Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Horribel ståndpunkt-han är delaktig i mordet.
Det diskuteras om säkerhets-sal-men varför?
Någon hotbild mot hennes fem-tio mördare finns väl inte?
Madde har inte Bandidos eller Hells- Engels anknyting, trots försök här i tråden att påstå sådant.
Hon har vanliga människor i sin bekantskapskrets (förutom gänget som nu har mördat henne.de var inte vanliga) .
Tror inte att det finns någon av hennes nära, som skulle begå nåt våld mot dessa skyldiga mördare, eller hur? ALLA bekanta till Madde vet redan att mördarna kommer att straffas och få bra höga straff.
Tror alltså inte på hotbild eller att det behövs säkerhetssal.
Men media kommer att bevaka rättegången, o åhörare kommer säkert i mängder.
Så stor sal behövs, men är det så liten sal i Falun?
Jag tänker på dig och hennes andra anhöriga, det blir nog ingen lätt rättegång, för någon.
Men soffan i Falun borde bli bra för dig.
Det kommer väl att komma fram vilken delaktighet varje mupp har i detta.
Jag läste i tråden, att det eventuellt skulle kunna innebära att det blir säkerhetssal, någon som skrev att det brukar användas i sådana här fall... jag har ingen aning om hur det fungerar, lykta dörrar kanske.. men det var det någon som inte trodde på att det skulle bli, mer än när bilder på offret visas..
Nej, finns ingen hotbild vad jag vet iallafall, men vem vet?? Jag förlitar mig på att rättsväsendet fungerar och att de får sina rättmätiga domar..
Ja, jag tror det blir långdraget, och en komplicerad rättegång då de är så många, och kanske vittna mot varandra..
Det finns flera salar i Falun, en del är pyttesmå, och en del stora, säkerhetssal vet jag att det finns iaf..
Japp, soffan är bokad hos kompis...
Det som är jobbigast nu, är denna väntan..
Jag har tappat datumen när åtal ska väckas, denna omgång.. men kollar webbtidningarna varje dag...