2016-09-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vem har pratat om äktenskap? De är ju inte gifta. Jag tror snarare på att hon förför en lättförförd ung man och övertalar honom att antingen mörda eller vara med på att mörda sin pappa. Jag tror att hon har hjärntvättat honom till att göra som hon säger. Hon lovar honom säkert att de eventuellt ska gifta sig och att han kommer att få stanna i Sverige. Han är desperat och går med på det. Därmed inte sagt att han inte har sitt eget ansvar. Jag får lite Helge Fossmo och Sara-vibbar. En manipulativ, sexuellt utmananade, kvinna som använder sin sexualitet för att få som hon vill. I det här fallet att döda sin pappa.
Jag får också känslan av någon form av kaosartad och disfunktionell uppväxt. Antingen alkohol och missbruk, eller så sexuella övergrepp. Frågan är varför hon eventuellt mördade sin exman? För att få ut livförsäkring? Pengar? Men ändå varför?

De har ju en hindersprövning som verkar vara "för skens skull". Det står ju att de utger sig för att vara ett kärlekspar. Hur länge tror du det håller?

Tror du att de kommer att gifta sig? Hallå?
Citera
2016-09-04, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
De har ju en hindersprövning som verkar vara "för skens skull". Det står ju att de utger sig för att vara ett kärlekspar. Hur länge tror du det håller?

Självklart dom är ju kära och älskar varandra,varför tror du inte på kärleken ?
Citera
2016-09-04, 14:50
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2

Dom får väl gifta sig i fängelset.

Frågor på detta:
Kommer dessa 2 att få träffa varandra och träffas för att ha sexuellt umgänge med mera under fängelsetiden?
Finns det fängelser där gifta par kan bo ihop?

Antar att giftomål innebär uppehållstillstånd för 18 åriga afghanistan mannen.
En fråga till hade afghanen riktiga papper på sig när han anlände till Sverige eller var papperna bortslängda eller borttappade?Är hans ålder och identitet riktiga?Var han kriminell tidigare i sitt hemland?
Citera
2016-09-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Frågor på detta:
Kommer dessa 2 att få träffa varandra och för att ha sexuellt umgänge med mera under fängelsetiden?

En fråga till hade afghanen riktiga papper på sig när han anlände till Sverige eller var papperna bortslängda eller borttappade?Är hans ålder och identitet riktiga?Var kriminell tidigare i sitt hemland?
Om vi går händelserna i förväg-
ja de får gifta sig -men nej de kommer att bo/finns på olika institutioner, något normalt förhållande kommer de inte att få ha. Kontakterna dem emellan blir brevledes.
Nej om de gifter sig under straff-tid- så får han ändå inget Put.
Han kommer säkerligen att bli utvisad efter avtjänat straff. Om han inte vill tillbaka till Kabul och avtjäna sitt eventuella straff där. Vi utgår här att de är de skyldiga. Det är kanske? tänkbart att en tredje person kan vara skyldig till mordet, vi vet ju inte säkert ännu.
Om denne unge asyl-sökande är skyldig och börjar berätta för polisen, tror du då att Johanna vill gifta sig?
Det tror inte jag,skälet att gifta sig är väl att hålla ihop om hemligheten / brottetsgärningen.
Citera
2016-09-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Frågor på detta:
Kommer dessa 2 att få träffa varandra och träffas för att ha sexuellt umgänge med mera under fängelsetiden?

En fråga till hade afghanen riktiga papper på sig när han anlände till Sverige eller var papperna bortslängda eller borttappade?Är hans ålder och identitet riktiga?Var han kriminell tidigare i sitt hemland?
Tror att hans papper och identitet stämmer. Tror inte att Johanna har valt ut en ung afghan till partner, om han från början haft strul ikring sig , med ideliga samtal med Migrationsverket. Hon har valt honom för att han var den han utgav sig för att vara. Hon har valt honom för att han passade in i hennes liv. Hade han haft upprepade kontakter med andra tjänstemän hade hon aldrig fått honom till detta beroende- förhållande.
Citera
2016-09-04, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Anki kan vara nyckeln i båda fallen, dels mordet och mordförsöket, frågan är ju hur pass mycket eller lite hon hann uppfatta av händelserna, att döma av hur det gick med det första anhållandet så verkar det vara lite som hon kunde registrera.

Beträffande den andra utredningen som pågår så är jag lite tvivlande till att hon ska vara en av de två som funnits på platsen vid drunkningen, jag tror mer på JM,s dotter och svärson.

För att Anki inte skall minnas något så måste det varit två GM inne imsovrummet. En som tog
sig an Göran en som tog tag i Anki. Hon kan inte legat bredvid Göran medans han attackerades
och bara ligga och vänta på sin tur så att säga. Att först hugga Göran sedan Anki jag har svårt
att få in likaså vise versa. Först Anki sedan Göran.

Vi får se nu då om beskyddet tas ifrån Anki. Lämnas det kvar kan man ana att flera kan
tänkas vara inblandade. Det rör sig om papperslösa här och 18-åringen lär inte vara
den enda papperslösa i Arboga.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Tack du.

Hehe, du har typ fyra veckor på dig nu att grunna. Jag har inga centrala inlägg att göra ändå här, men i utkanten ser det lustigt ut med eventuell rådgivning osv. Se utläggning till Reimer nedanför.

En del gissningar för jag är skitdåligt insatt i detta fall, men ett å annat har jag kanske begripit. Om jag ska vara riktigt grå, vill jag understryka att man alltid tjänar mer på att lägga upp "skvaller" som går klart till 90-100, istället för 60-70.

Men eftersom klockan åter igen är vid tolvsnåret, går ju det mesta klart i stundens hetta

Nå, det är egentligen oviktigt om/vad för nytt som införts utredningen, bara intressant att se hur saker löper ibland.
Omtaget är det viktiga här, och kanske även viktigt vad anledningen till ursprungs-nedläggning egentligen va?
Det brukar var tabu att granska Polis-symbios-Åklagare, & jag vore då fan inte obenägen om jag haft utrymme att lägga energi på det. (åter igen vallero, nä jag är inte journalist)

Go kväll.

Tanken med mitt inlägg du citerade var att visa nivån här i tråden. Alla kommer med påståenden
om att jag känner den, jag har insyn, poliskällor berättar, media lanserar skvaller från grannar,
den har snuten legat med den osv..... Tre fall bjuder på skvaller, ja t o m fyra. Makens död,
sexskandalen, misshandeln och mordet/försöket på Möllers. Ett riktigt ormbo har skapats.

Det är oerhört svårt att tro på något numera då diverse olika konstellationer dyker upp konstant,
en skvallertråd utan like. Med det sagt behöver inte det du lanserar vara omöjligt och som
du påtalade i senaste inlägget, kanske media kan kolla upp detta men det kommer dom
inte göra för det går emot bilden dom målat upp så det blir nog inget med det men hursomhelst
intressant det du kom med. Något är det med Wenna som känns suspekt, från första sekund
hon klev in är det hon som endast uttalat sig. Fan man får känslan att dom kasserat Fahlander,
är han med överhuvudtaget mer. Hans namn nämns inte ens i media längre utan nämns åklagaren
nämns denne bara i singularis som Jessica Wenna.

Man får väl ge sig till tåls bara för i o m yppandeförbudet kommer bara trams fylla artiklarna,
Wenna kan komma att dela med sig litegrann men advokaterna kommer få vara ifred för
i detta fall har dom egentligen aldrig ens varit intressanta. Media trots att inte ens yppandeförbudet
hade införts har visar att fallet endast skall ses utifrån en sida. För att få två berättelser
är man nog tvungen att invänta fup och det lär dröja ......
Citera
2016-09-04, 15:36
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ale
Självklart dom är ju kära och älskar varandra,varför tror du inte på kärleken ?

Va faan, kvinnan är 41 och har skjutit ut 6 barn med 3 karlar och har säkert knullat 333 där emellan.
"Tror du inte på kärleken?"
Är du 15 år eller? Från ynglingens sida kan det kanske finnas "äkta" känslor. JM däremot, lägg av.

Btw, tomten finns faktiskt inte på riktigt.
Citera
2016-09-04, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mohammad Rajabie ansökte om uppehållstillstånd den 13 december 2015, men har ett foto på sin facebook som verkar utlagt i realtid den 4 februari 2015 i ett snöblaskigt väder.
Han kan ju mycket väl ha varit i Sverige en längre tid innan han kontaktade MV här
Är det möjligt att förstora fotot så man kan se texten på byggnaden i bakgrunden?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det fotot är jag ganska säker på är i Tyskland. Zoom å se. Vidare titta på övriga taggade i fotot.

Jag tror att bilderna kan vara från Turkiet. Möjligen har han bott där sedan slutet av 2014 då de allra första bilderna är utlagda. Bilden där han har på sig mössa har en moské (man ser kupolen) strax till höger.

Hans första bild på instagram är definitivt från Istanbul, dock är den upplagd i efterhand i december 2015 när han redan sökt asyl i Sverige.

https://www.instagram.com/m*hammad_taha0098/ *=o

Jämför med skulpturen här:
http://wikimapia.org/27538/Kadikoy-Bull-Sculpture
Citera
2016-09-04, 15:45
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tror att hans papper och identitet stämmer. Tror inte att Johanna har valt ut en ung afghan till partner, om han från början haft strul ikring sig , med ideliga samtal med Migrationsverket. Hon har valt honom för att han var den han utgav sig för att vara. Hon har valt honom för att han passade in i hennes liv. Hade han haft upprepade kontakter med andra tjänstemän hade hon aldrig fått honom till detta beroende- förhållande.

Fast det finns uppslag tidigare i tråden som verkar tyda på att Mohammad inte är den han utgör sig för att vara.

Han ser ju visserligen ung ut, men hans sätt att gå fram (den grova misshandeln av de sexutnyttjade pojkarna, den uttalade rädslan som andra landsmän har för honom, misshandeln och mordet på JM:s föräldrar (om det nu var han)), tyder ju på att han har en erfarenhet av grovt våld. Jag tror därför att varken hans ålder eller identitet stämmer.

Mohammad verkar ju vara en brutal och totalt hänsynslös människa, det är nog inte första gången han utövar våld. Hoppas verkligen inte det finns fler sådana bland de 27 000 ensamkommande afghanistanska barnen som kom förra året.
Senast redigerad av Butteri 2016-09-04 kl. 15:48.
Citera
2016-09-04, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja. Det blir väldigt tydligt att du blandar ihop saker. du tror väl inte att de bygger häktningen på IFs utredning och polisiärt tunnelseende? Nej du jag tror vi pratar gammal hederlig teknisk bevisning i form av blod, mobilmasttömningar, GPS-data från bilen etc. Och även vittnesutsagor.

Suck. Det som pekar mot JM här i tråden och i media.

Vad polisen har för uppgifter vet vare sig du eller jag och ingen av oss kan dra några slutsatser av fakta som inte är kända.

Jag tror du missuppfattar medvetet. 🖕
Citera
2016-09-04, 16:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forum202
Jag tror att bilderna kan vara från Turkiet. Möjligen har han bott där sedan slutet av 2014 då de allra första bilderna är utlagda. Bilden där han har på sig mössa har en moské (man ser kupolen) strax till höger.

Hans första bild på instagram är definitivt från Istanbul, dock är den upplagd i efterhand i december 2015 när han redan sökt asyl i Sverige.

https://www.instagram.com/m*hammad_taha0098/ *=o

Jämför med skulpturen här:
http://wikimapia.org/27538/Kadikoy-Bull-Sculpture
Rätt, turkiska på röda skyltarna bakom. Kat 1 = våning 1.
Citera
2016-09-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Såg du honom själv? Var han mycket full

Men allvarligt, varför försöker han inte "städa". Kan det vara så att han inte själva kan ändra på http://norfam.se/omoss.html. Thomas Cernerud och Julia kanske bara är bulvaner för JM, då kan jag tänka mig att han inte kan komma åt att ändra på hemsidan.

Men det förklarar ju inte att han inte försökt städa sin Facebook, där han flirtar med JM den 14 juli.

Är det säkert att det var Thomas?

Jag kan inte vara 100 på det . Men han tilltalades Thomas, såg ut som honom och drack nån form av "brus"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in