Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-06, 09:06
  #13
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Som andra säger, det är så de kommer till butik. Bör inte vara några problem. De slängs inte runt.

Hahaha...slängs inte runt. Yeah right!
https://www.youtube.com/watch?v=9qnffPuZCMw
Citera
2016-09-06, 09:09
  #14
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hahaha...slängs inte runt. Yeah right!
https://www.youtube.com/watch?v=9qnffPuZCMw
Är nog snarare ett undantag i det här fallet. Hoppas jag. :-) Har svårt att se att någonting i en MacBook kan gå sönder under frakten.
Citera
2016-09-06, 12:47
  #15
Medlem
Painted-Birds avatar
Hade en kompis som köpte en beggad Mac-dator som skickades i originalkartong, när den väl kom fram till honom så låg det bara en sten i förpackningen Så originalförpackning drar väl till sig tjuvar när det är så tydligt vad som är i och om det inte skickas rekommenderat.
Citera
2016-09-06, 12:57
  #16
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Painted-Bird
Hade en kompis som köpte en beggad Mac-dator som skickades i originalkartong, när den väl kom fram till honom så låg det bara en sten i förpackningen Så originalförpackning drar väl till sig tjuvar när det är så tydligt vad som är i och om det inte skickas rekommenderat.
Snyggt!!

Jobbar nämligen inom branschen, kan bli så att familjen får Macbooks i julklapp
Citera
2016-09-06, 13:54
  #17
Medlem
Reidjis avatar
Ett paket ska tåla ett fall på 4 meters höjd har jag för mig. Du kan nog räkna med att Mac emballaget är designat att ta emot en hel del stötar och fall från höjd.

Har sett folk skicka ömtåliga saker i en plastpåse som sedan gått sönder. Eller skickat hela sin lägenhet i flyttkartonger, men tejpat riktigt dåligt så den gått sönder i kanterna = Annorlunda inredning på postkontoret
Citera
2016-09-06, 15:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hahaha...slängs inte runt. Yeah right!
https://www.youtube.com/watch?v=9qnffPuZCMw
Det där var ju sick men det är nog inte standard. Jag själv pratade om Posten förr i tiden men det var väl bättre då på många sätt
Citera
2016-09-06, 16:42
  #19
Medlem
Kolla efter skador noggrant innan du skriver på för leveransen för att kunna påpeka eventuella skador. Tar du emot det kan du även videofilma hela uppackningen (utan klipp) för att ha mer kött på benen om det skulle bli något strul. Filma även Text-TV så att du får med exakt datum och tidpunkt.
Citera
2016-09-06, 17:00
  #20
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilYawn
Vad är problemet? Originalkartongen med emballage i har klarat resan från Kina och hit.
men då har dom legat på en lastpall tätt packade med plast runt. Inte som ett enskilt paket. Många kartonger jag fått via posten/dhl har varit runda som en boll när jag fått dom . med hälften av pappret upprivet
Citera
2016-09-09, 22:47
  #21
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Ett paket ska tåla ett fall på 4 meters höjd har jag för mig. Du kan nog räkna med att Mac emballaget är designat att ta emot en hel del stötar och fall från höjd.

Har sett folk skicka ömtåliga saker i en plastpåse som sedan gått sönder. Eller skickat hela sin lägenhet i flyttkartonger, men tejpat riktigt dåligt så den gått sönder i kanterna = Annorlunda inredning på postkontoret
1 m är det väl?
Citera
2016-09-10, 09:03
  #22
Avstängd
Dehär får en ju att undra lite. Vem är ansvarig för ett skadat paket?

Skulle ju kunna köpa en trasig mobil, dator elker vad som, packa den dåligt och ändå få pengarna på kontot
Citera
2016-09-10, 09:39
  #23
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karkon99
Dehär får en ju att undra lite. Vem är ansvarig för ett skadat paket?

Skulle ju kunna köpa en trasig mobil, dator elker vad som, packa den dåligt och ändå få pengarna på kontot
Det är du som avsändare som är ansvarig för det, packar du den bristfälligt så får du oftast ingen ersättning.
Citera
2016-09-10, 09:44
  #24
Medlem
paketet ska behandlas med respekt.
__________________
Senast redigerad av heidiho 2016-09-10 kl. 09:45. Anledning: fel tråd
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback