2016-08-15, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrRockzo
Jo jag har läst hela artikeln men känns bra att höra från fler håll att det verkligen är så
Då återstår bara att bestämma sig för chukkas eller chelseas. Slutar väl med att man skaffar både och :O

Jag märker ingen skillnad i vattentålighet mellan mina skor i mocka respektive vanligt läder. Om något är nästan mocka att föredra, då vattnet rinner rakt av istället för att sätta sig tills det torkar.
Citera
2016-08-22, 11:28
Medlem
Hej skovänner.

Jag ska för första gången returnera/byta ett par skor som är "webköpta" av Antonio Meccariello och levererades genom DHL. Jag fick betala 38 euro i frakt dvs cirka 360 skr när de levererades från Italien till mig..

Nu var jag precis var nere hos DHL och de skulle ha 849 kr för att returnera skorna till Italien vilket var ett galet pris.

Har någon av er erfarenhet av att returnera skor via DHL och vad betalade ni då?

Tack på förhand... Med vänlig hälsning, Jonas
Citera
2016-08-22, 12:25
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill
Hej skovänner.

Jag ska för första gången returnera/byta ett par skor som är "webköpta" av Antonio Meccariello och levererades genom DHL. Jag fick betala 38 euro i frakt dvs cirka 360 skr när de levererades från Italien till mig..

Nu var jag precis var nere hos DHL och de skulle ha 849 kr för att returnera skorna till Italien vilket var ett galet pris.

Har någon av er erfarenhet av att returnera skor via DHL och vad betalade ni då?

Tack på förhand... Med vänlig hälsning, Jonas

http://www.fraktjakt.se
Citera
2016-08-22, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
http://www.fraktjakt.se

Topp...

Tack för bra länk...

MVH
Citera
2016-08-23, 18:27
Avslutad
Känner någon till ett billigare par Chelsea boots som har samma smala form som Saint Laurents? Alla jag har sett har lite grövre och större former än SLPs.

Här
Citera
2016-08-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Känner någon till ett billigare par Chelsea boots som har samma smala form som Saint Laurents? Alla jag har sett har lite grövre och större former än SLPs.

Här

Vad innebär "billigare"? Mindre än €695?

Tre förslag (tyvärr fanns inte Carmina i mocka):
Yanko
Carmina
RM Williams
Citera
2016-08-29, 19:50
Medlem
Har ni några tåliga höst/vinterskor att rekommendera?
Har kikat på både C&J grasmere (tan scotch grain) och ashdown (mörkbrun grain).
Grasmere känns lite för klumpig och ashdown har jag ännu inte provat.
Några andra tips?
Obs: jag vill ha släta och inte brogues.
Citera
2016-08-31, 11:49
Medlem
Mr.Kekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halebaluba
Har ni några tåliga höst/vinterskor att rekommendera?
Har kikat på både C&J grasmere (tan scotch grain) och ashdown (mörkbrun grain).
Grasmere känns lite för klumpig och ashdown har jag ännu inte provat.
Några andra tips?
Obs: jag vill ha släta och inte brogues.

Du nämner två utmärkta alternativ. Har själv ett par Grasmere, Ashdown på 341-lästen är inte lika klumpig.

Alternativet är att du besöker supertrunken, provar vass eller yanko och beställer därifrån.
Citera
2016-08-31, 15:44
Medlem
Jag har en kort fråga. Införskaffade ett par skoblock från Herrstil, men de verkar vara något för stora för skorna i fråga. Fjädern mellan de två trädelarna trycks ihop inne i skon - inte helt och hållet, men kanske halvvägs. Är trycket som uppstår för stort för skon? Eller är det kanske meningen att skoblockets fjäder skall vara något ihoptryckt för att skon skall sträckas ut ordentligt?
Citera
2016-08-31, 16:05
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokhyllefantast
Jag har en kort fråga. Införskaffade ett par skoblock från Herrstil, men de verkar vara något för stora för skorna i fråga. Fjädern mellan de två trädelarna trycks ihop inne i skon - inte helt och hållet, men kanske halvvägs. Är trycket som uppstår för stort för skon? Eller är det kanske meningen att skoblockets fjäder skall vara något ihoptryckt för att skon skall sträckas ut ordentligt?

Nej, trycket är inte för stort. Fjäderns funktion är att vara något ihoptryckt för att fylla ut skorna.
Citera
2016-09-07, 00:18
Medlem
Hej på er!

Behöver akut hjälp inför ett bröllop.

Varit inne o kikat på Meermin och hittar ett par schyssta skor jag tänkte köpa, det enda problemet är storleken.

Jag har inga liknande skor sedan tidigare. Men är storlek UK11 i Vans, Adidas, Converse, Buddy mfl.
Tror ni jag med säkerhet kan välja denna storlek även här?

Mailade dem o rådfråga och de gav mig måtten på sulan, vilket egentligen inte säger mig så mycket då formen på själva skon (framförallt vid tårna) kan påverka väldigt mycket.

Modellen jag kikar på är "Buckles Burgundy Calf" med "Hiro"-sulan.

Någon som har denna modell och kan ge tips?

Tusen tack på förhand!
Citera
2016-09-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesus999
Hej på er!

Behöver akut hjälp inför ett bröllop.

Varit inne o kikat på Meermin och hittar ett par schyssta skor jag tänkte köpa, det enda problemet är storleken.

Jag har inga liknande skor sedan tidigare. Men är storlek UK11 i Vans, Adidas, Converse, Buddy mfl.
Tror ni jag med säkerhet kan välja denna storlek även här?

Mailade dem o rådfråga och de gav mig måtten på sulan, vilket egentligen inte säger mig så mycket då formen på själva skon (framförallt vid tårna) kan påverka väldigt mycket.

Modellen jag kikar på är "Buckles Burgundy Calf" med "Hiro"-sulan.

Någon som har denna modell och kan ge tips?

Tusen tack på förhand!
ta dig till sthlm på lördag och gå på shoegazing trunk show, meermin bla kmr vara där o ha provningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in