2019-05-01, 15:05
Medlem
pilepeles avatar
Halloj

Precis köpt mitt första par svarta randsydda oxfordskor online från en outlet. Märket är tiger of sweden, det var sista paret och jag fick 70% rabbatt.

BILDER: https://imgur.com/a/TL5fSAQ

Som ni kan se har ena skon en hel del rynkor. Är sådana rynkor normala?/Uppstår sådana rynkor/märken efter ett par användningar? Eller är skorna defekta och bör skickas tillbaka?
Senast redigerad av pilepele 2019-05-01 kl. 15:11.
Citera
2019-05-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilepele
Halloj

Precis köpt mitt första par svarta randsydda oxfordskor online från en outlet. Märket är tiger of sweden, det var sista paret och jag fick 70% rabbatt.

Som ni kan se har ena skon en hel del rynkor. Är sådana rynkor normala?/Uppstår sådana rynkor/märken efter ett par användningar? Eller är skorna defekta och bör skickas tillbaka?

Är ingen expert men jag tycker att det ser konstigt ut. Skulle definitivt försöka reklamera de.
Citera
2019-05-01, 16:22
Medlem
Loake 1880 linjen

Vad tycker ni om de?
Kommer besöka en butik med ganska bra rea på dessa skor och funderar på att köpa de. Vad räknas som billigt ("klipp") för sådana skor?
Citera
2019-05-01, 21:23
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Halloj

Skämtar du?

Det finns en anledning till att du har fått 70% i rabatt.

Citat:
Ursprungligen postat av EnkeltNamn
Är ingen expert men jag tycker att det ser konstigt ut. Skulle definitivt försöka reklamera de.

Inser du att köparen har fått 70% rabatt på skorna?
Citera
2019-05-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Skämtar du?

Det finns en anledning till att du har fått 70% i rabatt.

Inser du att köparen har fått 70% rabatt på skorna?

Oavsett kan man inte förvänta sådant resultat efter ett par användningar tycker jag.
Citera
2019-05-01, 23:07
Medlem
cramuss avatar
Citat:
Loake 1880 linjen

Vad tycker ni om de?
Kommer besöka en butik med ganska bra rea på dessa skor och funderar på att köpa de. Vad räknas som billigt ("klipp") för sådana skor?

Mycket bang för the buck. Jag hade köpt på mig några stycken om det var 30%, Loake är ju inte särskilt dyra ändå.
Citera
2019-05-02, 22:26
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Loake 1880 linjen

Vad tycker ni om de?

Helt OK skor, bland de billigaste av de riktiga skorna kan man säga.

Allt under 3000 kr paret är OK för dem!
Citera
2019-05-02, 22:29
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Halloj

Skitskor! Tiger tillverkar ingenting själva, allra minst skor! Satsa på ett par Loake 1880 som nämns i tråden istället och känn dig sedan välkommen med i klubben! Tigerskor impar inte på någon! Du kommer förstå det när du köpt ditt första par riktiga skor!
Citera
2019-05-04, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Skitskor! Tiger tillverkar ingenting själva, allra minst skor! Satsa på ett par Loake 1880 som nämns i tråden istället och känn dig sedan välkommen med i klubben! Tigerskor impar inte på någon! Du kommer förstå det när du köpt ditt första par riktiga skor!

Undrar just vem som köper ett par skor för att imponera på andra!!!

Köper jag ett par skor är det för att jag gillar skorna och de passar mina fötter. Sedan bryr jag mig inte ett dugg om vad andra tycker.
Citera
2019-05-04, 16:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Undrar just vem som köper ett par skor för att imponera på andra!!!

Köper jag ett par skor är det för att jag gillar skorna och de passar mina fötter. Sedan bryr jag mig inte ett dugg om vad andra tycker.

Det respekterar jag! Men om du köper ett par prisvärda Loake 1880 så kommer du nog tröttna rätt snabbt på Tigerskorna när du märker att du plötsligt fått på dig ett par riktiga kvalitetsskor!
Citera
2019-05-05, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det respekterar jag! Men om du köper ett par prisvärda Loake 1880 så kommer du nog tröttna rätt snabbt på Tigerskorna när du märker att du plötsligt fått på dig ett par riktiga kvalitetsskor!

Jag äger ett par Loake 1880 Chatsworth Chelsea Boots. Är väldigt nöjd med bootsen.

Det var inte vad jag reagerade på. Finns det däremot någon som vill köpa ett par Tigerskor eller något annat märke som inte är respekterat för skofascister. Då är det upp till var och en att ta ett beslut.
Citera
2019-05-06, 17:40
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag äger ett par Loake 1880 Chatsworth Chelsea Boots. Är väldigt nöjd med bootsen.

Det var inte vad jag reagerade på. Finns det däremot någon som vill köpa ett par Tigerskor eller något annat märke som inte är respekterat för skofascister. Då är det upp till var och en att ta ett beslut.

Jäpp! Men diskussioner om Tigerskor hör inte hemma i tråden om kvalitetsskor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in