Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Lars klättar över ett 2½ meter högt staket med taggtråd längst upp och försvinner sedan in i en skog.
Vilken skog?
Vad jag kan tolka på klippen springer han in på vägen mot vänster här:
https://www.google.bg/maps/@43.2371703,27.8244641,170a,20y,45.01t/data=!3m1!1e3?hl=en
De enda "skogarna", åtmistone på google maps, är små dungar.
Jag blev lite intresserad av fallet. Men svaret, om man ska följa Occam och den statistik jag har gissat mig till (riktiga försvunna personer är i 90% av fallet drunkningar), är ganska självklart.
Visst finns det ett och annat indicium åt olika håll, men inte en enda av de konstiga omständigheterna antyder ens att någon annan har varit inblandad fram till och med flygplatsen. Allt kan snarare förklaras av ett hårt knarkande som har gått över i paranoia. Jag kan ju nästan bli så paranoid på en tvådagars bakfylla...
Har inte sett intervjun med kompisarna, men hur jävla helylle de än kan se ut i ett program så kan de definitivt ta droger.
Nä - droger i fem dagar, lite slagsmål, ingen mat, paranoid, klättrar över taggtråden, börjar vandra, går vilse, kommit ner nära vattnet ("då vet jag att jag är på rätt håll"), utmattad, halkar snett, ner i vattnet, död 20 minuter senare.
Varför hittas han inte?
Baksida av någon industri bland gammal bråte i vattnet.
Överväxt område där verkligen ingen går.
Antingen flutit dit och fastnat eller ramlat i där och aldrig kommit någon annanstans.
Mark my words.