Citat:
Det får stå för dig. I min värld skall han inte ha den rollen, och jag antar att Ekdal får den när han kommer tillbaka. Men det var ju nån som skrev att Fransson var en bättre passningsspelare än Rasmus Elm så jag fattar inte riktigt grejen.
Läste förresten en artikel tidigare idag där Erik Niva gav uttryck för åsikten att Mikael Lustig är den här truppens bästa spelare. Jag vet inte, jag har oerhört svårt för att förlika mig med den tanken. Och då är jag ändå en "Lustig-kramare". Kanske menar han i ett bredare perspektiv sett till antal landskamper, rutin osv men isf får han skylla sig själv; oftare än man tror att han ger sådana där underliga svar som får en att tvivla på hans egentliga fotbollskunskap.
Läste förresten en artikel tidigare idag där Erik Niva gav uttryck för åsikten att Mikael Lustig är den här truppens bästa spelare. Jag vet inte, jag har oerhört svårt för att förlika mig med den tanken. Och då är jag ändå en "Lustig-kramare". Kanske menar han i ett bredare perspektiv sett till antal landskamper, rutin osv men isf får han skylla sig själv; oftare än man tror att han ger sådana där underliga svar som får en att tvivla på hans egentliga fotbollskunskap.
Citat:
Mycket konstigt. Hiljemark är usel på att orientera sig vilket gör att han sällan ser möjligheter att vända upp eller väl rättvänd trä in bollar på rätt spelare. Dessutom är han relativt sammanhanget en ganska dålig passningsspelare.
Ekdal är något av samma typ, men ändå klart klokare och klart bättre i passningsspelet.
.................................................. .....
Fransson har inte imponerat på mig i varken u-21 eller idag. Oavsett bolljagande kan man inte ha så lite boll, och vara så svag väl med den. Jag har alltid upplevt Kristoffer Olsson som en bättre spelare. Jag hoppas han får chansen i en trupp framöver.
.................................................. .....
Mittfältets formation är det intressanta framöver. Både backlinje och forwards känns gjutna för höstens tre återstående kvalkamper. Ekdal är ju given på mitten. Jag skulle tro att Forsberg får hösten på sig att återfinna sitt bättre spel. Hiljemark är lite för profilstark på ett profillöst mittfält för att petas. Då lämnas en plats fri. Jag hade själv testat Kristoffer Olsson, men så kommer såklart inte ske redan till hösten. Rohden på en kant kommer inte hända igen, och Durmaz passar inte in i det nya landslaget. Fransson - för svag. Vissa propagerar för Hult, andra för Sam Larsson. Men jag är inte riktigt nöjd med något alternativ. Lewicki har spelat bort sig i och med en urusel säsong.
Forsberg Ekdal Hiljemark/? ?/Hiljemark
Jag läser gärna förslag bara dessa är argumenterande nog. Det vore kul att höra starka argumentationer för ovanstående dissade spelare - då slipper jag vara lika bekymrad som jag är nu. I ärlighetens namn var dagens insats direkt svag.