2016-09-04, 09:15
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Ni som skriver här, är ni bra på juridik egentligen? Jag har examen handelshögskolan och är expert på affärsjuridik.

Falska intyg är naturligtvis straffrättsligt och ska direkt avvärjas.

Här är var och varannan person bedragare eller psykopat som utger sig för att kunna juridik men det var bara från kvällspressens osammanhängande svammel om vem blir dömd.

Börja med civilrätt och fortsätt titta på civilrätt.

Man kan inte bara anta att personerna har "äktenskap" för att någon kommer med ett skenäktenskap att någon vill något.

Läs författaren Adlercreutz som skriver om civilrätt och om skenäktenskap. Om du inte känner till den författaren så kan du inte juridik.

En lite fråga! Är ditt inlägg skrivet på något slags "juridiskt språk"? Jag har provat läsa det flera gånger och förstår inte vad du skriver.
Senast redigerad av Butteri 2016-09-04 kl. 09:53.
Citera
2016-09-04, 09:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Who is this?

https://youtu.be/v7_I-lIgPzY

Vette fan men han var djäkla tråkig att lyssna på och och kom inte framåt i det han ville säga.
Lite media-träning kanske vore nåt
Citera
2016-09-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Ingen som undrar hur Älskling reagerat på JMs sexuella eskapader med småpojkar under deras s.k. förhållande?

är inte han en av dom där småpojkarna ?
Citera
2016-09-04, 09:29
Medlem
Tror inte du behöver ursäkta hennes girighet med plötsligt uppkommen incest..

Läs här om en annan mörderska, ett annat fall och en annan tid.

http://www.expressen.se/nyheter/gw-det-var-ett-forsok-till-utvidgat-sjalvmord/
"Samma kvinna som nu sitter häktad misstänkt för mordförsök sköt ihjäl sina föräldrar 1985 när hon var 14 år gammal. Ett fall som Expressen rapporterade om när det skedde."
"Enligt Leif GW Persson, som är väl insatt i den gamla utredningen, rör det sig om tunna anklagelser.
– Tittar man i utredningen så finns det inget som tyder på att kvinnan utsattes för sexuella övergrepp. Det är inget heller som flickan själv säger i förhör, utan det här är något som Dahlström-Lannes lägger i munnen på flickan.
– Det här dubbelmordet kom som en blixt från klar himmel och behovet av en förklaring varför en 14-åring skulle göra det var stark. Men anklagelserna om sexuella övergrepp var väldigt tunna, fortsätter Leif GW Persson som tror att motivet var ett annat."

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Ja, det låter fullt troligt, det du påstår.

Jag grubblar lite över om JM har blivit utsatt för "övergrepp" av hennes far i unga år. Inget jag påstår, men man ska väl, likt polisen, vända på alla stenar i ett sådant här fall och diskutera det förutsättningslöst? Man ska inte heller glömma bort att det som uppfattas som ett övergrepp hos en stingslig psykopat inte alls behöver vara ett övergrepp i realiteten. Det kan vara en skitgrej som har fastnat i JM:s hjärna. Något som inte skulle hålla juridiskt.

Det skulle också förklara en hel del och vissa pusselbitar skulle falla på plats. T ex varför både far och mor ska dö. Far för "övergreppen", mor för att hon lät det ske, eller för att hon höll tyst om det hela.

Människor som blir utsatta för övergrepp får ofta ett starkt kontrollbehov som en motreaktion till den förlamande känslan av att helt ha saknat kontroll, när övergreppen begicks. T ex kan vissa skaffa sig överdrivet många tatueringar eller piercingar, klart över genomsnittet, där de visar utåt att de har återtagit kontrollen över den egna kroppen.

Hos JM som har klara brister vad empati och medkänsla anbelangar, manifesteras det genom att hon kontrollerar sin omgivning.

T ex vid övergreppen mot ungdomarna på förläggningen, men också när hon tvingade dem att dricka sprit. Hon kontrollerar och manipulerar med hot, med pengar och med makt och till slut har hon börjat styra över liv och död.
Citera
2016-09-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ni som skriver här, är ni bra på juridik egentligen? Jag har examen handelshögskolan och är expert på affärsjuridik.

Falska intyg är naturligtvis straffrättsligt och ska direkt avvärjas.

Här är var och varannan person bedragare eller psykopat som utger sig för att kunna juridik men det var bara från kvällspressens osammanhängande svammel om vem blir dömd.

Börja med civilrätt och fortsätt titta på civilrätt.

Man kan inte bara anta att personerna har "äktenskap" för att någon kommer med ett skenäktenskap att någon vill något.

Läs författaren Adlercreutz som skriver om civilrätt och om skenäktenskap. Om du inte känner till den författaren så kan du inte juridik.

Om du inte är ett troll utan är expert på affärsjuridik bör du väl kunna skriva på förståelig svenska. Vad är det du vill säga?
Citera
2016-09-04, 09:56
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ale
är inte han en av dom där småpojkarna ?

Men NEJ det är han inte! Han är dock en utav de två GM som spöat på de utnyttjade pojkarna. PM till dig.

Asså kan någon snälla slänga in den informationen i ts sammanfattning?
Senast redigerad av bananapans 2016-09-04 kl. 10:00.
Citera
2016-09-04, 09:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi omformulerar. Frågan var alltså vad som får mig att tro att hon kan vara oskyldig.

Jag låter domstolen döma. Ser två tänkbara scenarier:
1. JM är skyldig.
2. Brottet är en hämnd och riktat mot JM.

Tycker det är viktigt att utvärdera alla möjligheter. Minns att flertalet av de saker pekar mot JM presenterats av ett företag som är part i ett mål med JM som handlar om 2,5 miljoner. Finns helt inte ngn nyanserad bild. Det är fullt troligt att hon blåst/skadat personer som inte drar sig för att hämnas genom mord på hennes föräldrar. Det enda som talar för att det ena är mer troligt är att JM är häktad och att det förefaller finnas tekniska bevis mot junior. Men jag har inte sett dem. Polisen kan likt den här tråden ha drabbats av tunnelseende.

Blev det tydligt för dig nu vad jag menar?

Ja. Det blir väldigt tydligt att du blandar ihop saker. du tror väl inte att de bygger häktningen på IFs utredning och polisiärt tunnelseende? Nej du jag tror vi pratar gammal hederlig teknisk bevisning i form av blod, mobilmasttömningar, GPS-data från bilen etc. Och även vittnesutsagor.
Citera
2016-09-04, 10:06
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Varför?
Älskling ska naturligtvis åldersbestämmas, bl a för att kunna dömas till "rätt" straff. Det är skillnad i utveckling mellan en 18-åring och en 22-åring.

Men överhuvudtaget ska man naturligtvis inte acceptera att människor som flyttar hit kan kalla sig vad de vill, uppge en ålder och födelseort som de tycker passar dem etc, att Sverige bara ska acceptera att föräldralösa Hassan 17 år egentligen är kriminelle Ali 20 år som har flytt sitt land för att han där är efterlyst för grova brott.
Citera
2016-09-04, 10:15
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
Om du inte är ett troll utan är expert på affärsjuridik bör du väl kunna skriva på förståelig svenska. Vad är det du vill säga?
Jurister pratar sådär. De tänker sådär stolpigt också, liksom i paragrafer. Speciella människor, så se upp !
Citera
2016-09-04, 10:34
Medlem
41-åringen sitter nu isolerad på hemlig ort
Omedelbart efter tingsrättens beslut fördes paret bort, först mannen och sen kvinnan, för transport till häkte på annan ort.
Nu går mordutredningen in i ett nytt skede där kärleksparet är isolerade - från omvärlden och från varandra. Att de sitter häktade med restriktioner innebär att de att de inte har någon möjlighet radio, se på tv, läsa tidningar eller ha någon kontakt med omvärlden bortsett från den egna advokaten.
De har rätt till en timmes promenad om dagen, men den sker i ensamhet eftersom de inte får umgås med andra intagna.
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-sitter-nu-isolerad-pa-hemlig-ort/
Citera
2016-09-04, 10:40
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag vet om flera skenäktenskap och tycker detta fall är ett skenäktenskap.

Då kommer flera troll och spelar dumma: "Jag förstår ingenting"

Flera troll efter varandra. Som inte ens citerar vad de inte förstår.

Anders B Breivik sålde också falska intyg. Det är enkel logik att man ska ingripa tidigare.

Möjligen menar du "... och tycker att det i detta fallet rör sig om ett skenäktenskap."

Du mästrar men samtidigt skriver du svenska på mellanstadienivå. Då brukar det bli tjafsigt.
Citera
2016-09-04, 10:46
Medlem
Citat:
Vem är det som intygar i deras migrationsärende?

Vad är det som intygas?

Kan du lägga ner det här nu? JM är inte gift med 18-åringen, såvitt vi vet. Dessutom är 18-åringen en asylsökande vilket innebär att han måste söka uppehållstillstånd på grund av anknytning vid en svensk ambassad i sitt hemland eller något annat där han tillstånd att vistas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in