2016-09-01, 21:38
Medlem
Gillar GW och hans sköna stil fast han nog är väl hajpad och själv inte drar sig för att bre på myten om den allvetande polisproffessorn. Har läst satt mig in en del angående bordellaffären läser man tex " männen, makten, mörkläggningen" så märks ju att GWs kunskaper i affären är rätt små. Dock framhäver han själv som super-insatt i ämnet och med total insikt i vilka som var torskar och inte.
Citera
2016-09-01, 21:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Gillar GW och hans sköna stil fast han nog är väl hajpad och själv inte drar sig för att bre på myten om den allvetande polisproffessorn. Har läst satt mig in en del angående bordellaffären läser man tex " männen, makten, mörkläggningen" så märks ju att GWs kunskaper i affären är rätt små. Dock framhäver han själv som super-insatt i ämnet och med total insikt i vilka som var torskar och inte.

Gillar också GW, men han hajpar sig själv rejält. Kommer ihåg det där om de försvunna kossorna, han skrev om vad som hade hänt, klistrade in det i ett kuvert som skulle öppnas på säsongens sista program. Det vägrade han öppna på säsongens sista program, för "han ville inte föregripa rättsprocessen". Han skulle öppna kuvertet när det fanns lagakraftvunnen dom. Det var länge sedan dommen blev laga kraft. Kuvertet är ännu inte öppnat.. Jag gillar GW, mest på att han är kul. Men om han vore så duktig, borde han haft balle att öppna det där kuvertet nu, även om det (innehållet) är totalt fel. Såpass kunde han bjuda på sig själv, tycker jag.
Citera
2016-09-02, 00:11
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Gillar också GW, men han hajpar sig själv rejält. Kommer ihåg det där om de försvunna kossorna, han skrev om vad som hade hänt, klistrade in det i ett kuvert som skulle öppnas på säsongens sista program. Det vägrade han öppna på säsongens sista program, för "han ville inte föregripa rättsprocessen". Han skulle öppna kuvertet när det fanns lagakraftvunnen dom. Det var länge sedan dommen blev laga kraft. Kuvertet är ännu inte öppnat.. Jag gillar GW, mest på att han är kul. Men om han vore så duktig, borde han haft balle att öppna det där kuvertet nu, även om det (innehållet) är totalt fel. Såpass kunde han bjuda på sig själv, tycker jag.

Men det gjorde han ju. Han erkände att han hade skrivit fel, juridiskt sett, eftersom bonden aldrig blev fälld. Men underförstått ansåg han fortfarande att det rörde sig om ett försäkringsbedrägeri.
Citera
2016-09-02, 18:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Men det gjorde han ju. Han erkände att han hade skrivit fel, juridiskt sett, eftersom bonden aldrig blev fälld. Men underförstått ansåg han fortfarande att det rörde sig om ett försäkringsbedrägeri.

Visade han/lästes brevet upp? I så fall har jag missat det. Vad jag minns, öppnades aldrig brevet, som utlovat.
Citera
2016-09-02, 19:26
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Visade han/lästes brevet upp? I så fall har jag missat det. Vad jag minns, öppnades aldrig brevet, som utlovat.

Det öppnades i första bästa program efter att domen kommit.
Citera
2016-09-02, 19:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Det öppnades i första bästa program efter att domen kommit.

Finns det kvar på SVT play?
Citera
2016-09-02, 19:37
Medlem
DyingAtheists avatar
Citat:
Finns det kvar på SVT play?

Ingen aning. Det sker i slutet av avsnitt 2 säsong 9.
Citera
2016-09-05, 04:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nåja, man måste ju inte vara "från en annan tid" för att tycka illa om pack som snackar om "sandnegrer"och "rasbastarder". Det räcker med att vara en klok och rejäl karl, och det är GW. Det är därför han är så skön.
Är skön en omskrivning för självgod?
Citera
2016-09-05, 14:39
Medlem
Slottsherres avatar
Hans dotter, Malin Persson Giolito, har definitivt ärvt hans författartalang. Hennes senaste roman, "Störst av allt" är riktigt jävla bra. Där kan våra övriga sk "deckardrottningar" dra något gammalt och slitet över sig.
Citera
2016-09-25, 11:07
Medlem
Ja, Leif är väldigt skön. Såg precis seminariet från Bokmässan i år. Någon som la upp hela (?)
https://www.youtube.com/watch?v=yV06djbRCVw
Citera
2016-09-27, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mullenö
Leif är knappast berusad när han framträder i tv sändningar.

Han satt ju i golnytt med ett glas vin på skrivbordet i ett helt decennium...
Citera
2016-09-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
Han satt ju i golnytt med ett glas vin på skrivbordet i ett helt decennium...
Golnytt? Leiif dricker inte vin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in