2016-08-29, 21:48
Medlem
Jag och min kompis har tagit 1g tram var för ca 2.5h sen. Vi förberedde med grapefrukt juice och iktorivil.
De va svenska apoteks varor 100mg actavis retard. Ingen av oss är särskilt påverkade så undrar om man kan bygga upp en så pass hög tolerans att men inte känner av 1g tramadol??
Vi har bostat med lyrica också.
Citera
2016-08-29, 22:24
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxzor77
Jag och min kompis har tagit 1g tram var för ca 2.5h sen. Vi förberedde med grapefrukt juice och iktorivil.
De va svenska apoteks varor 100mg actavis retard. Ingen av oss är särskilt påverkade så undrar om man kan bygga upp en så pass hög tolerans att men inte känner av 1g tramadol??
Vi har bostat med lyrica också.

Ja de tror jag helt klart man kan göra. Hur ofta och i vilka doser brukar ni ta tramadol?
Citera
2016-08-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Ja de tror jag helt klart man kan göra. Hur ofta och i vilka doser brukar ni ta tramadol?
Vi brukar ta mellan ca 1.2-3 g. Högsta dosen vi tagit är 2g men vi låg i sängen 2 dagar och mådde skit efter de. Kunde knappt prata
Citera
2016-08-29, 22:39
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saxzor77
Vi brukar ta mellan ca 1.2-3 g. Högsta dosen vi tagit är 2g men vi låg i sängen 2 dagar och mådde skit efter de. Kunde knappt prata

hur regelbundet? varje dag?
Citera
2016-08-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
hur regelbundet? varje dag?
Periodvis. Ibland blir de väll 10gg på en månad sen helt utan 1-2 månader så ingen av oss är beroende av de men vi tar alltid riktigt rejäla doser
Citera
2016-08-30, 22:12
Medlem
Hejsan!

Kan man när man, när man trappat ner tramadol till 1-2 per dag för att sluta snart, ta 1-2st 50mg varannan dag i någon dag innan man klipper av för att underlätta det istället för att klippa av rakt av? Eller blir det bara så att jag skjuter fram det bara?

Mvh
Citera
2016-08-31, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Hejsan!

Kan man när man, när man trappat ner tramadol till 1-2 per dag för att sluta snart, ta 1-2st 50mg varannan dag i någon dag innan man klipper av för att underlätta det istället för att klippa av rakt av? Eller blir det bara så att jag skjuter fram det bara?

Mvh

Klippa rakt av är ett helvete, så min rekommendation är att du trappar ned istället, men det kräver förstås disciplin...
Citera
2016-08-31, 10:41
Medlem
Ser att folk skriver om att "nodda", är det när man tagit Tram och liksom hamnar i "trans" (gränsland mellan vaken och sömn typ) och "nickar till", eller vad menar ni? Alltid kul med nya ord

Bästa med Tramadol tycker jag hur som helst är gränslandet mellan vaken och sömn, så avslappnat!
Citera
2016-08-31, 13:41
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ser att folk skriver om att "nodda", är det när man tagit Tram och liksom hamnar i "trans" (gränsland mellan vaken och sömn typ) och "nickar till", eller vad menar ni? Alltid kul med nya ord

Bästa med Tramadol tycker jag hur som helst är gränslandet mellan vaken och sömn, så avslappnat!
Ja, dock är det inte särskilt vanligt på tram, vanligare på lite mer "starka" opiater, som morfin, heroin eller oxy, men det går att nodda på tram också, men jag behöver doser upp till 3 gram(!) För att nodda skönt på tram, och då är det inte lika skönt som en heroinnodd eller oxynoddning...
Senast redigerad av MeLikeBenzo 2016-08-31 kl. 13:42. Anledning: Lade till ett ord
Citera
2016-08-31, 15:30
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Hejsan!

Mvh

Tar du bara 1-2 tabletter per dag? i så fall skulle du lika gärna kunna klippa helt nu, jag tvivlar på att du får abstinens av det. Och skulle du få det, kommer det inte att sitta i särskilt länge.

Har du ett nedtrappningsschema? Om du har det och du enligt det ska ta exempelvis 1 tablett på morgonen och 1 på kvällen, så kan du dela en av tabletterna så att du istället för en hel tar en halv tablett.

Dock brukar jag rekommendera att man inte drar ut på det för länge. Men är du rädd för att må dåligt, testa med en halv tablett.
Citera
2016-09-01, 12:41
Medlem
Har fått tag på tramadolor sandoz 100mg, någon som har erfarenhet av dessa och isf vad tycker ni?
Tack
Citera
2016-09-01, 13:18
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splirreon
Har fått tag på tramadolor sandoz 100mg, någon som har erfarenhet av dessa och isf vad tycker ni?
Tack
Det är en depotvariant av tramadol, bra om du är ute efter smärtlindring, men vill du bli skön på dom. Tugga sönder dom eller krossa/mortla dom och bomba. Eller bara svälj dom, du kommer få ett härligt rus iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in