2016-09-05, 05:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Nä inte fan vet jag, men hört så mycket olika, med att vissa läkare har sagt. Min t.ex sade att man kunde plocka bort dom med pinsett efter ca 1-2 veckor om dom var kvar, medans andra säger att det skall vara kvar, har även hört att ändra blivit tillsagda att om det sitter kvar efter 3 veckor så skall man kontakta sin urolog och då får dom ta bort trådarna.

Gå efter den första då. Om det har gått 1-2 veckor, så rör lite på dom. Sitter dom för hårt så kanske du ska låta det vara, eller bara säga "fuck it" och slit ut dom. Din krigare, ditt krig.
Citera
2016-09-05, 05:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Använder vaselin så länge stygnen är kvar tillsammans med kompress så det inte kletas ner i kalsongerna.

Jag använde vaselin i typ 3 veckor, vilket va ALLDELES för lång tid.. Kuken såg gul ut, och blev torr som fan fort, som att den blev beroende av skiten. Så gå inte för länge med vaselin för tydligen är inte det heller bra
Citera
2016-09-05, 17:20
Medlem
Kom nyss hem.

Kom dit och fick gå iväg och byta om till nätkalsonger, strumpor, t-shirt och morgonrock. Blev satt i ett rum och kollade tv i ett rum en timme medans jag fick slänga i mig 4 piller.

Fick prata med doktorn och bestämde mig för en hel omskärelse. Fick vänta 20min till och sedan blev jag intagen till operationssalen. Fick lite drop med morfinliknande och sedan sprutor i roten vilket inte var skönt..

Väntade ett bra tag och jag trodde jag var redo men tydligen inte då hela jag stelnade upp när de skärde i huden och jag kände smärtan. Berättade direkt och de gav mig mycket mer drop och någon gas som jag andades in istället. Låg där hög som ett hus och räknade plattor i taket medans de pratade om gud vet vad.

Blev omplåstrad och fick sitta och vänta och var tvungen att hålla ögonen stängda för mina puppiler var tydligen skitstora. Fick information, papper, kompresser, salva etc och fick åka hem. Ser jämnt ut, gör dock ont/är ömt nu..

SÅ JÄVLA SKÖNT ATT HA DET GJORT.
Citera
2016-09-05, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
fick slänga i mig 4 piller.
Fick lite drop med morfinliknande och sedan sprutor i roten vilket inte var skönt..

Va? Du fick 4 piller, morfin drop men du tyckte fortfarande sprutan gjorde ont? Vad va det för skit läkare du hade? Jag fick inget av det och för mig kände knappt sprutan.

Dock fick jag inte ens full bedövning, så på vissa ställen kände jag smärta av att han cuttade min dick.. Men det va inte så farligt.
Citera
2016-09-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Va? Du fick 4 piller, morfin drop men du tyckte fortfarande sprutan gjorde ont? Vad va det för skit läkare du hade? Jag fick inget av det och för mig kände knappt sprutan.

Dock fick jag inte ens full bedövning, så på vissa ställen kände jag smärta av att han cuttade min dick.. Men det va inte så farligt.

De första pillerna var vanliga värktabletter, fick flera sprutor i roten vilket gjorde ont men var inte så farligt. Det var när han började skära som det gjorde ont, därefter fick jag mer morfin (liknande, hon sa att det var 100 gånger så starkt som morfin, oklart men det gjorde mig hög som ett hus). Han gjorde ett väldigt bra jobb med stygnen som det ser ut som iallafall!
Citera
2016-09-05, 20:22
Medlem
Citat:
Jag använde vaselin i typ 3 veckor, vilket va ALLDELES för lång tid.. Kuken såg gul ut, och blev torr som fan fort, som att den blev beroende av skiten. Så gå inte för länge med vaselin för tydligen är inte det heller bra

Är på tionde dagen just nu. När tycker du man ska sluta med det?
Har så gått som slutat komma blod nu men som oftast varje gång jag är på toa och bajsar och tar i för att trycka ut skiten så tar det inte lång tid tills det börjar komma blod igen, är som att själva anspänningen man gör som orsakar att blod kommer kuken växer till sig lite. Även när jag gör rent för noga med att spola med vatten med lätt rinnande vatten från duschslangen kan orsaka att det börjar blöda igen. Så kompress måste jag ha ett tag till för att vara på den säkra sida. Men man känner av när man ska byta att det kan lukta lite instängt från snorren. Sitter ni nakna hemma för att vädra ut allt?
Citera
2016-09-06, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Är på tionde dagen just nu. När tycker du man ska sluta med det?
Har så gått som slutat komma blod nu men som oftast varje gång jag är på toa och bajsar och tar i för att trycka ut skiten så tar det inte lång tid tills det börjar komma blod igen, är som att själva anspänningen man gör som orsakar att blod kommer kuken växer till sig lite. Även när jag gör rent för noga med att spola med vatten med lätt rinnande vatten från duschslangen kan orsaka att det börjar blöda igen. Så kompress måste jag ha ett tag till för att vara på den säkra sida. Men man känner av när man ska byta att det kan lukta lite instängt från snorren. Sitter ni nakna hemma för att vädra ut allt?

Om du måste ha kompress fortfarande, så fortsätt använd vaselin, gör så det inte fastnar i såret och ollonet.

Jag börja vädra krigaren när jag kunde ta bort allt utan att blöda ner kallingarna för mycket.
Citera
2016-09-06, 10:20
Avslutad
Jag fick 7-8 sprutstick kände de första 3-4 de kändes som getingstick men jag har bra smärttolerans och varit med om värre så ignorerade det, sen kände jag knivens rörelser hela tiden och när de skar men kan inte säga att det gjorde ont eller var obehagligt då det inte gjorde ont, fick råd att ta bort själv med pincett eller ringa så de kunde boka tid om jag ville göra det där men skulle vänta 3 veckor,
Citera
2016-09-06, 13:46
Medlem
Operation igår. Vaknade i smärta av ståd på natten men det var ganska lugnt ändå, tog nyss en dusch bytte kompress, det var lite känsligt men det gick bra.

Penis är 50% blå/lila men det är att förvänta sig, doktorn sa även att han råkade komma åt ett blodkärl men att det lägger sig med tiden så det är ingen fara. Ser bra ut annars, inte så jättesvullet, mest bara blåmärken. Runt stygnen är det inte svullet än men det kanske kommer, ser väldigt propertionellt ut iallafall!
Citera
2016-09-06, 18:51
Medlem
Citat:
Om du måste ha kompress fortfarande, så fortsätt använd vaselin, gör så det inte fastnar i såret och ollonet.

Jag börja vädra krigaren när jag kunde ta bort allt utan att blöda ner kallingarna för mycket.

Jag sitter och vädrar jag nu också och tittar till då och då så inget blod skulle börjar komma. Men om jag ska gå ut så vågar jag inte lämna hemmet än utan att linda in den i kompress, dels även för obekvämligheten att det nöter på kalsongerna. Jag kör den då fortfarande i högläge men det kanske inte behövs längre då svullnaden är helt borta. Jag har främst gjort det i fall att det börja blöda igen för då ska man helst ha t.ex. arm eller ben i högläge för att minska blodtillförseln.

Har någon av er varit tillbaka till urologen för att kolla att det har läkt rätt?
Jag är nästan sugen att vilja få en bedömning att det ser rätt ut. Hade det sett ut som med stygnen på högersidan av ollonet på resten runtom så hade det aldrig kommit något blod. För just där på högersidan har det aldrig kommit en enda droppe blod.
Citera
2016-09-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Operation igår. Vaknade i smärta av ståd på natten men det var ganska lugnt ändå, tog nyss en dusch bytte kompress, det var lite känsligt men det gick bra.

Penis är 50% blå/lila men det är att förvänta sig, doktorn sa även att han råkade komma åt ett blodkärl men att det lägger sig med tiden så det är ingen fara. Ser bra ut annars, inte så jättesvullet, mest bara blåmärken. Runt stygnen är det inte svullet än men det kanske kommer, ser väldigt propertionellt ut iallafall!

Ser du dina stygn i slakt tillstånd eller måste du rulla bak någon hud som är kvar?
Citera
2016-09-06, 20:38
Medlem
Håll ut...allt är värt besväret! Opererades för 3år sedan och ett nytt liv började
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in