Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Så sant, så sant.
Det finns inga skäl att lyssna till korkad skit. Det är inte alls ett dåligt argument eftersom alla domstolar inte dömer lika och inte är likvärdiga. Dessutom så finns det fortfarande bedömningsfrågor i juridik som olika jurister ser på olika sätt. Om du hade några motargument, typ kan bevisa att alla utbildade jurister i Sverige skulle bedöma ett komplicerat rättsfall på samma sätt eller liknande så får du gärna presentera det.
Så kan det vara, men det finns fortfarande inga konkreta bevis som pekar emot KJ som gärningsman. Förstår du skillnaden på dina spekulationer om vad som kanske finns i extramaterialet och att jag argumenterar utifrån vad vi faktiskt vet? Det kan finnas skäl för polisen att hemligstämpla materialet utan att de för den skull försöker dölja något. Det som du och andra med dig antyder är att polisen av någon anledning skulle ha skäl att vilja få se fel person fälld för mordet, och att de medvetet dolt information som skulle kunna peka ut en annan GM. Sedan hänvisas till andra fall (TQ, JR, osv) där det inte finns någon annan misstänkt att utreda.
Du menar att ett skrapsår på stjärten är det som kommer stjälpa bevisen emot KJ? KJ har givetvis flyttat och hanterat kroppen oemballerad, och därav skrapsåret.
Ja, precis. Han behåller också tejpen, misslyckas med att torka upp blod som han vet finns i bagageluckan, misslyckas med att plocka tejpen ur håret på VB, han misslyckas med att plocka med sig en burn-burk från berget. Han klantar sig i förhören, kan inte förklara någonting av värde alls. Minns ingenting men ändå precis allt.
Du kan ju försöka med din LOL-smiley, men det är ju fortfarande du som inte ser helheten i beteendet. KJ är inte logisk, han är inte smart och han har inte gjort sin hemläxa. Att glömma ett par handskar men lyckas med att gömma mordvapnet låter ganska symptomatiskt för hur han jobbar. Det beskriver ju till och med han själv.
Jag kan inte bevisa att
alla utbildade jurister dömer på samma sätt, dock så kan jag bevisa att två domstolar har bedömt samma underlag likvärdigt, räcker inte det?
Det handlar som sagt inte om att det måste finnas något som talar emot att KJ är skyldig, saken handlar om att en alternativ gärningsperson inte borde kunna uteslutas eftersom att det finns omständigheter som ger den öppningen, omständigheter som de båda domstolarna inte kände till när de gjorde sin bedömning. Jag är övertygad om att det inte är en nyhet för dig att åklagaren eller någon annan har undanhållit information som öppnar för att det inte gick till så som åklagaren hävdar.
De tekniska bevis samt vittnesmål som kan presenteras för en domstol nu kan man bygga en helt annan rimlig story med.
KJ har givetvis flyttat kroppen oemballerad? Hur hänger det ihop med att inte en minsta gnutta blod hittades i KJ:s lägenhet förutom på en flyttbar tejprulle? Åklagarens bevisning mot KJ bygger till stora delar på KJ:s och VB:s mastuppkopplingar, mordet skedde i lägenheten men ingenting visar att så kan vara fallet, inte ett enda tekniskt bevis binder en blodig VB till KJ:s lägenhet, är inte det märkligt då mastuppkopplingarna anförs som bevis för att KJ var med VB när hon dödades?
Om kroppen var oemballerad, hur kommer det sig då att åklagaren inte har visat att det fanns blod på mer än listen i bagageutrymmet? Om jag inte minns fel så hade offret ett antal stickskador över ryggen och ett par stycken på bröstsidan, låg ryggen över listen när KJ transporterade offret?
En sak går jag med på, ryggen kan ha legat mot plastpåsen, dock så bör åklagaren visa att skadorna motsvarar besudlingarna på påsen, men en sådan undersökning har vi inte fått se resultatet av. Det är detta som min kritik handlar om, avsaknad av elementärt detektivarbete som tydligt underbygger det som åklagaren hävdar.
Du har säkert inte missat mina inlägg, då vet du att jag fortfarande tror att KJ har med mordet att göra, det är inte skuldfrågan i sig som intresserar mig just nu, snarare den juridiska hanteringen samt det forensiska arbetet med fallet, jag tycker att det fattas en hel del självklara bitar, jag gillar när det är rättssäkert.