Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Bara jag som tycker att frågorna nu är mer upplagda så att det är svårare att googla? Exempelvis Fälldin-frågan skulle man behöva googla i flera steg, vilket man knappast hinner på 30 sekunder.
Nu borde man, iaf enligt mig, ha koll på Fälldin och speciellt med tanke på vilka alternativen var, att veta när Victoria är född kanske färre vet men det känns också som något som man fått lära sig tidigt i skolan (eller så är jag bara så gammal att sådan kunskap var viktig att kunna).
Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Det var smärtsamt att de Stenbockens vändkrets-debaklet. Vittnar bara om hur värdelös "Fråga publiken" är som livlina då de influeras alldeles för mycket av vad som sägs plus att de antagligen måste svara på frågan? Bäst vore ju om publiken fick en tillsägning att bara svara om de faktiskt kan frågan - kan man inte avstår man att svara.
Kanske vore dags att skrota den livlinan och ersätta med en annan. "Double dip" är något de har haft i USA och den verkar rätt intressant: Man ger först ett svar, om detta är rätt ryker livlinan men man går till nästa nivå. Är det fel får man en chans till att svara rätt - dock måste man svara och får inte gå iväg med pengarna. Hade definitivt gett en intressantare dimension till programmet än den tröga publiken man får dras med vecka ut och vecka in.
Håller fullständigt med. Jag brukar alltid säga att "fråga publiken" är en livlina jag aldrig skulle använda om jag nämnt något om svarsalternativen ty då svarar den ju alltid som den tävlande. Dessutom kan den extremt sällan de svårare frågorna som man behöver hjälp på.
Den livlinan du nämner istället verkar mycket mer intressant, får hoppas den tas in istället. Vilka livlinor har de där i övrigt?