2016-09-04, 13:46
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Det är stygnen som spänner sig, så att det gör lite ont är helt normalt. Vad jag alltid gjorde va att jag hade telefonen nära sängen, med hörlurar bredvid. På morgon när jag vaknade och hade morgonstånd tog jag snabbt fram allt och satte på lugn och chill musik (typ fiol solo, piano etc) och morgonstånden gick ner på några sekunder bara.

Kan vara värt och testa. Annars får du testa dig fram, gå upp och röra på sig kan också hjälpa att få morgonstånden att lägga sig.
Ja jag har märkt att de bästa för mig att att gå på toa och kissa. Så gör de även om jag skulle vakna upp på natten av smärta!

Har endel ytliga stygn som sticker ut försökt att dra i dom men dom sitter som sten och gör lite ont också så får nog vänta ett tag innan jag försöker igen.

Har nu gått 10 dar.
Citera
2016-09-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Lycka till! Hur länge har du väntat?

Tack! Första besöket på VC var i Februari, fick tid hos urolog i slutet av maj. Hade tillgång till tid i mitten av juni men jag var då bortrest i 6 veckor. Fick sedan vänta igen nu till 5e September.
Citera
2016-09-04, 15:27
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Tack! Första besöket på VC var i Februari, fick tid hos urolog i slutet av maj. Hade tillgång till tid i mitten av juni men jag var då bortrest i 6 veckor. Fick sedan vänta igen nu till 5e September.
Å fasan.. Ska försöka få till en operation innan sommaren så man kan.. ja du vet, på sommaren
Citera
2016-09-04, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mirrorzmask
Nu inne på 11 dagen själv och gör inte ont av morgon stånden längre jag jobbade ju 3 dagar efter min operation, kommer den gulaktiga sörjan som jag tvättar bort 3 stygn har lossnat än så länge, är mest att de stygnen vid strängen gör ont ibland men ska ut och jogga imorgon bitti får se om allt går bra XD

Man ska hålla sig undan det mesta dom första veckorna.. Joggar du, ökar blodtrycket, vilket menar = större risk att såren börjar blöda mer kraftigt..

I alla fall vad min läkare sa till mig. Gymmet skulle man också undvika.
Citera
2016-09-04, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Ja jag har märkt att de bästa för mig att att gå på toa och kissa. Så gör de även om jag skulle vakna upp på natten av smärta!

Har endel ytliga stygn som sticker ut försökt att dra i dom men dom sitter som sten och gör lite ont också så får nog vänta ett tag innan jag försöker igen.

Har nu gått 10 dar.

Varför ska du röra stygnen för? Dom smälter av sig själv när det är dags.
Citera
2016-09-04, 20:10
Medlem
Blivit ombedd att jobba dagen efter omskärelsen, jobbar på ett café. Tror ni att det ska vara lugnt? Inte riktigt velat förklara exakt hur det ligger till för chefen då jag är ny på mitt första jobb och gärna inte diskuterar min penis 3:e veckan.

Stod i papprena att man inte behöver sjukskrivning men undrar hur länge andra har väntat med att jobba?
Citera
2016-09-04, 21:40
Medlem
Citat:
Blivit ombedd att jobba dagen efter omskärelsen, jobbar på ett café. Tror ni att det ska vara lugnt? Inte riktigt velat förklara exakt hur det ligger till för chefen då jag är ny på mitt första jobb och gärna inte diskuterar min penis 3:e veckan.

Stod i papprena att man inte behöver sjukskrivning men undrar hur länge andra har väntat med att jobba?

En vecka är nog bra att vara ledig och ta det lugnt. Behöva byta kompress och så vid toabesök kan vara otrevligt att göra på jobbet samt ta med vaselin.
Citera
2016-09-04, 21:55
Medlem
Fladdermasks avatar
Hur länge höll ni på med vaselin? Kommer lite sårvätska nu vid stygnen, som är gul/rödaktig. Sköljer rent där med vatten nu ca 4ggr dag vid toabesök med min plast medicinspruta.
Citera
2016-09-04, 21:58
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lblom
Varför ska du röra stygnen för? Dom smälter av sig själv när det är dags.
Nä inte fan vet jag, men hört så mycket olika, med att vissa läkare har sagt. Min t.ex sade att man kunde plocka bort dom med pinsett efter ca 1-2 veckor om dom var kvar, medans andra säger att det skall vara kvar, har även hört att ändra blivit tillsagda att om det sitter kvar efter 3 veckor så skall man kontakta sin urolog och då får dom ta bort trådarna.
Citera
2016-09-04, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Hur länge höll ni på med vaselin? Kommer lite sårvätska nu vid stygnen, som är gul/rödaktig. Sköljer rent där med vatten nu ca 4ggr dag vid toabesök med min plast medicinspruta.

Använder vaselin så länge stygnen är kvar tillsammans med kompress så det inte kletas ner i kalsongerna.
Citera
2016-09-04, 23:21
Medlem
Citat:

Nej fan, säg som det är. Chefen borde fatta att detta är något du måste göra. Jag skulle i alla fall vara hemma minst 2-3 dagar. Du vill när som helst kunna kolla att läkningen går bra. Dessutom kanske du har på dig tighta byxor vilket möjligtvis inte kommer vara skönt för lill-duseh. Jag gillade att ha dolmen uppåt, för att minska på svullnaden - kan vara svårt på cafét. Ta ett snack med chefen i alla fall!

I november firar jag 5 år med min helomskurna penis! Ni som har seriösa problem - gå till doktorn! Dra inte ut på det, då blir det bara jobbigare
Citera
2016-09-05, 02:08
Medlem
Tack för svar! Skippar nog att jobba på tisdagen isåfall, jobbar endast från lunch till kväll när jag väl jobbar, 5-8 timmar så har då iallafall tillgång att ta hand om en del begär innan och efter liksom.

Har även alltid förkläde på mig med ganska tajta byxor så kan ju iallafall sätta lill-duseh uppåt och ha byxorna ganska högt upp utan att det syns iallafall. Fastar just nu, tid om 10 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in