Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Där får han mer utrymme för sina lungor och sin löpkapacitet. Dessutom har han i Palermo visat sig vara ganska vass runt straffområdet. Han bör komma närmare straffområdet som ytter.
Rasmus Elm är intressant. Men jag undrar om han inte behöver en försäsong i benen innan han kan vara ett namn för diskussionen.
.................................................. ..........
Angående att vara nöjd över en poäng: man bör ta i beaktning att det är ett väldigt nytt svenskt lag. Rimligtvis kommer det se bättre ut redan till nästa samling och förhoppningsvis till bortamötet med Frankrike i november. Man borde dock vara sparsam med kraven. Lyckas Sverige slåss med Holland och Frankrike hela vägen in, så är jag nöjd. Jag vill gärna att det finns en praktisk och teoretisk chans att nå andraplatsen inför den tionde omgången och där mötet med Holland. Varje kryss mot de två toppnationerna är således helt okej.
Kan Sverige svepa de enkla matcherna så har man ett bra läge. Frankrike har redan ett poängtapp mot ett svagare lag, exempelvis.
Troligen behöver Elm en försäsong & helst skulle man vilja se honom i en bättre klubb igen. Att såga någon efter en tävlingsmatch är inget jag vill ägna mig åt, men jag undrar verkligen om Fransson har den "shining" som krävs för att spela på högre nivå. Medspelare beskriver honom som bolltrygg medan det enda jag sett är en bollrädd individ med undermåligt närkampsspel. Det finns faktiskt en annan spelare än Elm som jag propagerat för tidigare; en spelare som är orädd, bolltrygg & kreativ med ett hårt närkampsspel (haft sina röda kort i allsvenskan) och det är Simon Gustavsson från Feyenoord. Vet inte hur hans status är om han spelar eller är bänkad. Men en riktig talang är det i vart fall.
Rohden har jag sett i en landskamp under Hamren och han var lika osynlig då. Han såg verkligen inte ut som en tvåvägsspelare i vart fall. Godkänd bakåt. Osynlig framåt: ungefär som käre Sebastian Larsson då
Hade inte skadat med lite mer "shining" framåt. Jag hade gärna haft Carlos Strandberg på bänken. En modig spelare. Hur är det med honom egentligen, spelar han med u21 eller är han petad?
En spelartyp man velat ha med mot lag som parkerar bussen är den 16-årige Aik: aren, Isak
Nåväl: spelare in:
Ekdahl
Rasmus Elm
Simon Gustavsson
Sam Larsson
spelare ut:
Rohden
Fransson
Jimmy
Thelin