2013-10-29, 17:28
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Tack för utläggningen. Då behöver jag inte läsa hans bok. Vilket jag för övrigt inte tänkte göra ändå. Lite synd att han, istället för att känna sig "vilsen", skulle acceptera och kanske rent av njuta av sin "klasslöshet". Sådan "icke-tillhörighet" i fråga om "klass" känner jag också. Jag tycker om den. Den får en att inte bli så fastlåst vid just vissa åsikter och värderingar och hjälper också till att mer kunna se saker på olika sätt och från olika vinklar. Enligt mig då.

För övrigt så har jag med tiden blivit väldigt övertygad om att detta med att anse att man tillhör någon särskild "klass" till en ganska stor också är ett rent mentalt tillstånd.
Rotlösheten vad gäller klasstillhörighet ligger nog långt tillbaka i tiden när han lämnade arbetarklassen. Var ju inte helt vanligt att personer med hans bakgrund började på Läroverket. Hans mående i dag präglas nog av andra saker, tankar och frågor av mer existensiell natur om man säger så.
Senast redigerad av bernter 2013-10-29 kl. 17:47.
Citera
2013-10-29, 21:07
Medlem
Svithjods avatar
Fyllot suck och stön sitter kallar de poliser som kritiserat honom för idioter! Sedan sluddrar fyllot vidare och efter att med nöd och näppe lyckats uttala facebook så svamlar han om Säpos författningsskydd?
Professor Suck och Stön är första klassens nolla, till dagen iklädd en extremt ful tweedkostym vilket oavsiktligt får honom att likna en clown.
Citera
2013-10-29, 22:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Fyllot suck och stön sitter kallar de poliser som kritiserat honom för idioter! Sedan sluddrar fyllot vidare och efter att med nöd och näppe lyckats uttala facebook så svamlar han om Säpos författningsskydd?
Professor Suck och Stön är första klassens nolla, till dagen iklädd en extremt ful tweedkostym vilket oavsiktligt får honom att likna en clown.
Fick först intrycket att det var en åldrande man med en svårare förkylning i antågande
som satt där och försökte fungera hjälpligt. Täppt i näsa och lite febrig.
Men det var nog fan istället en tyngre bakfylla som han hade att jobba med för dagen...
Dock tog det sig efterhand och han klarade sig med godkänt i betyg.

Ja, valet av kostym var väl kanske inte det bästa.
Citera
2013-10-30, 09:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Svithjod skrev

Ha, ha. Sveriges alldeles egna Sherlock Holmes. Otroligt vad fet han är nu.
Citera
2013-10-30, 13:38
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Fick först intrycket att det var en åldrande man med en svårare förkylning i antågande
som satt där och försökte fungera hjälpligt. Täppt i näsa och lite febrig.
Men det var nog fan istället en tyngre bakfylla som han hade att jobba med för dagen...
Dock tog det sig efterhand och han klarade sig med godkänt i betyg.

Ja, valet av kostym var väl kanske inte det bästa.

Exakt samma kostym som han hade när han blev "uppvaktad" av ett mediauppbåd (1, kanske 2 journalister) på Arlanda när han kom tillbaka efter jakten.
Citera
2013-10-30, 16:11
Medlem
Han f.d fru hade grymma tuttar. Riktigt stora och fina för Leffe.
Citera
2013-10-30, 17:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Onkel_Ho skrev

Han f.d fru hade grymma tuttar. Riktigt stora och fina för Leffe.

Han tänker nog inte så mycket på tuttar längre.

Han var ju kompis med Jan Stenbeck och verkar gå ett liknande öde till mötes.

"Jag minns speciellt en tillställning. Vi började med att hälla i oss pilsner. Sedan åt vi från ett gigantiskt skaldjursbord och drack brännvin. Vi drack mer pilsner, vi åt skånsk gåsamiddag, rökt ål och äppelkaka med vaniljsås. Det var sanslöst, vi måste ha ätit 15 000 kalorier. Vickningen var en kaloribomb. - Då var det potatismos, huvudsakligen tillagat på smör, vispgrädde, äggula och så lite potatis. Sen rörde Jan ner ett kilo rysk kaviar i smeten. Och så åt vi med sked. Plus några supar."

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-jag-holl-pa-att-do-av-matorgier/
Citera
2013-10-30, 22:00
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

"Jag minns speciellt en tillställning. Vi började med att hälla i oss pilsner. Sedan åt vi från ett gigantiskt skaldjursbord och drack brännvin. Vi drack mer pilsner, vi åt skånsk gåsamiddag, rökt ål och äppelkaka med vaniljsås. Det var sanslöst, vi måste ha ätit 15 000 kalorier. Vickningen var en kaloribomb. - Då var det potatismos, huvudsakligen tillagat på smör, vispgrädde, äggula och så lite potatis. Sen rörde Jan ner ett kilo rysk kaviar i smeten. Och så åt vi med sked. Plus några supar."
http://www.expressen.se/nyheter/leif...-av-matorgier/

Jag kan tänka mig att det är Stenbecks öde som gör att GW ännu lever. Kocken Erik Lallerstedt som tillhörde samma gäng och matliga, om man så säger, blev renlevnadsmänniska efter Jans död.
Citera
2013-10-31, 09:15
Medlem
0ldMans avatar
Han verkade sliten i senaste programmet. Kanske hade dragit i sig en vinare till lunch.
Citera
2013-10-31, 11:02
Medlem
swimp78s avatar
Jag har märkt att andelen personer som uppskattar GW och tycker han är en skön kuf som ändå har vissa poänger tycks dippat märkbart. Är det något speciellt som hänt som väckt detta hat?
Citera
2013-10-31, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Han verkade sliten i senaste programmet. Kanske hade dragit i sig en vinare till lunch.
1 räcker nog inte, senaste hemma-hos-reportaget jag läste hade han dragit 2 till lunch och sedan en liten tupplur på det innan reportern kom. Fin form han är i nu, kan ha magen som groggbord. Lever nog inte länge till... Synd, vår överlägset bästa mediahora, det blir Fadde & Rosing etc som fyller det vakuum han lämnar efter sig med helt ointressant skit.
Citera
2013-10-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-jag-holl-pa-att-do-av-matorgier/

Leif GW Persson har i många sammanhang påstått att "hans mycket gode vän" Jan Stenbeck var en veritabel hetsätare. Vid Stenbecks bortgång sade Persson att han saknade sin vän så mycket osv. Intressant då att Stenbeck inte nämns med en enda stavelse i Perssons biografi "Gustavs grabb". I boken förekommer en lång rad figurer i Persson liv, och vid två tillfällen räknar Persson till och med upp ett antal figurer som hans anser vara hans enda vänner. Stenbeck lyser dock med sin totala frånvaro...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in