2016-09-02, 15:06
Medlem
Thraxxs avatar
Hur länge efter att man tagit snri skulle det vara säkert att ta Tramadol? Har inte tagit snri på 4 dagar och har nu slutat med dom totalt, trappa ner på 5mg förra veckan och tog min sista 5mg i söndags ?
Citera
2016-09-02, 16:42
Medlem
Embas avatar
Käkar för ryggskott/buktning i kota. Får en djävulsk klåda. Vanligt förekommande?
Citera
2016-09-02, 16:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Käkar för ryggskott/buktning i kota. Får en djävulsk klåda. Vanligt förekommande?
Det kan man nog påstå ja;
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=opiater%20kl%C3%A5da
Senast redigerad av gato12 2016-09-02 kl. 16:56.
Citera
2016-09-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Käka mer så blir kliandet bara behagligt.
Citera
2016-09-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Tar du bara 1-2 tabletter per dag? i så fall skulle du lika gärna kunna klippa helt nu, jag tvivlar på att du får abstinens av det. Och skulle du få det, kommer det inte att sitta i särskilt länge.

Har du ett nedtrappningsschema? Om du har det och du enligt det ska ta exempelvis 1 tablett på morgonen och 1 på kvällen, så kan du dela en av tabletterna så att du istället för en hel tar en halv tablett.

Dock brukar jag rekommendera att man inte drar ut på det för länge. Men är du rädd för att må dåligt, testa med en halv tablett.
Har du egen erfarenhet? 100 mg/dag är fullt tillräckligt om man käkat ett tag för att få abs och det är inget kul kan jag lova men en del klarar sig bra medan andra får abstinens från helvetet. Det skulle behövas 25 mg tabl för de som vill trappa ner, svårt att dela kapslar som det oftast är.
Ska fråga min läkare om det finns 25 mg tabletter eller kapslar, nån kanske vet?
Citera
2016-09-03, 16:46
Medlem
Tar tramadol ibland, tidigare var det väldigt sällan kanske nån gång i månaden, nu sista tiden har det blivit oftare (men inte varje dag) och kanske fått lite tolerans men blir ändå småmysig på 400 mg.

Men det konstiga är att förut så blev jag alltid uppåt, pigg och social
nu blir jag mer lugn och gosig och lite slö.

Vad kan det bero på att det har ändrats?
Citera
2016-09-03, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Funkar nog fint. Du kommer nog prestera lika bra iaf om inte bättre då tackvare smärtlindringen

Min läkare vägrade skriva ut något annat än voltaren 50mg tabletter för han ansåg att man blir en knarkare och vill ha mer och mer. Trots att jag ENBART var ute efter 1 per vecka så gick det inte. Blev alvedon+voltaren istället. Jävla gubbejävel!
Citera
2016-09-03, 21:10
Medlem
Vad finns det för receptbelagda mediciner som är starkare än Tramadol?
Har Tram nu och det funkar till viss del mot smärta i ryggen men skulle vilja ha något kraftigare att ta ibland.

Mvh M_M
Citera
2016-09-04, 01:30
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte_Mejsel
Vad finns det för receptbelagda mediciner som är starkare än Tramadol?
Har Tram nu och det funkar till viss del mot smärta i ryggen men skulle vilja ha något kraftigare att ta ibland.

Mvh M_M
Tjaa.. Tjata till dig oxy(contin,norm och codon). Jag har oxynorm mot smärtan och det funkra galant.

För att bidra med npgiot till tården. Jag är jävligt full nu och orkar inte läsa igenom,tråden.
Räcker 100 mg för att flumma lite på? Fick tradolan mot smärta förut ohc kommer inte ihåg doserna.. Men Vad ligger flummspärren på, på tramadol? äÄr ganska tolerant då jag käkar opiater dagnligen för smärtan jag har. Om det spelar någon roll..

Jag går mot döden vart än jag går, hälsningarr fyllesvinet
Citera
2016-09-04, 02:55
Medlem
MrWalldemars avatar
Finns det något man kan ta eller göra så att man kan pissa på tram?
Kan sitta i timmar på toan och de händer inte så mycket, den bara hänger där...
Citera
2016-09-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zex-
Tjaa.. Tjata till dig oxy(contin,norm och codon). Jag har oxynorm mot smärtan och det funkra galant.

För att bidra med npgiot till tården. Jag är jävligt full nu och orkar inte läsa igenom,tråden.
Räcker 100 mg för att flumma lite på? Fick tradolan mot smärta förut ohc kommer inte ihåg doserna.. Men Vad ligger flummspärren på, på tramadol? äÄr ganska tolerant då jag käkar opiater dagnligen för smärtan jag har. Om det spelar någon roll..

Jag går mot döden vart än jag går, hälsningarr fyllesvinet

Det gör vi alla, kompis...

ge fan i tramadol när du är "jävligt full". i nyktert tillstånd är nog 100 mg i minsta laget då du har lite vana.
(För övrigt ska man inte blanda tramadol och ssri.)
Citera
2016-09-04, 11:45
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Det gör vi alla, kompis...

ge fan i tramadol när du är "jävligt full". i nyktert tillstånd är nog 100 mg i minsta laget då du har lite vana.
(För övrigt ska man inte blanda tramadol och ssri.)
Ah, det är nästan lite halvmysigt att sitta och läsa vad man skrivit på fyllan..

Varför kan man inte blanda det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in