2016-09-01, 19:16
Medlem
Hur ser det ut på stygn-fronten för er? Har de börjat luckrat upp något?
En vecka för mig imorgon. Har nu börjat jobbat igen. Kör fortfarande med kompress ett tag till.
Citera
2016-09-01, 21:01
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Hur ser det ut på stygn-fronten för er? Har de börjat luckrat upp något?
En vecka för mig imorgon. Har nu börjat jobbat igen. Kör fortfarande med kompress ett tag till.
Har gått en vecka för mig med, stygnen sitter där dom ska. Men ser dom tydligare nu. Hade ett bakslag innan när jag promenerade lite, att penisen hade legat snett och skavt lite. Hade då börjar blöda på sidan vid ett stygn. Och har nu blir svullet, så ser ut som att jag har en bula på penisen stor som en 10krona

Kör själv endast med kvinnobinda i kallinarna.

Har upptäckt också att känns som att penisen bli kösligare ju med vitt vaselin jag använder och gör ondare då. Och upplever att när jag inte har använt vaselin på ett dygn att de torkar medbvid ollonet och blir då mer härdat så skall nog bara köra med vatten å imitimolja.
Citera
2016-09-01, 21:24
Medlem

Började blöda vid ett stygn jag också idag vilket jag märkte när jag kom hem och skulle gå på toa.
Ja styngen är mer synliga nu är tidigare. Kanske betyder de håller på att gå upp kanske och lossna. Fick sagt till mig att de skulle lossna efter 4 veckor. Men de måste ju lossna en efter en allt eftersom innan 4 veckor. Är bara rolig ifall ett stygn löses upp innan det har läkt ihop.
Kör fortfarande med mina nätkalsonger jag fick och kör den i upprätt läge. Men svullnaden har mer eller mindre försvunnit så det kanske inte behövs längre. Men när den är inlindad i kompressen så hålls den bäst på plats om den är i högläge upptryckt med nätkalsongen tycker jag.
Citera
2016-09-02, 19:56
Medlem
Fladdermasks avatar
Upptäckte precis att det har börjar komma lite halvgenomskinligt var som är vitt/genomskinligt/röd blandning vid stygnen. Är nu ( dar sen jag gjorde detta. Men bultar inte eller känns konstigt annars i ollonet förutom att det är käsligt vid beröring.
Citera
2016-09-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Upptäckte precis att det har börjar komma lite halvgenomskinligt var som är vitt/genomskinligt/röd blandning vid stygnen. Är nu ( dar sen jag gjorde detta. Men bultar inte eller känns konstigt annars i ollonet förutom att det är käsligt vid beröring.

Har upptäckt samma sedan igår. Det är nog ett bra tecken att det läker som det ska. Sårvätska helt enkelt och fortsatt användning av kompress för att inte grisa ner kallingarna är det som gäller. Se till bara att fortsätta göra rent dagligen och vaselin. Vaselin och kompress lär jag nog använda enda tills de flesta stygnen är borta.
Citera
2016-09-02, 20:49
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Har upptäckt samma sedan igår. Det är nog ett bra tecken att det läker som det ska. Sårvätska helt enkelt och fortsatt användning av kompress för att inte grisa ner kallingarna är det som gäller. Se till bara att fortsätta göra rent dagligen och vaselin. Vaselin och kompress lär jag nog använda enda tills de flesta stygnen är borta.
Gött då är man inte ensam!
ja vasel stryker jag vid kvällen men i ett mycket tunnare lager än innan. Men använder även min tvättolja en gång om dagen vid dusch på morgonen, och efter varje toabesök så sköljer jag med vatten med hjälp av en medicin plast spruta, så de inte fastnar smuts vid http://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/1865382/images/2011/medicinspruta_143238616.jpg

Binda fungerar bra för mig, är gött att slippa kompress, dock har jag börjat sova naken med med en kompress tejpad runt penis. Så han inte blodar ner. Men kan ha fritt spelrum vid eventuella erektioner. Vaknar inte utav smöra för att han ligger fel eller liknande då
Citera
2016-09-02, 21:14
Medlem
Tog bort min hud som låg över strängen/missbildning och strängen för ca 6 månader sen.

Var till en början bra skeptisk samt nojjade mycket efter operationen om det läckte rätt.

Kan med facit i hand efter ca 6 månader säga att det var helt värt det och att jag idag inte har några problem alls med kuken. Förhuden må fortfarande vara något trång vid runk, men har inga problem med smärta osv vid sex, huden går upp och ner helt utan några problem så länge det finns lite glid. Innan hade jag enorma problem med hudsprickningar vid sex osv.

Är det några osäkra själar där ute som tvekar så säger jag ta chansen med vår gratis sjukvård och gör ingreppet. Jag ångrar mig inte en sekund idag
Citera
2016-09-03, 08:28
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Tog bort min hud som låg över strängen/missbildning och strängen för ca 6 månader sen.

Var till en början bra skeptisk samt nojjade mycket efter operationen om det läckte rätt.

Kan med facit i hand efter ca 6 månader säga att det var helt värt det och att jag idag inte har några problem alls med kuken. Förhuden må fortfarande vara något trång vid runk, men har inga problem med smärta osv vid sex, huden går upp och ner helt utan några problem så länge det finns lite glid. Innan hade jag enorma problem med hudsprickningar vid sex osv.

Är det några osäkra själar där ute som tvekar så säger jag ta chansen med vår gratis sjukvård och gör ingreppet. Jag ångrar mig inte en sekund idag
Hur upplevde du det med smärtan vid erektion ect? Har gått 9 dar nu för mig och får skapligt ont varje gång, vaknade 3ggr inatt till exemepl.
Börjar komma sårvätska nu med, och ollonet är fortfarande känsligt vid beröring.
Citera
2016-09-03, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Hur upplevde du det med smärtan vid erektion ect? Har gått 9 dar nu för mig och får skapligt ont varje gång, vaknade 3ggr inatt till exemepl.
Börjar komma sårvätska nu med, och ollonet är fortfarande känsligt vid beröring.

Det är stygnen som spänner sig, så att det gör lite ont är helt normalt. Vad jag alltid gjorde va att jag hade telefonen nära sängen, med hörlurar bredvid. På morgon när jag vaknade och hade morgonstånd tog jag snabbt fram allt och satte på lugn och chill musik (typ fiol solo, piano etc) och morgonstånden gick ner på några sekunder bara.

Kan vara värt och testa. Annars får du testa dig fram, gå upp och röra på sig kan också hjälpa att få morgonstånden att lägga sig.
Citera
2016-09-03, 15:56
Avslutad
Nu inne på 11 dagen själv och gör inte ont av morgon stånden längre jag jobbade ju 3 dagar efter min operation, kommer den gulaktiga sörjan som jag tvättar bort 3 stygn har lossnat än så länge, är mest att de stygnen vid strängen gör ont ibland men ska ut och jogga imorgon bitti får se om allt går bra XD
Citera
2016-09-04, 12:38
Medlem
Operation imorgonbitti.. Tog ledigt imorgon samt tisdag, hoppas att jag är ok att jobba på onsdag.
Citera
2016-09-04, 12:44
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duseh
Operation imorgonbitti.. Tog ledigt imorgon samt tisdag, hoppas att jag är ok att jobba på onsdag.
Lycka till! Hur länge har du väntat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in