2016-09-04, 00:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxslimxxx
Johannas lover har insta moh*mm*d_t*h*0098 (*=a)
johanna med men absolut nada på den

Snyggt grävt
Citera
2016-09-04, 00:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen
Kan detta https://www.facebook.com/profile.php?id=100011002056991 vara en annan av MGMs Facebook-profil?

Tycker att det killen på bilden är mycket lika Mohammad Rajabie
Du hade nog tok rätt. Samma bild finns på hans instagram.
av xxxslimxxx
Johannas lover har insta moh*mm*d_t*h*0098 (*=a)
johanna med men absolut nada på den
Citera
2016-09-04, 00:25
Medlem
är väldigt nyfiken på den här cernerud-figuren. så jag ringde numret till nordisk familjehemsvård. mycket märklig hänvisning. "abonnenten som du försöker nå, kan inte ta ditt samtal just nu"
brukar de inte säga "abonnenten du söker kan inte nås för närvarande"?
hur kommer det sig?
enda gången jag har fått sådan konstig hänvisning tidigare var när min sambo blev häktad och telefonen beslagtagen. minns dock inte om det var exakt så de sa då...🤔
Senast redigerad av Champagnebrus 2016-09-04 kl. 00:28.
Citera
2016-09-04, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag har verkligen funderat över linnet. Jag tog upp ärren då jag tycker de såg nya ut. Tydligen läker ärr olika (enligt svar i tråden), syftar på att hans är upphöjda å ser nya ut.
För att få sympatikänslor som blir positiva.
OH, vad jag har lidit.
Efter jag har haft lite sadomistsex med JM

Undertext: vad har denna kille för hålhakar på andra personer.
Då det framkommer mer och mer hur många personer är rädda för honom.
Citera
2016-09-04, 00:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Intressant. Absolut. En klapp på axeln av mig får du.

Läst in mig men inte hunnit värdera detta sakligt. Tankarna är spridda lördag och allt.
T o m endast vid tolvsnåret.

Skall värdera detta absolut men som du säkert fattat vid detta lag är att jag på ett eller
annat vis är i direkt kontakt med IF. Dessa "skvallerutredare".

Ta det lugnt bara materialet som gav gehör är en koppling till Möllers men inte nödvändigtvis
hett. Tycker jag då via sängkamraten .....

Partisk med andra ord.

Läst "utredningen" alltså den som skickades in i juni. Va jag förstått har inget kompletterats.
Dock inträdde något nytt....

På så vis tas en utredning omtag. Fallet tillför KANSKE något nytt eller inte

Ha det 👌🏼

Tack du.

Hehe, du har typ fyra veckor på dig nu att grunna. Jag har inga centrala inlägg att göra ändå här, men i utkanten ser det lustigt ut med eventuell rådgivning osv. Se utläggning till Reimer nedanför.

En del gissningar för jag är skitdåligt insatt i detta fall, men ett å annat har jag kanske begripit. Om jag ska vara riktigt grå, vill jag understryka att man alltid tjänar mer på att lägga upp "skvaller" som går klart till 90-100, istället för 60-70.

Men eftersom klockan åter igen är vid tolvsnåret, går ju det mesta klart i stundens hetta

Nå, det är egentligen oviktigt om/vad för nytt som införts utredningen, bara intressant att se hur saker löper ibland.
Omtaget är det viktiga här, och kanske även viktigt vad anledningen till ursprungs-nedläggning egentligen va?
Det brukar var tabu att granska Polis-symbios-Åklagare, & jag vore då fan inte obenägen om jag haft utrymme att lägga energi på det. (åter igen vallero, nä jag är inte journalist)

Go kväll

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag vill ju inte för allt i världen hoppa in och störa er fina diskussion men har inte tanken slagit dig att om nu IF,s utredning var så djävla bra att Utvecklingscentrum lät väcka fallet igen så borde inte JM redan varit delgiven misstanke för mord?

Tystnaden är ju total egentligen om det fallet och tyder inte det på en omvändelse under galgen av åklagarmyndigheten?

De klarade inte av trycket när media började lansera teorin att JM även har dränkt sin exmake, det är vad jag tror, de fick kalla fötter och väckte upp en sak som förmodligen inte går att driva till åtal.

Vi får se vad som händer med fallet men att det på något vis skulle finnas sprängstoff i IF,s material tvivlar jag i alla fall starkt på, då skulle Wenna spänt ut bysten ännu mer och briljerat i pressen om den saken också.

Alla & ingen ska hoppa in såklart. Inget som stör - tvärtom
Läser vad du tror.

Klart att jag vägt av faktumet att ingen misstänkt ringats i drunkningsärendet. Antingen har man tagit fasta på att man ska lyssna på dom utredare som vill gå lugnt fram, eller också har man förhastat beslut att återuppta på förekommen anledning (mediatryck).
Det enda konstruktiva man utåt sett har gjort, är att gå ut i media och efterfråga vittnesuppgifter/tips.

Vid nästa vägning, finner jag dock att desto mer väger för det förstnämnda. Jag har för det första svårt att tro att If går ut och skitar ner sig i media för ingenting.
Att överklaga både en och två gånger innan media (ev PR-skapande) börjar fråga parallellt, är inget annat än föredömligt om man sitter på genuin brottsmisstanke.
För det andra ska man förstå hur Utvecklingscentrum jobbar. Media/stat/polis/kammaråklageriet har noll inflytande där, utan det är enbart material som har inflytande där. Det är en ren tillsynsfunktion, när det handlar om överprövningar.

Om vi ändå får hålla på att tro.
Så tror jag att Fahlander pratat mellan raderna lite grann i media tidigare.
Att få smala specialkompetensråd om vad som ska belysas för att förmå öppna ett stängt ärende vore helt inom ramen, och dessutom elegant, sålänge inget förvrängs eller manipuleras.
Här sammanfaller Utvecklingscentrum´s besked lite för väl, med sommarstugemordet´s sannolika skäl (efterlysning), och jag är övertygad om att det enda som kan lägga tryck på Utvecklingscentrum, är faktum, inte massmedia.

Mord i drunkningsärendet kan blir ordentligt svårt att sätta, men grovt bedrägeri känns inte avlägset. Tips måste (väntas) in och bearbetas. Såväl gamla som inväntan och matchning med nya tips/utsagor. Kropp måste troligtvis obduceras.
Saker som tar tid, längre än en vecka. Man ska nog inte förvänta sig att misstanke kan avsättas på ett misstänkt brott, begånget för ett år sedan som då resulterat i nedlagd FU. Cold case är långsamt.

Föreslår att vi lämnar Wennas byst därhän. Hon är en gift kvinna.
Citera
2016-09-04, 01:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag undrar varför han syns i rättssalen iförd litet linne. Det normala är att man har en normal tröja på sig i det läget, och han får säkert låna en sån om han vill.
På överarmen syns ärr, från knivskärning? som enligt någon här ser ganska färska ut.
Som om han vill signalera något - vad?
Min tanke går till mördandet av mannen och knivskärningen av hans hustru, att de kanske försökt värja sig och älskling skadats.
Varför vill han att man ska se hans ärr?
Tror nog, som flera redan tagit upp, att det finns ett speciellt syfte att bära ett linne.
Han och advokaten vill nog framhäva att han är ett "stackars offer", på flera vis.

Ärren ska visa att han flytt från ett helvete i hemlandet - offersituation 1.
Passar då bra att senare visa att han är ett offer för JM:s manipulation, att han varit styrd och manipulerad av henne, att han varit den undergivne i beroendeställning som utnyttjats - offersituation 2.
För att ytterligare spä på "stackars-älsklingen-syndromet" så hör det också till att verkligen visa hur ung han är vilket linnet hjälper till med.

Jag reagerar också på hur JM var klädd vid häktesförhandlingen.
Randig, tajt top med bara axlar, utsläppt hår, tajta, svarta jeans.
Var hon tvungen att visa sina nakna, thai-solbrända axlar? Trodde hon att hon hade nåt att vinna på det, att hon kanske kunde charma någon där i rätten? Vetefan.
Är man van att manipulera och styra män med hjälp av "sex appeal" så kanske hon inte ens insåg att det kanske sett bättre ut med lite neutral klädsel och håret uppsatt i tofs.
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-02/bevis-mot-arbogahaktade-skiljer-sig-at
Senast redigerad av magiciadehex 2016-09-04 kl. 01:18.
Citera
2016-09-04, 01:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jolt2
Anledningen att detta händer är att det är fel på svenskarna som låter skenäktenskap pågå.

Om ni ingriper mot skenäktenskap så händer inte fortsättningen.

Man måste vara döv, blind och utan hjärna för att inte tänka skenäktenskap om personernas förhållande. Och Sverige är alltså en frizon för brottslighet typ skenäktenskap (brott mot utlänningslagen och osant intygande).

Skenäktenskap är ofta ett sätt för bedragare att använda en "målvakt". Och svenskarna visar sin fina arrogans och nonchalans: "Skenäktenskap? Vem fan bryr sig?" Och så blir någon mördad för att det är så fint att skita i fakta.

Håller med dig om att det är illa med skenäktenskap för uppehållstillstånd o inte ovanligt i Sverige. Vi hade ju tom en stadsminister som skröt om att han hjälpt in en kvinna i landet genom att ingå ett skenäktenskap med henne (Olof Palme).

Dock är det ju svårt att definiera vad ett skenäktenskap är. Kaka söker maka - men attraktion har inte alltid med ålder, utseende o härkomst att göra. Man kan ju också attraheras av faktumet ätt båda tjänar på konstellationen.
I det här fallet bor de ju ihop, hon verkar ju haft sex med afganska pojkar o troligen med honom också.
De skickar gulliga hjärtan o kommentarer till varandra, håller om varandra offentligt o vill träffas.

Så förutom att vi utomstående inte tror att denna relation kommer att vara för evigt o misstänker skumma bevekelsegrunder - så kanske beteckningen skenäktenskap är helt fel. De uppfyller ju alla kriterier för ett förälskat par som vill gifta sig. Även om kakan utifrån sett har få likheter med makan.
Senast redigerad av Solglittret 2016-09-04 kl. 01:13.
Citera
2016-09-04, 01:10
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Han hade en tröja över huvudet-
Aha, det kanske han hade, jag upfattade det som att hans huvud/ansikte var pixlat, men det kan ju ha funnits en tröja under den suddade bilden.
Likafullt, det är vardagsmat för den försvarande juristen och personalen på häktet att den misstänkte drar en tröja över huvudet i rättssalen och därför bör vara klädd därefter, alltså med en ytterligare tröja, en jacka eller filt.
Men visst, det kan ha begåtts ett misstag, och att den märkliga halvnakna klädseln kan ha berott på slarv, eller en slump.
Citera
2016-09-04, 01:11
Medlem
hur är man funtad om man åker på en resa när mamma o pappa är skjutna?! Vem gör ngt liknande? Vad gjorde hon när exet "druknade"? Vad hände med. Dom ensam kommande skäggbarnen, osannolikt många omständigheter i hennes fall onekligen!
Citera
2016-09-04, 01:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfanforan
hur är man funtad om man åker på en resa när mamma o pappa är skjutna?! Vem gör ngt liknande? Vad gjorde hon när exet "druknade"? Vad hände med. Dom ensam kommande skäggbarnen, osannolikt många omständigheter i hennes fall onekligen!

Knivhuggna. Den ene död.
Citera
2016-09-04, 01:27
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tror nog, som flera redan tagit upp, att det finna ett syfte att bära ett linne.
Han och advokaten vill nog framhäva att han är ett "stackars offer", på flera vis.

Ärren ska visa att han flytt från ett helvete i hemlandet - offersituation 1.
Passar då bra att senare visa att han är ett offer för JM:s manipulation, att han varit styrd och manipulerad av henne, att han varit den undergivne i beroendeställning som utnyttjats - offersituation 2.
För att ytterligare spä på "stackars-älsklingen-syndromet" så hör det också till att verkligen visa hur ung han är vilket linnet hjälper till med.

Jag reagerar också på hur JM var klädd vid häktesförhandlingen.
Randig, tajt top med bara axlar, utsläppt hår, tajta, svarta jeans.
Var hon tvungen att visa sina nakna, thai-solbrända axlar? Trodde hon att hon hade nåt att vinna på det, att hon kanske kunde charma någon där i rätten? Vetefan.
Är man van att manipulera och styra män med hjälp av "sex appeal" så kanske hon inte ens insåg att det kanske sett bättre ut med lite neutral klädsel och håret uppsatt i tofs.
http://www.sydsvenskan.se/2016-09-02/bevis-mot-arbogahaktade-skiljer-sig-at
Ja, jag tror att J. hoppas att hennes sex appeal-vapen ska fungera i alla lägen, alltså även i rätten.
Och sånt händer faktiskt, jag har erfarenhet från bekantskapskretsen där en manlig övervakare/fångvaktare rymde tillsammans med sin attraktiva kriminella klient. I det fallet fanns alkohol inblandad, men lagens tjänare spottar inte alltid i glaset och som alla män tänker de ibland med fel huvud.
En kvinna som vet hur hon ska spela ut sin sexualitet kan nog ibland lyckas förföra även lagens långa arm.
Det är nog i alla fall vad J. tror och hoppas.
Citera
2016-09-04, 01:38
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyfanforan
Ja detta är väl om något ett säkert tecken på att hon är en psykopat. Och ganska korkad, hon borde ju förstått att hon skulle stannat hemma som "sörjande" för att ännu en gång lura den inte så brighta lokala polisen.
Kanske är det på grund av hennes oempatiska psykopatiska läggning som hon inte kunde räkna ut vad en normal människa gör i det läget. Praktklavertramp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in