2016-09-07, 13:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Jag och alla andra som läser den här tråden tvingas ännu en gång bevittna att ju desperatare kurt-sune blir och ju mer argumenten tryter i en diskussion för honom desto mer hugger han upp sina inlägg och besvarar endast med ett 20-tal korta one-liners så det blir näst intill omöjligt att citera.

På så sätt försöker kurt-sune döda all vidare diskussion genom fulspel när argumenten hans tvinar och det får väl ses som ett tecken på att han har förlorat debatten.

Du bemöter ju inte ett endaste av argumenten men det är ju inte så konstigt..

Vänsteranhängare lever nämligen inte i verklighet utan snarare i någon slags dröm som aldrig kommer bli verklighet.

Och så fort verkligheten knackar på dörren håller man sig långt borta.
Citera
2016-09-07, 13:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Jasså plankanbygget på Södermalm blir av trors allt?!

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/klart-bygget-i-kvarteret-plankan-blir-av/aRKpig!8YB7GkEK4I5nkrhiiwVhnw/

Gissa vilka som var emot! Nämligen de som gapar högst om bostadsbristen...
Citera
2016-09-07, 14:19
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du bemöter ju inte ett endaste av argumenten men det är ju inte så konstigt..

Vänsteranhängare lever nämligen inte i verklighet utan snarare i någon slags dröm som aldrig kommer bli verklighet.

Och så fort verkligheten knackar på dörren håller man sig långt borta.

Just därför att du styckar upp dina inlägg in absurdum. Du dödar vidare debatt genom fulspel när dina argument tryter.

Väx upp och ta det som en man om du anser dig besegrad, och lär dig något på köpet, istället för att köra med fulspel genom att stycka upp inlägg och spamma meningslösa oneliners.
Citera
2016-09-07, 14:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Just därför att du styckar upp dina inlägg in absurdum. Du dödar vidare debatt genom fulspel när dina argument tryter.

Väx upp och ta det som en man om du anser dig besegrad, och lär dig något på köpet, istället för att köra med fulspel genom att stycka upp inlägg och spamma meningslösa oneliners.

Hur ska jag kunna känna mig besegrad när du inte bemött ett endaste av mina argument. Snarare är det väl jag som vunnit på Walk over.

Om något av det jag skriver inte stämmer är det väl bättre att du bemöter det istället för att kallar det "meningslösa oneliners".

Eller hittar jag på att en fullständigt enig riksdag tog bort dina älskade subventioner till hyresrätter på 90-talet.

Detta inklusive VPK... Om det inte funkade då, varför skulle det funka nu helt plötsligt?
Citera
2016-09-07, 14:48
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Hur ska jag kunna känna mig besegrad när du inte bemött ett endaste av mina argument. Snarare är det väl jag som vunnit på Walk over.

Om något av det jag skriver inte stämmer är det väl bättre att du bemöter det istället för att kallar det "meningslösa oneliners".

Eller hittar jag på att en fullständigt enig riksdag tog bort dina älskade subventioner till hyresrätter på 90-talet.

Detta inklusive VPK... Om det inte funkade då, varför skulle det funka nu helt plötsligt?

Men snälla söta rara hur många gånger måste jag upprepa för att det ska gå fram.

Jag kanske är för envis för mitt eget bästa men jag provar en gång till men sen får det vara.

Läs nästa stycke sakta och riktigt ordentligt kära kurt-sune. Och gå inte i svaromål med en gång. Utan låt det få sjunka in och landa i dig. Både i din hjärna och ditt hjärta.

Det är snudd på omöjligt och meningslöst att citera och besvara dina inlägg när du styckar upp dom in absurdum och när dina argument är tunna och meningslösa oneliners.

Så det var väl inte så svårt.
Citera
2016-09-07, 19:28
Medlem
Citat:
Men snälla söta rara hur många gånger måste jag upprepa för att det ska gå fram.

Jag kanske är för envis för mitt eget bästa men jag provar en gång till men sen får det vara.

Läs nästa stycke sakta och riktigt ordentligt kära kurt-sune. Och gå inte i svaromål med en gång. Utan låt det få sjunka in och landa i dig. Både i din hjärna och ditt hjärta.

Det är snudd på omöjligt och meningslöst att citera och besvara dina inlägg när du styckar upp dom in absurdum och när dina argument är tunna och meningslösa oneliners.

Jag slutade att svara honom för länge sedan när han börjar med sådant.
Han gör det också då han får svårt att komma med motargument som du påpekade.
Han tar saker ur sitt sammanhang och försöker bygga saker på det.
Citera
2016-09-07, 19:52
Medlem
Citat:

Så vitt jag kan bedöma så är vi i stort sett överens om bostadsbristen och dess negativa konsekvenser. Vi skiljer oss åt i tekniska detaljer, som du kan betydligt bättre än mig och bättre än någon annan på flashback förmodar jag, hur vi kan komma tillrätta för att avskaffa bostadsbristen, men i det stora hela har vi något som liknar en samsyn. Eller så har jag missuppfattat det helt åt helvete.

1. Vi är överens om att det existerar en bostadsbrist och att detta har ett flertal negativa konsekvenser i olika delar av samhället.

2. Jag är bäst ingen protest. Skämt och sido - det finns alltid någon som kan lite mer, enligt min uppfattning.

3. Problembeskrivningen är vi nog överens om.
Citera
2016-09-07, 20:08
Medlem
Citat:
Nej det är ju faktiskt sant, men hyresrätten blir pga finansieringen dyrare än samma bostadsrätt.

klart allmännyttan ska ha det. Annars riskerar vi att bli nästa Grekland. Och det snedvrider dessutom konkurrensen.

det kan till viss del vara sant. Byggfacket har en stor skuld i detta.

Vem vill inte bo nytt och modernt med rabatt? Det kan nog även intressera rika som gladeligen kommer casha ut sig från den ägda marknaden.

Det är just där du inte förstår hur verkligheten ser ut. Staten kan inte göra vad som helst. Det är knappt så vänsterns investeringsstöd till hyresrätter tillåts gå igenom.

1. Det är samma kostnad att bygga för likvärdiga hus. Däremot är förräntningseffekterna kortsiktigt bättre för bostadsrätter iochmed att de kan säljas innan bygget börjar liksom att de ger en snabb, kontrollerad avkastning på kort tid. Hyresrätterna har däremot bättre förräntning i det långa loppet, åtminstone om de bedrivs enligt föreskrifterna för en marknadsmässig hantering och utan vints/pengalagringsförbud.

2. Allmännyttan måste ha ett vinstkrav, annars kan de inte utveckla verksamheter. Däremot tror jag inte att vänstern accepterar ett vinstförbud för allmännyttan - då skulle de förlora möjligheten till långsiktig förräntning - vilket så att säga skulle förvandla allmännyttan till ett svart ekonomiskt hål, vid varje ersättning av byggand eller byggnads struktur.

3. På vilket sätt då?

4. Det där är nog ett argument som varken biter på rika eller fattiga, höger, mitten eller vänster.

5. Du menar väl att staten inte tillåts göra vad som helst liksom att staten kanske inte vill göra vad som helst?. Många kommunpolitiker gör misstaget att gapa mot större. Har man en gång sett en konstruktion av kommunallagen som mopsat lite för mycket mot staten (staten inte statens enskilda anställda) så vet man vem som var herren i det hela.
Citera
2016-09-07, 20:11
Medlem
brutalares avatar
Hur ska man göra så att singlar och ensamstående ska kunna köpa en lägenhet? Ettor är ju svindyra och kostar i princip lika mycket som en tvåa och trea. Hur löser man problematiken med att en singel inte kan få ett lånelöfte som räcker till?
Citera
2016-09-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Hur ska man göra så att singlar och ensamstående ska kunna köpa en lägenhet? Ettor är ju svindyra och kostar i princip lika mycket som en tvåa och trea. Hur löser man problematiken med att en singel inte kan få ett lånelöfte som räcker till?

Enligt kurt så bor man i kollektiv med somalier och syrianer.
Citera
2016-09-07, 21:20
Medlem
slemhogs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag slutade att svara honom för länge sedan när han börjar med sådant.
Han gör det också då han får svårt att komma med motargument som du påpekade.
Han tar saker ur sitt sammanhang och försöker bygga saker på det.

haha bra grabbar, tryck till sune. Härliga inlägg
Han är ju förfan sanslös, i verkligheten hade jag trott dessa flashback nyliberaler är sinnessjuka som kör med märkliga argument att folk som vill ha drägliga hyror, ett system som funnits i minst 50 år och fungerat och man är van vid, ska sätta igång att bygga själva, folk som inte kan någonting om byggteknik, artitekt, har inget kapital och antagligen har egna jobb och familjeliv ska bli stora företagare. Haha jävla idioter här på forumet.
Senast redigerad av slemhog 2016-09-07 kl. 21:30.
Citera
2016-09-07, 21:41
Medlem
Citat:
Jag och alla andra som läser den här tråden tvingas ännu en gång bevittna att ju desperatare kurt-sune blir och ju mer argumenten tryter i en diskussion för honom desto mer hugger han upp sina inlägg och besvarar endast med ett 20-tal korta one-liners så det blir näst intill omöjligt att citera.
Nej, det är precis tvärtom.

kurt-sune tar sig an vart och ett av dina påståenden och synar/besvarar/falisfierar de.

Att du och andra vänstertomtar inte klarar av att bemöta rationella svar, betyder inget annat än att ni ägnar er åt verklighetsfrämmande yrande. Hade det inte varit så hade ni kunnat bemöta kurt-sune.

Citat:
På så sätt försöker kurt-sune döda all vidare diskussion genom fulspel när argumenten hans tvinar och det får väl ses som ett tecken på att han har förlorat debatten.
Nej, kurt-sune försöker tvärtom åstadkomma just en diskussion genom ett sakligt bemötande av dina/era påståenden.
Ni har då möjligheten att sakligt bemöta kurt-sune. Men det klarar ni inte av. Era vanföreställningar bygger på verklighetsfrämmande känslor. Så fort de träffar verkligheten och rationalitet förintas de till atomer.

Därför är ni också svarslösa. Inte en enda gång har ni klarat av en verklighetsförankrad saklig rationell diskussion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in