2016-09-04, 01:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja detta är väl om något ett säkert tecken på att hon är en psykopat. Och ganska korkad, hon borde ju förstått att hon skulle stannat hemma som "sörjande" för att ännu en gång lura den inte så brighta lokala polisen.
Kanske är det på grund av hennes oempatiska psykopatiska läggning som hon inte kunde räkna ut vad en normal människa gör i det läget. Praktklavertramp.

Håller med - dumt o ogenomtänkt att inte spela sörjande. Men hon gjorde ju samma sak när maken drunknade för ett år sedan - deltog inte ens i makens begravning enligt släktingarna till maken.
Citera
2016-09-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med dig om att det är illa med skenäktenskap för uppehållstillstånd o inte ovanligt i Sverige. Vi hade ju tom en stadsminister som skröt om att han hjälpt in en kvinna i landet genom att ingå ett skenäktenskap med henne (Olof Palme).

Dock är det ju svårt att definiera vad ett skenäktenskap är. Kaka söker maka - men attraktion har inte alltid med ålder, utseende o härkomst att göra. Man kan ju också attraheras av faktumet ätt båda tjänar på konstellationen.
I det här fallet bor de ju ihop, hon verkar ju haft sex med afganska pojkar o troligen med honom också.
De skickar gulliga hjärtan o kommentarer till varandra, håller om varandra offentligt o vill träffas.

Så förutom att vi utomstående inte tror att denna relation kommer att vara för evigt o misstänker skumma bevekelsegrunder - så kanske beteckningen skenäktenskap är helt fel. De uppfyller ju alla kriterier för ett förälskat par som vill gifta sig. Även om kakan utifrån sett har få likheter med makan.

Nej, det är inga svårigheter alls. Det är bara fel på svenskarna som problematiserar det minsta.

Vem tror att personerna har haft "äktenskap"? Då är det ingen. Vem intygar? Då är det "vänner intygar" - typiskt jäv.

Jag känner igen skenäktenskap på 500 km.
Citera
2016-09-04, 03:10
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja detta är väl om något ett säkert tecken på att hon är en psykopat. Och ganska korkad, hon borde ju förstått att hon skulle stannat hemma som "sörjande" för att ännu en gång lura den inte så brighta lokala polisen.
Kanske är det på grund av hennes oempatiska psykopatiska läggning som hon inte kunde räkna ut vad en normal människa gör i det läget. Praktklavertramp.

Ja, det låter fullt troligt, det du påstår.

Jag grubblar lite över om JM har blivit utsatt för "övergrepp" av hennes far i unga år. Inget jag påstår, men man ska väl, likt polisen, vända på alla stenar i ett sådant här fall och diskutera det förutsättningslöst? Man ska inte heller glömma bort att det som uppfattas som ett övergrepp hos en stingslig psykopat inte alls behöver vara ett övergrepp i realiteten. Det kan vara en skitgrej som har fastnat i JM:s hjärna. Något som inte skulle hålla juridiskt.

Det skulle också förklara en hel del och vissa pusselbitar skulle falla på plats. T ex varför både far och mor ska dö. Far för "övergreppen", mor för att hon lät det ske, eller för att hon höll tyst om det hela.

Människor som blir utsatta för övergrepp får ofta ett starkt kontrollbehov som en motreaktion till den förlamande känslan av att helt ha saknat kontroll, när övergreppen begicks. T ex kan vissa skaffa sig överdrivet många tatueringar eller piercingar, klart över genomsnittet, där de visar utåt att de har återtagit kontrollen över den egna kroppen.

Hos JM som har klara brister vad empati och medkänsla anbelangar, manifesteras det genom att hon kontrollerar sin omgivning.

T ex vid övergreppen mot ungdomarna på förläggningen, men också när hon tvingade dem att dricka sprit. Hon kontrollerar och manipulerar med hot, med pengar och med makt och till slut har hon börjat styra över liv och död.
Senast redigerad av Mack-Bett 2016-09-04 kl. 03:13.
Citera
2016-09-04, 03:22
Medlem
Ni som skriver här, är ni bra på juridik egentligen? Jag har examen handelshögskolan och är expert på affärsjuridik.

Falska intyg är naturligtvis straffrättsligt och ska direkt avvärjas.

Här är var och varannan person bedragare eller psykopat som utger sig för att kunna juridik men det var bara från kvällspressens osammanhängande svammel om vem blir dömd.

Börja med civilrätt och fortsätt titta på civilrätt.

Man kan inte bara anta att personerna har "äktenskap" för att någon kommer med ett skenäktenskap att någon vill något.

Läs författaren Adlercreutz som skriver om civilrätt och om skenäktenskap. Om du inte känner till den författaren så kan du inte juridik.
Citera
2016-09-04, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Du hade nog tok rätt. Samma bild finns på hans instagram.
av xxxslimxxx
Johannas lover har insta moh*mm*d_t*h*0098 (*=a)
johanna med men absolut nada på den

Då är frågan varför har asylsökande flera olika konton på FB. Förmodligen för att dölja sin rätta identitet från myndigheterna. Hans förnamn är förmodligen Mohammad men jag är rätt övertygad om att hans riktiga efternamn inte är det han uppgivit till svenska myndigheter. Kanske heter han egentligen Mohammad Taha med tanke på att det är namnet han använder på Instagram.
Citera
2016-09-04, 06:30
Medlem
I vilket försäkringsbolag hade Pangelius de ensamkommande försäkrade?

Enligt mina källor har det varit turbulent i familjen M en längre tid, långt innan anklagelserna om sexuellt utnyttjande. Många här verkar ha fastnat vid att motivet är enbart pengar; livförsäkring och arv. Det kan finnas fler gemensamma nämnare för dödsfallet ifjol och mordet och mordförsöket i år. En sak som det kan ha uppstått konflikter kring skulle kunna vara att barnens pappa, eller fäder, och barnens morföräldrar protesterade mot att JM drog in sina unga barn i de smutsiga asylaffärerna.

JM vädjade i Aftonbladets intervju att hennes barn ska lämnas utanför. Samtidigt som hon gärna tog upp att tvillingarna frågade när flyget skulle gå. Jag tror att JM syftade på de äldre barnen och att hon var medveten om att hon hade dragit in dem, vilket riskerade att framkomma när hennes affärer granskades "på sociala medier".
Citera
2016-09-04, 06:51
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Har inte följt med i rapporteringen mycket senaste veckorna men har det framkommit hur mannen mördades?

Från vår horisont ser möjligheterna att döma någon inte lysande ut. Det tog lång tid innan kvinnan greps första gången och då bara på lägsta misstankenivån, det talar starkt för att någon avgörande teknisk bevisning inte finns.

Två misstänkta som dessutom kan skylla på varandra. Det hänger nog på om den unge mannen erkänner och pekar ut sin medhjälpare/anstiftare.
Citera
2016-09-04, 08:11
Medlem
zemfiras avatar
Who is this?

https://youtu.be/v7_I-lIgPzY
Citera
2016-09-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad har IFs utredning med häktningen att göra?
Det var ett rätt bakvänt resonemang.
Nästan i klass med nantales inlägg ;-)

Vi omformulerar. Frågan var alltså vad som får mig att tro att hon kan vara oskyldig.

Jag låter domstolen döma. Ser två tänkbara scenarier:
1. JM är skyldig.
2. Brottet är en hämnd och riktat mot JM.

Tycker det är viktigt att utvärdera alla möjligheter. Minns att flertalet av de saker pekar mot JM presenterats av ett företag som är part i ett mål med JM som handlar om 2,5 miljoner. Finns helt inte ngn nyanserad bild. Det är fullt troligt att hon blåst/skadat personer som inte drar sig för att hämnas genom mord på hennes föräldrar. Jfr handgranaten i Malmö (var det väl) som kastades in i en lägenhet i vilken föräldrarna till en gangster i fängelse bodde. Dödade ett oskyldigt barn. Minns de två personerna på moped som rörde sig i trakten dagen innan mordet. De kan ha rekat.

Det enda som talar för att det ena är mer troligt är att JM är häktad och att det förefaller finnas tekniska bevis mot junior. Men jag har inte sett dem. Polisen kan likt den här tråden ha drabbats av tunnelseende.

Blev det tydligt för dig nu vad jag menar?
Citera
2016-09-04, 08:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
personer kan byta namn precis hur som helst. framförallt i skenäktenskap. jag har haft flera galna polare som säljer och är inne i skenäktenskap. det är totalt kaos och bedrägeri utan att myndigheterna ingriper.

Myndigheterna skiter i fakta och skiter i lagen. I Sverige har tanterna bestämt att förfalskningar och mened är rätt.

Medan alla riktiga länder t ex USA och UK har en fungerande rutin. Det finns rutiner där för skenäktenskap men inte i Sverige. Därför är packet här: För att lura och bedra oss. Och våldsbrott.
Håller med dig i allt men dessvärre är inte skenäktenskap olagligt i Sverige.
Citera
2016-09-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
"Ser lite sliten ut älskling" (underförstått - mord kostar på och det vet vi)

Näää,, fantasier.
Det är ju två älskare som skämtar med varandra.
Hon vill tro hon 'slitit' ut grabben med gökandet.
Citera
2016-09-04, 09:15
Medlem
Docklands avatar
Ang. norgeresan. Är det belagt att den unge mannen körde själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in