan tänka det, men bättre att hålla inne på det
Ställ en rak fråga nu så ska jag försöka ge ett rakt svar.
2016-09-07, 20:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili

Men som USA:s president torde det krävas utbildning, eller? Och inte var väl Reagan så hyllad? Många menar att han var tämligen inkompetent och fullständigt beroende av sin stab. Nog måste brist på utbildning vara en nackdel för Trump.

Nog är Reagan "ganska så hyllad" ifrån demokrater som republikaner, likaså utomlands med tex Thatcher, fann en gemensam grund med Gorbatjov. Finns nog att läsa mycket... Personligen är jag "tveeggad" inför honom. Men han var absolut ingen "odugling", utan trodde på den enskilda människans kraft. (läs hans självbiografi !)

Nu vet vi ju inte men..., med Trump förefaller omringa sig med goda medarbetare. Det är ju "A och O" i vilken verksamhet man än är i..

Men givetvis, det sade man om Bush jr. även.., och det gick som det gick..

Tar ändo Trump 7 dagar i veckan, framför fru Clinton.
2016-09-07, 20:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Vi har Trump på grund av att TV uppfanns, utan TV skulle människor både arbetslösa och icke arbetslösa ha mycket mer tid att läsa riktiga böcker än och tro på dårar som finns inom SD eller på Rysslands Putin och just Trump.

Hitler kom till makten på grund av okunniga människor, och Trump får syre av okunnighet.
De hade ju ingen TV på Hitlers tid. Men de gick på bio. Tror de läste en hel del böcker också. Tyskland hade ganska hög utbildningsnivå, precis som USA.

Tycker Trump har mycket som talar för sig, men de flesta i tråden är ju översvallande positiva så jag ska ta det som bekymrar mig med Trump.

Han är gammal. Kommer bli den äldste amerikanske presidenten som väljs till första mandatperioden. Å andra sidan verkar han stark som en oxe. Produktiviteten är enorm.

Han äter statiner och vi har sett ett klart samband mellan statiner och demens. Hans far utvecklade alzheimers, som har en hög ärftlig faktor. Presidentämbetet är ganska påfrestande och här ser jag en klar risk. Å andra sidan är ju Hillary rent av sjuklig och borde inte få ställa upp. Hon pallar inte ens att hålla ett tal, för tusan.

Med det sagt - All Hail GOD EMPEROR TRUMP!
2016-09-07, 20:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Skulle du vilja förklara för mig vilka ståndpunkter som är överlägsna och varför de är det?
Tacksam för svar.

Muren som kommer minska den illegala invandringen och droghandeln inte fullständigt men tillsammans med andra åtgärder kommer den ge resultat. Hillary vill ha fortsatt öppna gränser.

Att börja förhandla med Kina om att de skall minska sin piratkopiering av amerikanska produkter och dra ned på sina olika handelshinder. Att de till viss del tvingar amerikanska företag att dela med sig av sin teknik för att få tillgång till den kinesiska marknaden skall Trump sätta stopp för. Även Kinas illegala exportsubsidier skall minskas.

Han vill sänka den höga amerikanska bolagsskatten.

Trump vill ändra befintlig lagstiftning som hämmar försäljningen av sjukförsäkringsavtal över statsgränserna

Han vill öka stödet till veteranerna (bl.a. deras psykiska och fysiska vård) och effektivisera hela VA.

Han vill simplifiera skattelagstiftningen och minska alla regleringar.

Han vill dra in federala bidrag till till sanctuary städer.

Trump vill öka straffet för de som stannar över sina visum.

Han vill avskaffa arvsskatten.

Han vill omförhandla NAFTA

Vill tillämpa tullar och avgifter på länder som fuskar i handeln. etc etc.

Trumps mål är inte protektionism utan ansvar och rättvisa. Amerika har helt öppnat sin marknad för Kina, men Kina har inte besvarat på samma sätt. Kinas protektionism använder olagliga tariffära och icke-tariffära hinder för att hålla amerikanska företag från Kina och att luta spelplanen till sina egna företags fördel.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-07 kl. 21:01.
2016-09-07, 20:56
Medlem
Citat:

Reagan är hyllad, men eftersom jag inte var speciellt gammal när han var president så bör jag väl egentligen inte uttala mig alltför mycket om just den saken.

Trump har fått den bästa av utbildningar; genom sin fader och hur man sköter ett företag. Teori varvat med praktik och dessutom har han en kandidat i ekonomi. Tror att det är få människor som är mer kunniga inom ekonomi än Trump.
Men visst, som USAs president bör man vara kunnig inom fler områden än ekonomi. Icke desto mindre vill jag tro att Trump är något av det bästa vi kan få för att rädda västvärlden från situationen som de "högutbildade" försatt oss i.
Vi lever i en tid där humanister styr. Det borde vara naturvetarna som har den rollen.
2016-09-07, 21:02
Medlem
bernad_laws avatar
MASSA OT raderat, skärp er nu. /Mod
2016-09-07, 21:07
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Haha varför undersöker de dessa stater, behöver ju inte hålla något val om Trump var före i dessa stater.

Trump lär nog inte vinna någon av dessa.

Men de här staterna är väldigt vita och att han då är väldigt nära, går att läsa av på att Trump är stark med vita väljare vilket är bra inför andra stater.

Trump bör kunna vinna NH om han skall vinna valet; det är en av de stater som räknas som "battleground" och som kommer avgöra tillsammans med Florida, Ohio, Nevada, Wisconsin och några fler.
2016-09-07, 21:22
Medlem
freeriderXIIs avatar
Donald Trump Interview: O'Reilly Factor 9/6/16

Från igår i USA:s mest sedda nyhetsprogram.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-09-07 kl. 21:30.
2016-09-07, 21:42
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Trump bör kunna vinna NH om han skall vinna valet; det är en av de stater som räknas som "battleground" och som kommer avgöra tillsammans med Florida, Ohio, Nevada, Wisconsin och några fler.
Ja, men han har chans i stater som inte var swing states sist, däribland nämnda RI och NJ. Det är inte säkert att den traditionella swings states-kartan gäller denna gång. Han ser också ut att kunna ta Iowa t ex, kanske chans i Virginia. Nu är förvisso inte dessa några jättestater elektormässigt, men vinst i några små stater kan göra att han har råd med förlust i en av de större. Pennsylvania, Ohio, Florida och North Carolina är alla inom en handfull procent. NH har bara fyra elektorröster.
2016-09-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Som jag sagt innan röstar folket i USA efter parti så kommer Trump att förlora med 100%. Bush fick 2004 ut alla republikaner som finns och vann inte en av Wisconsin PA, MI, han var otroligt nära men räckte inte. Då måste Trump vinna Bush kartan Virginia, Nevada men 2012 visade att det inte finns tillräckligt vita i dessa stater för att vinna längre.

Röstar USA efter ras så ökar Trumps chanser enormt, vilket vi ser lite här och där han leder i Iowa som är vitt osv.

Så Trump har egentligen en chans och det är rustbelt och där får han hoppas att folk röstar efter ras.

Snart börjar ju förtidsrösterna vilket är skit eftersom spelbolagen får ju nys om var läget är och ger ut odds på staterna. Så man vet ju långt innan vilka stater går vart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in