2016-09-02, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Är hon inte väl gammal för det? Jag tror det är slutfött för den damen.

Nej det går så bra så fortfarande, i normala fall upp till 50 -års ålder
Citera
2016-09-02, 17:53
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Är hon inte väl gammal för det? Jag tror det är slutfött för den damen.

Naj, mellan år 2011-2015 var det i genomsnitt 2849 fyrtioplussare som födde årligen! Källa SVT och SCB
Citera
2016-09-02, 17:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men anstiftan kan ju vara lika illa, fråga Helge Fossmo om den saken.

Jo, absolut.
Men ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det känner jag till, men tror ändå att den yngre har pratat lite för mycket i ren självbevarelsedrift och att det som återstår är att finna bevis för att JM försökte döda sin mor, åklagaren har inledningsvis fyra veckor på sig att finna bevis eller att pressa fram ett erkännande.

För en stund sedan (precis innan förhandling) lade hans advokat fram att han bestrider inblandning/brott.
Rimmar dåligt med att han ska ha lämnat någon slags berättelse alls, eftersom han på 3-4min häktas på sannolika skäl, mord.
Vågar gissa att han har teknisk bevisning mot sig, och att det lagts fram i förhör med JM, samt i förlängningen att det är anledningen till att åklagarna lagt häktningsbegäran i denna turordning, med 18-åringen först.

Därav tror jag JM kan ha babblat, stött av att åklagare redan lagt reservation om mordanstiftan.
Men vi får väl se.
Jag kanske hörde fel, men skulle TR lämna en pressträff sedan?
Citera
2016-09-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag sätter en slant på att det kommer att gå lika fort, artonåringen har säkert skyllt ifrån sig i förhör, försagt sig på något vis i samband med det vilket har givit åklagaren en bra bild av händelseförloppet som stämmer med den tekniska bevisningen.
Jag undrar om åklagaren funderat på att begära
åldersbedömning när det gäller 18-åringen. En 18-åring kan inte dömas till livstidsfängelse.
Citera
2016-09-02, 17:56
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Nej det går så bra så fortfarande, i normala fall upp till 50 -års ålder
Jo, i och för sig...när jag läser om saken så ser jag att det tydligen förekommer. Runt 4% av alla morsor föder mellan 40-45 års ålder. Känns lite konstigt, men why not liksom? JM ser ju sexuellt attraktiv ut även om hon har en sjuhelsikes läskig blick.

Nu har JM anlänt står det!

http://www.svt.se/nyheter/
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-02 kl. 18:02.
Citera
2016-09-02, 18:00
Medlem
lasternassummas avatar
JM fick behålla filt över huvudet under inledningen av
häktningsförhandlingen i strid mot gällande praxis.
Kan hon ha konverterat och hänvisat till att hon i
enlighet med sin religion måste täcka sitt ansikte?

Citera
2016-09-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebmaca
Vet vi att hon käkat ssri då? Om hon nu blir häktad, kan polisen kanske kolla vilka mediciner hon kräver.

Det verkar troligt med SSRI. Jag har läst 90% av tråden. Men jag känner inte JM. Det blir ingen akut abstinens.

Tramadolmisstanke finns ju. Knappast legalt förskrivet i 15 år.

Skall bli intressant, förstås, vad som framkommer
Citera
2016-09-02, 18:04
Medlem
Citat:
Jo, i och för sig...när jag läser om saken så ser jag att det tydligen förekommer. Runt 4% av alla morsor föder mellan 40-45 års ålder. Känns lite konstigt, men why not liksom? JM ser ju sexuellt attraktiv ut även om hon har en sjuhelsikes läskig blick.

Jag vet inte har funderat på det ibland, varför vissa kvinnor väljer att föda så långt upp i hög ålder. Vissa är av medicinska skäl så "fine" med det. Men dom andra, är en gåta? Många kvinnor gör det även av en själbevarelsedrift tror att man förverkligar sig själv genom barnen,, och en del har en hel drös, vilket blir ett fett barnbidrag samt att slippa jobba,, vem vet hur dessa kvinnor är funtade, det förblir nog livets mysteriska gåta
Så jävla roligt är det inte att ha smått springandes runt benen hela sitt liv.
Citera
2016-09-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM fick behålla filt över huvudet under inledningen av
häktningsförhandlingen i strid mot gällande praxis.
Kan hon ha konverterat och hänvisat till att hon i
enlighet med sin religion måste täcka sitt ansikte?

Vem kom på taktiken att ha en filt över huvudet? Det kan ju knappast varit någon oskyldig iaf. Värdelös taktik, speciellt nu när bilder på folk finns på internet.
Citera
2016-09-02, 18:06
Medlem
Wajis avatar
Klart hon inte blir frisläppt. Nu har åklagaren på fötterna!
Citera
2016-09-02, 18:06
Medlem
lasternassummas avatar
JM på plats i häktningsförhandlingen:

http://cdnmo.coveritlive.com/media/image/201609/1600_phptmepvl_swe2082.jpg

Det är hon under filten!

Citera
2016-09-02, 18:07
Medlem
rotesaus avatar
Rättar mig själv.

Det är alltså kammaråklagare Jessica Wenna, som utlovat pressträff/konferens efter TR-avslut.
Här måste jag säga att det hör till dom stora ovanligheterna att en åklagare i förväg,,, utlovar PK efter häktningsförhandling i ett yppandeförbud-ärende.

Detta säger mig att något mönsterbrytande finns att framlägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in