2016-09-04, 13:17
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Jag tycker det är skumt att personerna får ha ett migrationsärende på helt lösa grunder.

Men snälla du, man får ha ett ärende på vilka grunder som helst. Det betyder inte att det beviljas nåt uppehållstillstånd. Och vi ber dig släppa det här med skenäktenskap nu om du inte kan hövda någon konkret relevans för det aktuella fallet.
Citera
2016-09-04, 13:19
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
Denna Thomas Censrud var till stor sannolikhet ute på ett uteställe i Eskilstuna i natt
Dum fråga, var han full?
Citera
2016-09-04, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Dum fråga, var han full?

Han kändes rätt så stabil, inte odräglig eller ragglande. Vet ju såklart inte till 100 om det var han, men kände igen honom direkt, hans vän tilltalade honom Thomas och han drack något champagneaktigt😂
Citera
2016-09-04, 13:25
Medlem
Citat:
Jag tycker det är skumt att personerna får ha ett migrationsärende på helt lösa grunder.
Alla sökande kan ha olika skäl. Denne unge person hade säkerligen fått Put, han tillhör en utsatt grupp i hemlandet, han hade fått det av humanitära skäl. Enkelt.
Han har förlorat sina chanser nu, genom relationen med Johanna . Allt som han gjort, indrivning, mord, misshandel osv hade han förmodligen aldrig hamnat i -om han inte mött Johanna M.
Citera
2016-09-04, 13:30
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
Denna Thomas Censrud var till stor sannolikhet ute på ett uteställe i Eskilstuna i natt

Såg du honom själv? Var han mycket full

Men allvarligt, varför försöker han inte "städa". Kan det vara så att han inte själva kan ändra på http://norfam.se/omoss.html. Thomas Cernerud och Julia kanske bara är bulvaner för JM, då kan jag tänka mig att han inte kan komma åt att ändra på hemsidan.

Men det förklarar ju inte att han inte försökt städa sin Facebook, där han flirtar med JM den 14 juli.

Är det säkert att det var Thomas?
Citera
2016-09-04, 13:30
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Men vet han det? Han kanske inte vet att han hade fått put och därför blir han kvinnans verktyg för att få stanna i Sverige. Han tror att han blir utvisad om han inte har sitt (sken)förhållande med henne.

Ja, någonstans så har ju JM utnyttjat sin position som svensk kvinna, dessutom asylbaron, för att få Älskling att göra det hon vill. Han har varit under hennes spell i tron på att ett bättre liv väntat på honom och hon har använt honom som ett vapen. Vidrigt. Ett skenförhållande, ja det kan man ju kalla det. JM har fungerat som hans sugarmama, försett honom med droger, alkohol och tomma löften.
Citera
2016-09-04, 13:35
Medlem
Citat:
Men vet han det? Han kanske inte vet att han hade fått put och därför blir han kvinnans verktyg för att få stanna i Sverige. Han tror att han blir utvisad om han inte har sitt (sken)förhållande med henne.
Precis, han har fått itutat att hon är den som kan hjälpa ge honom Put.
Han tillhör Hazar folket, de är grymt utsatta, och detta är ett starkt skäl för att få Put.
Man kan verkligen säga att han blivit Lurad!
DE andra utsatta sexutnyttjade killarna har berättat att hon lovat dem att hon kan hjälpa dem att få stanna här, vilket naturligtvis är helt fel.
Ärenden prövas och Hazarerna är verkligen en grupp som har skäl att få stanna.
De är också en grupp som haft lätt att anpassa sig här. Kanske för att de för första gången blir
behandlade som vem som helst.
Citera
2016-09-04, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Precis, han har fått itutat att hon är den som kan hjälpa ge honom Put.
Han tillhör Hazar folket, de är grymt utsatta, och detta är ett starkt skäl för att få Put.
Man kan verkligen säga att han blivit Lurad!
DE andra utsatta sexutnyttjade killarna har berättat att hon lovat dem att hon kan hjälpa dem att få stanna här, vilket naturligtvis är helt fel.
Ärenden prövas och Hazarerna är verkligen en grupp som har skäl att få stanna.
De är också en grupp som haft lätt att anpassa sig här. Kanske för att de för första gången blir
behandlade som vem som helst.

Det är väl ett trivialt påstående att deras förhållande liknar ett skenförhållande för att ge sken av "äktenskapsliknande förhållande".

Min misstanke är att Göran blev mördad för att han motsatte sig (sken)förhållandet. Men det är spekulation på det triviala: Det ser ut att vara så och det verkar så.
Citera
2016-09-04, 14:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Flertalet av de berörda afganska pojkarna i detta fall har dock vistats i England och/eller Tyskland innan de kom till Sverige, vilket ger det en annan dimension.
Citera
2016-09-04, 14:09
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har verkligen funderat över linnet. Jag tog upp ärren då jag tycker de såg nya ut. Tydligen läker ärr olika (enligt svar i tråden), syftar på att hans är upphöjda å ser nya ut.

Har letat i tråden men hittar inte, finns det bild på honom i linnet någonstans?
Citera
2016-09-04, 14:20
Medlem
Citat:
Om man inte tänker skenäktenskap om 41-årig svensk kvinna och 18-årig afghan, är man både blind, döv och utan hjärna

Vem har pratat om äktenskap? De är ju inte gifta. Jag tror snarare på att hon förför en lättförförd ung man och övertalar honom att antingen mörda eller vara med på att mörda sin pappa. Jag tror att hon har hjärntvättat honom till att göra som hon säger. Hon lovar honom säkert att de eventuellt ska gifta sig och att han kommer att få stanna i Sverige. Han är desperat och går med på det. Därmed inte sagt att han inte har sitt eget ansvar. Jag får lite Helge Fossmo och Sara-vibbar. En manipulativ, sexuellt utmananade, kvinna som använder sin sexualitet för att få som hon vill. I det här fallet att döda sin pappa.
Jag får också känslan av någon form av kaosartad och disfunktionell uppväxt. Antingen alkohol och missbruk, eller så sexuella övergrepp. Frågan är varför hon eventuellt mördade sin exman? För att få ut livförsäkring? Pengar? Men ändå varför?
Citera
2016-09-04, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Flertalet av de berörda afganska pojkarna i detta fall har dock vistats i England och/eller Tyskland innan de kom till Sverige, vilket ger det en annan dimension.
du har rätt-innan de kommer hit har de oftast vistats en kortare tid i nåt annat Europa-land.
Kanske därför majoriteten är seriösa i sin anpassning. TRäffat många och alla är inriktade på studier och anpassning, vetgiriga för att få veta hur det fungerar här
Sedan finns undantag. I den stora strömmen som kom så finns så klart alla varianter....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in