2016-09-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, lykta dörrar har man inte i sådana här fall (mest i sexualbrott/brott med barn inblandade), men däremot brukar dom alltid utlysa lykta dörrar när bilder på offret ska gås igenom.

Om nu inte P. (GM) kommer att få inställa sig via videolänk, som är allt vanligare i Svenska Domstolar
idag.
Citera
2016-09-04, 19:04
Medlem
Hoppas domstolen inte frestas att åberopa lyckta dörrar för att på så vis kunna lägga mindre ansträngningar på säkerhetsåtgärder. Det är inte tänkt så men kreativiteten är stor...

Insyn är viktigt för allas skull.

Edit: Stavvfel.
Senast redigerad av Bertilperon 2016-09-04 kl. 19:08.
Citera
2016-09-04, 21:30
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Var skulle det i så fall kunna bli? Västerås? Sthlm?

Hoppas Sthlm då kommer jag garanterat att vara på plats!
Citera
2016-09-05, 14:16
Medlem
Citat:
Nej, lykta dörrar har man inte i sådana här fall (mest i sexualbrott/brott med barn inblandade), men däremot brukar dom alltid utlysa lykta dörrar när bilder på offret ska gås igenom.

Jag vet inte hur det går till riktigt, det jag vet iaf, är att de har säkerhetssalar...i Falun.
Vet inte om de kommer att få vittna mot varandra heller, om så är fallet kommer det att bli fullt i vittnesbåsen iaf..
Rörigt kommer det nog bli, och kanske på olika ställen..
Väntar med skräckblandad vrede på förhandlingarna iaf...
Citera
2016-09-06, 14:45
Medlem
Jag pratade precis med BH bror då jag känner honom sedan länge. Och han har tagit avstånd från sin henne för länge sedan..
Citera
2016-09-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spettish
Hoppas Sthlm då kommer jag garanterat att vara på plats!
Enligt en initierad debattör ska det ju luta åt att det blir Mora . . . . . .
Citera
2016-09-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Sitter häktad på sannolika skäl för mord.
Förnekar det, men medger förberedelser till misshandel...
Horribel ståndpunkt-han är delaktig i mordet.
Det diskuteras om säkerhets-sal-men varför?
Någon hotbild mot hennes fem-tio mördare finns väl inte?
Madde har inte Bandidos eller Hells- Engels anknyting, trots försök här i tråden att påstå sådant.
Hon har vanliga människor i sin bekantskapskrets (förutom gänget som nu har mördat henne.de var inte vanliga) .

Tror inte att det finns någon av hennes nära, som skulle begå nåt våld mot dessa skyldiga mördare, eller hur? ALLA bekanta till Madde vet redan att mördarna kommer att straffas och få bra höga straff.
Tror alltså inte på hotbild eller att det behövs säkerhetssal.
Men media kommer att bevaka rättegången, o åhörare kommer säkert i mängder.
Så stor sal behövs, men är det så liten sal i Falun?
Jag tänker på dig och hennes andra anhöriga, det blir nog ingen lätt rättegång, för någon.
Men soffan i Falun borde bli bra för dig.
Citera
2016-09-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Horribel ståndpunkt-han är delaktig i mordet.
Det diskuteras om säkerhets-sal-men varför?
Någon hotbild mot hennes fem-tio mördare finns väl inte?
Madde har inte Bandidos eller Hells- Engels anknyting, trots försök här i tråden att påstå sådant.
Hon har vanliga människor i sin bekantskapskrets (förutom gänget som nu har mördat henne.de var inte vanliga) .

Tror inte att det finns någon av hennes nära, som skulle begå nåt våld mot dessa skyldiga mördare, eller hur? ALLA bekanta till Madde vet redan att mördarna kommer att straffas och få bra höga straff.
Tror alltså inte på hotbild eller att det behövs säkerhetssal.
Men media kommer att bevaka rättegången, o åhörare kommer säkert i mängder.
Så stor sal behövs, men är det så liten sal i Falun?
Jag tänker på dig och hennes andra anhöriga, det blir nog ingen lätt rättegång, för någon.
Men soffan i Falun borde bli bra för dig.

Det kommer väl att komma fram vilken delaktighet varje mupp har i detta.
Jag läste i tråden, att det eventuellt skulle kunna innebära att det blir säkerhetssal, någon som skrev att det brukar användas i sådana här fall... jag har ingen aning om hur det fungerar, lykta dörrar kanske.. men det var det någon som inte trodde på att det skulle bli, mer än när bilder på offret visas..
Nej, finns ingen hotbild vad jag vet iallafall, men vem vet?? Jag förlitar mig på att rättsväsendet fungerar och att de får sina rättmätiga domar..
Ja, jag tror det blir långdraget, och en komplicerad rättegång då de är så många, och kanske vittna mot varandra..
Det finns flera salar i Falun, en del är pyttesmå, och en del stora, säkerhetssal vet jag att det finns iaf..
Japp, soffan är bokad hos kompis...
Det som är jobbigast nu, är denna väntan..
Jag har tappat datumen när åtal ska väckas, denna omgång.. men kollar webbtidningarna varje dag...
Citera
2016-09-08, 16:07
Medlem
Citat:
Jag läste i tråden, att det eventuellt skulle kunna innebära att det blir säkerhetssal, någon som skrev att det brukar användas i sådana här fall... jag har ingen aning om hur det fungerar, lykta dörrar kanske.. men det var det någon som inte trodde på att det skulle bli, mer än när bilder på offret visas..
Nej, finns ingen hotbild vad jag vet iallafall, men vem vet?? Jag förlitar mig på att rättsväsendet fungerar och att de får sina rättmätiga domar..
Ja, jag tror det blir långdraget, och en komplicerad rättegång då de är så många, och kanske vittna mot varandra..
Det finns flera salar i Falun, en del är pyttesmå, och en del stora, säkerhetssal vet jag att det finns iaf..
Jag har tappat datumen när åtal ska väckas, denna omgång.. men kollar webbtidningarna varje dag...

Häktningstiden för samtliga går ut Imorgon 9 September, väcks nog inte åtal då utan blir väl ny omhäktningsförhandlingar antar jag.
Citera
2016-09-08, 19:25
Medlem
Citat:
Nej det blir öppet för allmänheten, absolut. Tänker på detaljerna och gängets vittnesmål.
Jag Kommer att snask- läsa kvällstidningarna, förundrat få veta hur dessa personer tänkt och agerat. Förstår det är jobbigt för dig.
Citera
2016-09-09, 23:52
Medlem
Ingen som har nåt nytt? Har någon eller något släppts idag?
Citera
2016-09-10, 00:45
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Den där soffan i Falun kanske du inte får så mycket nytta av. Nu vet inte jag NÅGONTING om Falun Tingsrätt men det kommer krävas en riktigt stor sal för denna förhandlingen. Och med tanke på att det kan finnas hot över dessa personer, och att det kommer vara mycket åhörare/media på plats så kan det behövas en "säkerhetssal"….så inte ens säkert att det blir i Falun

Känns osannolikt att det skulle bli en riktig säkerhetssal. Vem/vilka skulle stå för hoten? Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in