2016-09-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
...
Tystnaden är ju total egentligen om det fallet och tyder inte det på en omvändelse under galgen av åklagarmyndigheten?

De klarade inte av trycket när media började lansera teorin att JM även har dränkt sin exmake, det är vad jag tror, de fick kalla fötter och väckte upp en sak som förmodligen inte går att driva till åtal.

Vi får se vad som händer med fallet men att det på något vis skulle finnas sprängstoff i IF,s material tvivlar jag i alla fall starkt på, då skulle Wenna spänt ut bysten ännu mer och briljerat i pressen om den saken också.

Tycker själv att fåglarna kvittrar i träden om något som påminner om det du skriver. Men skator kan man ju inte lita på, inte talgoxar heller. Sedan hör jag lite illa, har en vaxpropp. Men ändå.
Citera
2016-09-03, 21:46
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att han har körkort mest troligt från annat EU land. Möjligtvis Tyskland.

Han är nog både kollad och genomlyst vid det här laget.

Jag har större tilltro än du på polisens förmåga.

OK, din åsikt nu respekterar jag. Men jag tror inte du har den tilltron så länge till.

Att han är kollad och genomlyst tror jag också, men eventuell avsaknad av körkort eller annan behörighet är nog det minsta polisen bryr sig om i dagsläget.

Hur många tror du att det är som är ute och kör utan körkort eller återkallat körkort just nu, klockan 22 en lördagkväll i kungadömet Sverige med ett invånarantal på cirkus 10 miljoner? 5000? 2? 1000? Jag skulle tippa på minst 300 bara här i Stockholm där risken att torska är störst. Och 200 av dessa är påverkade av ett eller annat berusningsmedel.

Nej, fan, nu hamnade vi (jag) OffTopic igen. Tillbaka till Johanna/Thomas/Julia/Anki etc. Ursäkta.
Citera
2016-09-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror att han har körkort mest troligt från annat EU land. Möjligtvis Tyskland.

Han är nog både kollad och genomlyst vid det här laget.

Jag har större tilltro än du på polisens förmåga.

Men vilken tilltro har du till tyska trafikmyndigheter; får man körkort där när man är 17?
Citera
2016-09-03, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men vilken tilltro har du till tyska trafikmyndigheter; får man körkort där när man är 17?

Kolla uppdrag granskning denna säsongen, avsnitt 1 Så förstår du nog.
Citera
2016-09-03, 21:54
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tycker själv att fåglarna kvittrar i träden om något som påminner om det du skriver. Men skator kan man ju inte lita på, inte talgoxar heller. Sedan hör jag lite illa, har en vaxpropp. Men ändå.

Fågelkvitter har jag inte hört på länge, åldern tar väl ut sin rätt får man anta.

Om det funnits något djävligt giftigt i vad IF lägger fram så hade lilla JM funnit sig framför skranket för den saken redan.

Fan, det är ju drömläge för Wenna, oavsett vilket fall hon driver har hon den misstänkte i sina klor.
Citera
2016-09-03, 22:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej Tyskland har samma vi, men det finns en del länder där man har lägre ålder MEN för att använda det körkortet i Sverige krävs bland annat att man är 18 år

Lite besynnerligt är det att polisen först uppger att de plockat han efter att han åkt från Arlanda och att tullen stoppat honom när han skulle in i Norge, men det verkar som han kört vidare båda gångerna alla fall ?
Citera
2016-09-03, 22:30
Medlem
Vet man säkert att han är 18 år? Har följt tråden men missat om det är säkrat. Intressant annars om det läggs på några år när det blir dags. Vilken månad är han född?
Citera
2016-09-03, 22:42
Medlem
Synd om stackars 18 åringen .som.har blivit så manipulerad av 41 åringen
Citera
2016-09-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Kolla uppdrag granskning denna säsongen, avsnitt 1 Så förstår du nog.

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nej Tyskland har samma vi, men det finns en del länder där man har lägre ålder MEN för att använda det körkortet i Sverige krävs bland annat att man är 18 år

Lite besynnerligt är det att polisen först uppger att de plockat han efter att han åkt från Arlanda och att tullen stoppat honom när han skulle in i Norge, men det verkar som han kört vidare båda gångerna alla fall ?

Jo jag såg UG avsnitt 1 och jag förstår ( och hade insett innan ) att inte alla som söker asyl är alldeles uppriktiga då det gäller att uppge ålder. Men jag tänkte att hen som kom med tanken att han hade körkort från Tyskland borde kunna utveckla just detta hur det går ihop med hans påstådda ålder.

MeMajk: första gången som han togs, på väg fr Arlanda, så blev han väl anhållen? Andra gången så kanske någon annan körde?
Citera
2016-09-03, 22:48
Medlem
Körkort för Afghanistan är 18 år.
För att få det giltig i Sverige måste man göra ett nytt förarprov.
Man kan göra det i Sverige utan personnummer och vara svensk medborgare.
Citera
2016-09-03, 22:52
Medlem
"Ser lite sliten ut älskling" (underförstått - mord kostar på och det vet vi)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1814867138743514&set=a.153503729672 6501.1073741826.100006607365605&type=1&theater

Johanna "Fossmos" arrogans är enastående.

Som huvudmisstänkt mördare i media skriver hon detta på fejjan 14 aug för alla att beskåda. Det är några dagar kvar till första anhållandet.

Det råder verkligen ingen tvekan om maktförhållandet - vem som leder och vem som lyder.

Aldrig trodde hon att en hel värld skulle komma att förstå undertexten i det banala yttrandet på FB.
Citera
2016-09-03, 22:58
Medlem
Men, man får frågetecken hur han fick svenskt körkort på sex månader då han enligt sina uppgifter fyllde arton år i januari?
För i i Afghanistan ska man vara arton år för att få körkort!
Ekvationen går inte ihop när han kom till Sverige på Luciatåget den 13 december 2015.
Enligt honom så var han "endast" 17 år.
Han kan inte beivra sitt körkorttillstånd från Afghanistan då han var "minderåriga" i sin ansökan till Sverige för att komma hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in