2016-09-02, 18:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jo, absolut.
Men ändå.

För en stund sedan (precis innan förhandling) lade hans advokat fram att han bestrider inblandning/brott.
Rimmar dåligt med att han ska ha lämnat någon slags berättelse alls, eftersom han på 3-4min häktas på sannolika skäl, mord.
Vågar gissa att han har teknisk bevisning mot sig, och att det lagts fram i förhör med JM, samt i förlängningen att det är anledningen till att åklagarna lagt häktningsbegäran i denna turordning, med 18-åringen först.

Därav tror jag JM kan ha babblat, stött av att åklagare redan lagt reservation om mordanstiftan.
Men vi får väl se.
Jag kanske hörde fel, men skulle TR lämna en pressträff sedan?
Jag har läst det också så vi får väl gadda ihop oss
Åklagaren ska hålla pressträff efter JMs förhandling.
Citera
2016-09-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
Framförallt Familjehemskonsulterna då bilen i huvudsyfte var till för dem att göra hembesök hos familjerna med. Men också såklart LI och JM

Tack för svaret,men jag har fortfarande lite funderingar som kanske du vet.Var bilen alltid tillgänglig för personalen, och parkerad på Kungsgatan i Eskilstuna?
Är familjehemskonsulterna Lotta I,Pia K och Federika Z?

Har en liten tanke om att de hade flera bilar registrerade på företaget,och att den här Volkswagen som var lite äldre kanske användes på boendet i Arboga?
Har Pangelius kvar lägenheten där?Är den tom/nya hyresgäster?

Eftersom de har/hade många "barn" placerade i olika familjehem,så kanske de har tillgång till en bil för att skjutsa "barnen" till olika aktiviteter mm.
Ja,många frågor blev det,och kan du bringa klarhet i några,så tas det tacksamt emot.
Citera
2016-09-02, 18:14
Medlem
Grandiosos avatar
Dessutom meddelade tingsrätten att det nu råder yppandeförbud. Inget av det som har lagts fram under häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar - får komma ut till allmänheten.

Det innebär att det nu är locket på totalt.

Får se hur bra det där locket ligger på. Undrar jag om inte nåt enstaka av betydelse kan
sippra ut rätt vad det är...
Men visst - det är jättebra att man beslutat om yppandeförbud. Så gjorde man
i utredningen kring mordet på Lisa Holm och det var ju bara till gagn för ärendet.
Det hölls tätt hela vägen och låt oss hoppas att det blir så här också.

Slut på friheten för många, många år framåt för företagsamma Johanna och avskummet
hon haft till att mörda åt sig får nog sitta bra länge han också. Sen tillbaka till det
land han kom ifrån. Om han nu inte råkat - gud förbjude - knullat ihop en unge med
asylbaronessan så han får stanna kvar av den anledningen.

Kvinnan hade en grå kofta över huvudet under hela den tid som häktningsförhandlingen var offentlig. Hon tillfrågades aldrig hur hon ställde sig till mordanklagelserna, om hon nekade till brott eller inte. Det enda hennes försvarare sa var att hennes klient "bestrider åklagarens häktningsyrkande". Jag hör att flera av medias representanter här bredvid mig är upprörda och förvånade över detta. Dels att man tillåts ha något över huvudet hela tiden i en svensk rättssal, dels att hon inte fick en direkt fråga hur hon ställer sig till mord- och mordförsöksanklagelsena.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4334990-live-18-aringen-haktad-misstankt-for-mord
Citera
2016-09-02, 18:15
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Bluff. Han är styrelsemedlem i en brf på annan adress.Har ingen egen telefon, kontantkort tydligen. Passar inte in på en företagare,om de har något så är det telefoner

Jodå han har en registrerad telefon, numret finns här http://norfam.se/omoss.html

Numret *7*6 689232 är dock inte registrerat på honom eller på Nordisk Familjehemsvård utan på:

Företagsmiljö & Måleridesign i Sverige AB
Org.nr. 556727-8881
Företagsmiljö & Måleridesign i Sverige AB är ett litet aktiebolag med 11 anställda. Senaste räkenskapsåret gjordes en förlust på 315 TKR.

Nyckeltal 2015-06
Anställda: 11
Omsättning (TKR): 6 502
Resultat efter finansnetto (TKR): -315
Årets resultat (TKR): -315
Summa tillgångar (TKR): 489
Löner till styrelse & VD (TKR): 0
Löner till övriga anställda (TKR): 3 507

Ingen vinst och ingen lön till VD Thomas resor och champagne kommer kanske inte från detta företag då Och han kan väl inte redan dragit in så mycket pengar som flyktingbaron, för den verksamheten verkar ju vara helt nystartad

Eller så kanske Skatteverket skulle ta och begära in bokföringen för det förlustdrabbade företaget och undersöka om bubbeldrickan och resorna kanske betalas av företaget.

Men seriöst, lever han?

https://sv-se.facebook.com/thomas.cernerud
På Badoo också https://badoo.com/profile/0471364782/
och SpeedDate https://www.speeddate.com/personals-...-cernerud.html

Bolagsengagemang

Ledamot
Ögonläkare Gunilla Cernerud AB
Suppleant
BOSTADSRÄTTSFÖRENINGEN KATTHUVUDET 7
Suppleant
Nordisk familjehemsvård AB
Ledamot, Verkställande direktör
Senast redigerad av Butteri 2016-09-02 kl. 18:24.
Citera
2016-09-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siffra
Polarn va ihop med J för några år sen.
Å alla undra va hon knaprar för shit! Har följt tråden..
ZOLOFT!! Alla år.
Å ja citerar ett mess från han "Hon knapra någon mera piller som ampullen var i 2 olika färger" han e pursvenne men skrev så.

Yes jag har träffat sajkot två ggr o d räckte!
Samma uppfattning som alla andra tydligen fått första träffen psykfall!!!
Jävla story o mega strul hela deras förhållande.
Massa andra snubbar inblandade...
Det (av mig) fetade; Ja det skulle ju kanske kunna vara tramadol, då.

Bild från FASS: http://www.fass.se/LIF/product?2-IResourceListener-productheadpanel-productCard-imginfomodal-content-tabletimagepanel-table tviewcontainer-imagelistview-0-image&userType=0&nplId=20010406000058&docType=3&an tiCache=1472832913099
Citera
2016-09-02, 18:16
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Kan det relativt långa förhandlingen i dag (45 min) tolkas som att bevisläget inte är helt säkert?
Ronge, Expressen:
"Eller tolkas tvärtom: att bevisläget är omfattande och tar lång tid att rada upp och presentera för rätten."

Citat:
Strax under 4min överläggning men aningen mer än 3min, fick jag till mig nu.
Det är alltså väldigt kort tid för överläggning under dessa omständigheter.
Man kan utan vidare förvänta sig att det blir åtal av detta.

Varifrån fick du uppgiften att förhandlingen tog 4 minuter?
Från start till att dörrarna öppnades och beslutet meddelades fick jag till ca 45
minuter.

Citera
2016-09-02, 18:17
Medlem
Citat:
/../

Det som man får försöka hålla koll på som eventuellt kan skvallra lite om bevisläget - är tiden det tar för Tingsrätten att fatta beslut om häktning eller ej.
Detta beslut tas mellan rådmännen ensamma efter förhandlingen, sedan kallas parter/part in för delgivning av beslut.

/--/

Men på en häktning är det väl inte tal om rådmän i pluralis; en rådman + notarie är gängse laguppställning. Ofta så blir det sedan inte något avbrott för överläggning, rättens ordf brukar avkunna sitt beslut direkt efter att parterna har sagt sitt.
Men håller alltså helt med om att det är överläggningstiden som kan ge en indikation om bevisläget.
Citera
2016-09-02, 18:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Från start till att dörrarna öppnades och beslutet meddelades fick jag till ca 45
minuter.

Överläggningen inte hela förhandlingen.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men på en häktning är det väl inte tal om rådmän i pluralis; en rådman + notarie är gängse laguppställning. Ofta så blir det sedan inte något avbrott för överläggning, rättens ordf brukar avkunna sitt beslut direkt efter att parterna har sagt sitt.
Men håller alltså helt med om att det är överläggningstiden som kan ge en indikation om bevisläget.

Nja, det är nog mest en skröna och en TR är som du påpekar en domare och sedan nämndemän i antal 3 tror jag. Så att sätta tilltro hur snabbt dom överlägger skulle inte jag göra. Dessutom lär det inte bli åtal inom de närmsta 5-6 månaderna. Då ser man också vad utredningen kommit fram till.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-02 kl. 18:23.
Citera
2016-09-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Jodå han har en registrerad telefon, numret finns här http://norfam.se/omoss.html

Numret *7*6 689232 är dock inte registrerat på honom eller på Nordisk Familjehemsvård utan på:

Org.nr. 556727-8881
Företagsmiljö & Måleridesign i Sverige AB är ett litet aktiebolag med 11 anställda. Senaste räkenskapsåret gjordes en förlust på 315 TKR.

Nyckeltal 2015-06
Anställda: 11
Omsättning (TKR): 6 502
Resultat efter finansnetto (TKR): -315
Årets resultat (TKR): -315
Summa tillgångar (TKR): 489
Löner till styrelse & VD (TKR): 0
Löner till övriga anställda (TKR): 3 507

Ingen vinst och ingen lön Thomas resor och champagne kommer nog inte från detta företag då Och han kan väl inte redan dragit in så mycket pengar som flyktingbaron, för den verksamheten verkar ju vara helt nystartad

Eller så kanske Skatteverket skulle ta och begära in bokföringen för det förlustdrabbade företaget och undersöka om bubbeldrickan och resorna kanske betalas av företaget.

Men seriöst, lever han?

Fast han kan ju vara anställd i sitt eget AB och plocka ut lön. Ingen anledning att ta ut mer än gränsen för statlig skatt i lön. Resten plockar man som utdelning till lägre skatt. Dock inte från detta bolag.
Citera
2016-09-02, 18:22
Medlem
Man undrar vilka hålhakar hon har på Thomas?
Fantasin spinner vidare.
Troligen har de träffats på någon datingsite.
Därefter upptäckt att de tycker om liknande saker inom sexbiten.
Kanske har det gått på någon swingerklubb tillsammans.
För i regel får inte en man gå solo på swingerklubb.
Då har JM varit bra att ta med sig på sådana platser.
Oftast är verkligheten mer bisarr än vad man kan fantisera
Ni andra, om ni vill kan spinna vidare med denna fantasitråd.
Citera
2016-09-02, 18:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Dessutom meddelade tingsrätten att det nu råder yppandeförbud. Inget av det som har lagts fram under häktningsförhandlingen bakom stängda dörrar - får komma ut till allmänheten.

Det innebär att det nu är locket på totalt.

Får se hur bra det där locket ligger på. Undrar jag om inte nåt enstaka av betydelse kan
sippra ut rätt vad det är...
Men visst - det är jättebra att man beslutat om yppandeförbud. Så gjorde man
i utredningen kring mordet på Lisa Holm och det var ju bara till gagn för ärendet.
Det hölls tätt hela vägen och låt oss hoppas att det blir så här också.

Slut på friheten för många, många år framåt för företagsamma Johanna och avskummet
hon haft till att mörda åt sig får nog sitta bra länge han också. Sen tillbaka till det
land han kom ifrån. Om han nu inte råkat - gud förbjude - knullat ihop en unge med
asylbaronessan så han får stanna kvar av den anledningen.

Kvinnan hade en grå kofta över huvudet under hela den tid som häktningsförhandlingen var offentlig. Hon tillfrågades aldrig hur hon ställde sig till mordanklagelserna, om hon nekade till brott eller inte. Det enda hennes försvarare sa var att hennes klient "bestrider åklagarens häktningsyrkande". Jag hör att flera av medias representanter här bredvid mig är upprörda och förvånade över detta. Dels att man tillåts ha något över huvudet hela tiden i en svensk rättssal, dels att hon inte fick en direkt fråga hur hon ställer sig till mord- och mordförsöksanklagelsena.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4334990-live-18-aringen-haktad-misstankt-for-mord

Det är anmärkningsvärt förfarande. Alla journalister verkar ha reagerat på det, men TR-rådmän verkar bekväma med täckta ansikten i rättssal.
Förhöjd nyfikenhet på åklagare Jenna´s PK sedan.

Citat:
minuter.

Hm, från insidan. Jag har min källa, och återger bara. Take it or leave it.
Det tänds/släcks lampor intill salen genom proceduren. Vidare följde jag massmedias rapportering, och nu efterhand genom Aftonbladet, kan man utröna att det i vart fall går att ringa in 4min.
Citera
2016-09-02, 18:28
Medlem
Är det någon som vet vad som hände med barnen efter gripandet i Trondheim?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in