2015-05-11, 19:22
Medlem
Opererade mig idag och gjorde en hel omskärelse, ligger och nojjar som fan nu hemma med en kudde under röven för att hålla penisen i högläge. Har inte svullnat upp riktigt så mycket som jag trodde att det skulle göra men det lär väl komma dom närmaste dagarna.

Är lite orolig över att det börjat blöda ett par gånger redan, är detta normalt? När det börjar lägger mig på sängen och kramar om såret tills de slutar.

Dessutom är mitt ollon superkänsligt för beröring då det alltid varit skyddat av förhuden. Någon som har tips för hur man ska få det att kännas bekvämt så snabbt som möjligt. Har smörjt in det med Xylocain ett par gånger under dagen vilket ska ge en bedövande effekt, och det har varit ganska skönt.

Är lite nyfiken på hur nöjda ni som genomgått en full omskärelse är med era beslut idag, så att man får veta om det är värt skiten.
Citera
2015-05-12, 18:26
Medlem
Jag gjorde hel omskärelse för 8 månader sedan. Det är ju lite jobbigt i början
men redan efter ett par veckor börjar läkningen synas. Jag har aldrig ångrat
mig, allt har blivit till det bättre, både handtralla och vanligt sex. Ha tålamod
och lycka till!!
Citera
2015-05-12, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D00de
Är lite orolig över att det börjat blöda ett par gånger redan, är detta normalt? När det börjar lägger mig på sängen och kramar om såret tills de slutar.

Dessutom är mitt ollon superkänsligt för beröring då det alltid varit skyddat av förhuden. Någon som har tips för hur man ska få det att kännas bekvämt så snabbt som möjligt. Har smörjt in det med Xylocain ett par gånger under dagen vilket ska ge en bedövande effekt, och det har varit ganska skönt.

Är lite nyfiken på hur nöjda ni som genomgått en full omskärelse är med era beslut idag, så att man får veta om det är värt skiten.

Helt normalt att det blöder i början. Gjorde min omskärelse för många år sedan och är riktigt nöjd, gjorde det dock för jag verkligen behövde. Men när det är läkt och börjar se normalt ut igen så är jag säker du kommer vara nöjd. Men helvete vad kåt man är när man äntligen kan ta saken i egna händer... Sen vid sex har jag fått kommentarer att min kuk är så jävla snygg. De finns inga nackdelar med omskärelse egentligen.
Citera
2015-05-12, 23:05
Medlem
Trång förhud vc?

Jag vet att jag har trång förhud, jag är 19 fyller 20 det är dags att ta tag i det.
Men problemet är att jag är rädd för att ringa till växeln på vc. Bor i en liten by och tycker inte om att prata om mina privata delar med någon som vet vem jag är..

Och sen om dom måste kolla på den, tänk om jag får stånd vad gör jag då?

Hjälp
Citera
2015-05-12, 23:07
Medlem
Demonss avatar
De har väl tystnadsplikt? Och jag tror att de är vana vid sånt
Citera
2015-05-12, 23:18
Medlem
Flashen1961s avatar
timpelt vänd du dig till VC så får du troligen en remiss till kirurgen för en omskärning. Har gjort det själv efter att dragit på det länge men ångrar mig inte för nu slipper jag problem vid samlag mm.
Citera
2015-05-12, 23:48
Medlem
Tackar för svaren!

Väntade också på tok för länge med att tag i mitt problem, och gick tyvärr miste om många sextillfällen med flertalet olika damer på grund av detta, vilket jag verkligen kan känna mig bitter över i efterhand.

Tyckte också det var himla jobbigt att ta den första kontakten med vårdcentralen, men väl där märker man att dom varit med om liknande saker förut och behandlar det som att det vore världens mest naturliga sak. Så slösa ingen tid på att gå runt och vara orolig över vad dom ska tro.

Har gått två dagar sen min omskärelse nu och längtar redan tills soldaten är redo att tas i bruk igen!
Citera
2015-05-13, 11:13
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpelt

Jag vet att jag har trång förhud, jag är 19 fyller 20 det är dags att ta tag i det.
Men problemet är att jag är rädd för att ringa till växeln på vc. Bor i en liten by och tycker inte om att prata om mina privata delar med någon som vet vem jag är..

Hjälp

För det första har de tystnadsplikt, så det kommer inte spridas vidare på något sätt. Inte ens till personal som inte har med ärendet att göra kommer få veta något.

Ang. samtalet förstår jag att det kan vara jobbigt, men av egna erfarenheter av jobb inom vården förstår jag hur det är att sitta på andra delen av samtalet, och jag vill lova att de har sett och hört både det ena och det andra och kommer att se ditt problem på samma sätt som när något ringer för att de har ont i foten.

Risken att få stånd tror jag ändå är ganska liten i den situationen. Beror väl på dig, men du kommer bara smälla fram den några sekunder så att läkaren på vårdcentralen för göra en bedömning att remittera dig till urologen.
Citera
2015-05-13, 12:44
Medlem
Citat:

Hjälp

Kontakta VC de är vana och proffesionella. För dem är det inte något märkvärdigare
än operera ett finger eller knä.
Citera
2015-05-13, 14:03
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Hjälp

Nu handlar väl tråden kanske om omskärelse i sig, men om du tycker det är pinsamt att gå till vården kan du ju alltid försöka med stretchövningar eller byte av onaniteknik.

Citat:
Beaugé treated several hundred adolescents with unusual masturbation habits and techniques, such as thrusting against the bed or rubbing the foreskin forward. He advised them to masturbate by lightly grasping the shaft of the penis and pulling it back and forth. Retraction of the foreskin was generally achieved after four weeks and he stated that he never had to refer one for surgery.[19][20]
http://en.wikipedia.org/wiki/Phimosis

Dock är det nog lika bra att söka vård för detta. Obehandlad fimosis kan väl leda till den värre och farliga varianten, parafimosis?
Senast redigerad av Pust 2015-05-13 kl. 14:07.
Citera
2015-05-13, 17:06
Medlem
Tänkte ringa idag, men vart inte så.

För att jag vart osäker, är det verkligen trång förhud jag har? Runka är inget problem men är inte så skönt när man pentrera något.. Får över den i icke stånd men med stånd går det inte.

Bilder; OBS! Om ni inte vill se en daske så kolla inte på bilden. Tänkte om någon som själv har det vet hur det brukar vara.
http://i62.tinypic.com/iqvs7p.png
Det är så långt jag får det, sen går det inte längre.
Citera
2015-05-13, 17:16
Medlem
Du kanske bara behöver op. strängen på undersidan. Låt någon på urologen titta
på snoppen, en del behöver bara göra ett snitt. Min förhud gick att dra över ollonet
även om den vara lite trång men med åren blev det en ärrvävnad som gjorde den
mindre elastisk så hel omskärelse var enda alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in