2016-09-03, 19:59
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Jag har en teori om Mohammad Rajabie. Jag tror inte det är hans riktiga namn. Mohammad är ett vanligt muslimskt namn. Hur vanligt är efternamnet Rajabie i Afghanistan? Min gissning är att det inte är speciellt vanligt. Jag tror därför att MGM träffat den riktigta Mohammad Rajabi i Tyskland och antagit hans namn vid ankomsten till Sverige.

Den tyska Mohammad:
https://www.facebook.com/moh*mmdzia.r*jabi *= a
Den länken funkar inte optimalt.
Citera
2016-09-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Helt fantastiskt - gratulera till snokandes - om detta stämmer! Det ligger nog en gravad hund i detta.

Tittar man även på Mohammad Rajabie Facebook så verkar det som att den är skapat i September 2015. Det antagande bygger jag på att de bilderna som finns uppladdade är från denna tid. Det finns inga tidigare bilder.
Citera
2016-09-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag reagerade på den lustiga texten som jag trodde var från i år men så står det 2015.
Tog översättning så inte korrekt.Sista raden är ju rena Grekiskan.

Amen att tillkännagivandet kommer snart.
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 09:40

Ali Reza Niroomand
نه فعلا
Inte än
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 15:35
Qurban Afg
توکجای علی رضا
Tvkjạy ali reza
Automatisk översättning
den 26 september 2015 kl 16:44
i
Rahman Payvandi
انشاالله
Kanske
Automatisk översättning
den 27 september 2015 kl 00:20

Ali Jan Rajabi
تشویش نکنید انشاالله زنگ میزنه
Hon är inte tshvysh slår bell

De tycks undra över något (myndighets-)beslut

Med många reservationer tror jag att den sista raden betyder "var inte orolig, om Gud vill /kommer det/
Citera
2016-09-03, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Den länken funkar inte optimalt.

Korrigerat
Citera
2016-09-03, 20:10
Medlem
Solglittrets avatar
Kan älskling tagit sig en ny identitet o kommit hit i akt o mening från Tyskland för att få Put. O då träffat Johanna som kanske luskat ut sanningen - vilken bra hållhake. Därefter har de fyllt varandras behov om giftemål/uppehållstillstånd och "städjobb" bland hennes anhöriga o skvallrande afganska sex-lekkamrater.
Hennes hållhake på honom kanske var mycket större än vi anat.
Citera
2016-09-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Jag har en teori om Mohammad Rajabie. Jag tror inte det är hans riktiga namn. Mohammad är ett vanligt muslimskt namn. Hur vanligt är efternamnet Rajabie i Afghanistan? Min gissning är att det inte är speciellt vanligt. Jag tror därför att MGM träffat den riktigta Mohammad Rajabi i Tyskland och antagit hans namn vid ankomsten till Sverige.

Den tyska Mohammad:
https://www.facebook.com/moh*mmadzia.r*jabi *= a

Edit:
uppdaterad länk
Ser också att de är vänner på FB.
Citera
2016-09-03, 20:22
Medlem
Citat:
Bra grävt - men vad betyder alla kommentarer egentligen? Väntar han på något - en kvinna?
Det vet jag tyvärr inte men det var på den andra FB sidan någon länkade till (hittar ingen länk nu).Ett foto på Älsklingen där folk kommenterat detta.
Att han varit längre i Sverige och säkert har flera identiteter kan vi nog tro.(Inte bara han i så fall).
Han har även tagit bort alla kommentarer från sin gold mummy eller har han justerat inställningarna för sekretess.
Citera
2016-09-03, 20:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolvoF12
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1537212679842296&id=100006607365605 &set=a.1537213366508894.1073741827.100006607365605 &source=44&refid=13
9 september 2014 är denna bild upplagd.
Bilintresserad ungdom utan körkort.

Edit Fina jänkare dom har i Kabul.
Notera även filmplanchen för DreamWorks filmen Turbo på engelska till höger bakom. Hans släkting bor i London, stavar Rajabi som övriga i släkten förutom älskling. Han har ett extra E på slutet.
Citera
2016-09-03, 20:25
Medlem
Citat:
Nja om hon hade honom i en liten ask har han nog inte haft möjlighet att ställa några krav på Johanna.
Vad han ville, tyckte o kände kanske inte togs någon hänsyn till. Hans egen agenda med PUT o Pengar kanske också överskuggade hans känslor.
Kanske är han "besatt"- betänk att han inte haft relationer av denna sort, tidigare.Totalt beroende av henne.
Han "dras med", handleds av denna kvinna, sin verklighets uppfattningen får han av Johanna.
Hon vet allt och undervisar i det hon tycker att han ska veta, han tror och tycker som hon.
När hon skriver att han är en Diva-tyder det på att han i något avseende gått sin egen väg
och han svarar med förvåning. Han är totalt beroende -och ja det liknar barnflickans relation till
rara Helge Fossmo.
Citera
2016-09-03, 20:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mohammad Rajabie ansökte om uppehållstillstånd den 13 december 2015, men har ett foto på sin facebook som verkar utlagt i realtid den 4 februari 2015 i ett snöblaskigt väder.
Han kan ju mycket väl ha varit i Sverige en längre tid innan han kontaktade MV här
Är det möjligt att förstora fotot så man kan se texten på byggnaden i bakgrunden?

Det fotot är jag ganska säker på är i Tyskland. Zoom å se. Vidare titta på övriga taggade i fotot.
Citera
2016-09-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
när jag översätter får jag upp Oroa dig inte, om Gud vill, kallar
Precis vad jag fick upp nu på Translate också.
Kan man mixtra med datum på FB? Antar att det inte går men skum text ändå.
Citera
2016-09-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De tycks undra över något (myndighets-)beslut

Med många reservationer tror jag att den sista raden betyder "var inte orolig, om Gud vill /kommer det/
Helt korrekt, din översättning.
Ah så kan det vara, jag tänkte erkännande men så står det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in