2016-09-04, 19:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
För att Anki inte skall minnas något så måste det varit två GM inne imsovrummet. En som tog
sig an Göran en som tog tag i Anki. Hon kan inte legat bredvid Göran medans han attackerades
och bara ligga och vänta på sin tur så att säga. Att först hugga Göran sedan Anki jag har svårt
att få in likaså vise versa. Först Anki sedan Göran.

Vi får se nu då om beskyddet tas ifrån Anki. Lämnas det kvar kan man ana att flera kan
tänkas vara inblandade. Det rör sig om papperslösa här och 18-åringen lär inte vara
den enda papperslösa i Arboga.

Tanken med mitt inlägg du citerade var att visa nivån här i tråden. Alla kommer med påståenden
om att jag känner den, jag har insyn, poliskällor berättar, media lanserar skvaller från grannar,
den har snuten legat med den osv..... Tre fall bjuder på skvaller, ja t o m fyra. Makens död,
sexskandalen, misshandeln och mordet/försöket på Möllers. Ett riktigt ormbo har skapats.

Det är oerhört svårt att tro på något numera då diverse olika konstellationer dyker upp konstant,
en skvallertråd utan like. Med det sagt behöver inte det du lanserar vara omöjligt och som
du påtalade i senaste inlägget, kanske media kan kolla upp detta men det kommer dom
inte göra för det går emot bilden dom målat upp så det blir nog inget med det men hursomhelst
intressant det du kom med. Något är det med Wenna som känns suspekt, från första sekund
hon klev in är det hon som endast uttalat sig. Fan man får känslan att dom kasserat Fahlander,
är han med överhuvudtaget mer. Hans namn nämns inte ens i media längre utan nämns åklagaren
nämns denne bara i singularis som Jessica Wenna.

Man får väl ge sig till tåls bara för i o m yppandeförbudet kommer bara trams fylla artiklarna,
Wenna kan komma att dela med sig litegrann men advokaterna kommer få vara ifred för
i detta fall har dom egentligen aldrig ens varit intressanta. Media trots att inte ens yppandeförbudet
hade införts har visar att fallet endast skall ses utifrån en sida. För att få två berättelser
är man nog tvungen att invänta fup och det lär dröja ......

Vet vi ens om de delade sovrum?

Det enda vi kan räkna med är att den eller de som utförde gärningen hade god kännedom om hur och var paret sov, kanske vetskap om eventuella sömnmediciner också, god lokalkännedom om hur stugan var uppbyggd med sovrum och annat.

Jo, beskyddet av Anki är en central punkt, fortsätter det skyddet så räknar polis och åklagare att det finns fler personer som kan vara inblandade i fallet, tas det bort så har de tagit in vad de tror är de rätta.
Citera
2016-09-04, 19:26
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Du har i princip rätt, skall tråden bara handla om mordet på Göran Möller så är inte många andra än JM, hennes föräldrar och Mohammad intressanta. Dock får man väl anta att denna del är i stort sett klar för åtal och domar. Lite tråkigt på nått sätt!

Skall man spekulera vidare krings Aki:s drunkning och JM:s övriga brottslighet och kanske gräva upp något nytt, så får man nog betydligt fler läsare i denna tråd än i en separat tråd. Och därmed är ju chansen även att något nytt grävs upp mycket större. Allt medan huvudfokuset troligen kommer att gå på tomgång fram tills åtal.

Så varför inte se om grävarna här kan lista ut vad som hände Aki, som var anställd hos TC och varför det är helt tyst kring TC från ungefär samma tid som asylbarnen misshandlades grovt av Mohammad.

Det finns inte en chans att TC inte skulle känna till att JM sitter häktad och att det är väldigt snaskigt kring henne. Och att i de läget inte försöka dölja kopplingarna måste ju vara mer än lovligt dumt.

Så jo jag tycker nog TC kan efterlysas i denna tråd...
Håller helt med, ibland undrar jag om det finns personer i denna tråden som försöker skydda Thomas Cernerud.
Citera
2016-09-04, 19:26
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascari
De är tål att följa upp!

En sak som jag funderar över är sms trafik samt mobiltrafik mellan de olika berörda.
De borde finnas något att gå på eller är de helt omöjligt att spåra smstrafik via kontantkort?

Eftersom det gått ett helt år, så kanske det är svårt att få fram SMS trafik ur nätet. Samtalsdata skall ju sparas, men hur länge vet jag inte (3 år nämns, i något gammalt lagförslag, men tittar man på PTS, så verkar det inte finnas någon 3 års gräns utan operatörerna bestämmer själva efter egna behov)

Vad som troligen är ett hetare tips är att undersöka JM:s telefon och se om där finns samtal och SMS som hon glömt radera från tiden kring drunkningen. Undersöka med vem hon haft kontakt med... Jag antar att polisen gör detta.

Ps. Efter påpekande byttes den "sexiga träffen" mot "en kopp kaffe", det finns ett uppdaterat inlägg om det.
Citera
2016-09-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vi får hoppas att denne man är vid liv.

Läste i en annan tråd om att han sågs ute på krogen igår i Eskilstuna, med en drink i näven
Citera
2016-09-04, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Såg du honom själv? Var han mycket full

Men allvarligt, varför försöker han inte "städa". Kan det vara så att han inte själva kan ändra på http://norfam.se/omoss.html. Thomas Cernerud och Julia kanske bara är bulvaner för JM, då kan jag tänka mig att han inte kan komma åt att ändra på hemsidan.

Men det förklarar ju inte att han inte försökt städa sin Facebook, där han flirtar med JM den 14 juli.

Är det säkert att det var Thomas?

Är det bara jag som inte kan se hans inlägg den 14 juli på FB då han ska "flirta med JM"? Det sista inlägget jag kan se på hans FB är 10 juli.
Citera
2016-09-04, 19:39
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Är det bara jag som inte kan se hans inlägg den 14 juli på FB då han ska "flirta med JM"? Det sista inlägget jag kan se på hans FB är 10 juli.

Flirten ligger som en kommentar till ett foto som är publicerat den 7 juli och den finns kvar ännu:

https://sv-se.facebook.com/thomas.cernerud

Johanna Möller Nya vd,n😍 Gilla · 2 · den 14 juli kl 18:27
Thomas Cernerud 😘 Gilla · 1 · den 14 juli kl 18:37

Kan kanske vara bra att hålla koll på nedanstående

Bor i Södermalm, Stockholms Län, Sweden (skriven i en lägenhet i Farsta där det bor 4 andra vuxna)
Från Stockholm
470 vänner
24 personer följer detta
Senast redigerad av Butteri 2016-09-04 kl. 19:43.
Citera
2016-09-04, 19:44
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vet vi ens om de delade sovrum?

Det enda vi kan räkna med är att den eller de som utförde gärningen hade god kännedom om hur och var paret sov, kanske vetskap om eventuella sömnmediciner också, god lokalkännedom om hur stugan var uppbyggd med sovrum och annat.

Jo, beskyddet av Anki är en central punkt, fortsätter det skyddet så räknar polis och åklagare att det finns fler personer som kan vara inblandade i fallet, tas det bort så har de tagit in vad de tror är de rätta.

Inte bara tror, de bör nog i så fall ha rätt mycket på fötterna annars skulle de knappast chansa.
Citera
2016-09-04, 19:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Inte bara tror, de bör nog i så fall ha rätt mycket på fötterna annars skulle de knappast chansa.

Nej, så personskyddet vara eller icke vara blir avgörande för hur de ser på skuldfrågan.
Citera
2016-09-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Håller helt med, ibland undrar jag om det finns personer i denna tråden som försöker skydda Thomas Cernerud.

Tror jag inte i sig. Däremot blir numera allt som inte handlar om JM och 18-åringen omedelbart påhoppat och utsatt för försök till nedtystning. Varför?
Citera
2016-09-04, 19:50
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, så personskyddet vara eller icke vara blir avgörande för hur de ser på skuldfrågan.

Ja, så ser jag också på det.
Citera
2016-09-04, 19:51
Medlem
[quote=Butteri|58382132]Flirten ligger som en kommentar till ett foto som är publicerat den 7 juli och den finns kvar ännu:

https://sv-se.facebook.com/thomas.cernerud

Johanna Möller Nya vd,n😍 Gilla · 2 · den 14 juli kl 18:27
Thomas Cernerud 😘 Gilla · 1 · den 14 juli kl 18:37

Kan kanske vara bra att hålla koll på nedanstående

Bor i Södermalm, Stockholms Län, Sweden (skriven i en lägenhet i Farsta där det bor 4 andra vuxna)
Från Stockholm
470 vänner
24 personer följer detta[/QUO

Tack, nu hittade jag inlägget. Ja, det är nog inte dumt att kolla upp den där Cernerud med tanke på hans samröre med JM. Han verkar också lite penningsugen.
Citera
2016-09-04, 19:53
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Ja, så ser jag också på det.

Frågan är om vi får reda på hur det ligger till egentligen, yppandeförbudet gäller väl för Anki och hennes målsägarbiträde också?

Vem det nu blir, jag skulle ju vilja se mediakåta Massi-Fritz klara av ett sådant, det lär bli en rolig historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in