2016-09-02, 14:47
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det finns ingen medicinlista. Däremot finns det uppgifter på att hon käkat psykmedicin i 15 år. Jag har hela tiden antagit att det är fråga om SSRI. I dag har två användare bekräftat att så är fallet, huruvida de har rätt eller fel vet man ju dock ej. Anledningen till att det uppmärksammats extra är att en del har framfört åsikten att hon har käkat flunitrazepam i 15 år. Ingen vill ge med sig i denna debatt och positionerna är låsta.

Tramadolsnacket härstammar, så vitt jag vet, från att hennes dotter torskat för innehav av just Tramadol. Snuten ska då ha gjort husis hemma hos dottern, som vid tillfället bodde hos JM, och där funnit mer Tramadol. Därav har misstankar uppkommit att även JM kan ha brukat/missbrukat Tramadol. Jag har själv försökt missbruka Tramadol många gånger men jag känner knappt något på dom. Det lär alltså vara lite olika på hur man reagerar. En del sitter ju som en säck potatis med ögonlocken halvt slutna...halvt sovandes.
Jag instämmer i att det ganska säkert rör sig om SSRI. Väldigt ovanligt att få beroendeframkallande (som benso) utskrivet under så lång tid.
Citera
2016-09-02, 14:48
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns också uppgifter om att JM försett 18-åringen med
Tramadol och hasch, som han missbrukade redan när han
kom till Sverige.
Det säger ju inget om vad hon tar själv, men antyder ju
att hon har tillgång till det i alla fall.

Ja, det kan jag tänka mig. Hon kan nog fixa fram tjack och benzo också. I dag kan man ju beställa från internet också om jag inte missförstått.

Tror förövrigt JM är en sådan där som har en del kontakter och känner lite folk. Samtidigt har hon ju bränt många broar, hon måste ha ett dåligt rykte på många vis kan jag tänka mig. Jag undrar vad det är för personer som hon har i sitt nätverk. Folk som är lite på samma nivå kan jag tänka mig. Hon är nog intresserad av att vara kompis med alla som har något de kan "erbjuda"; hon mjölkar förmodligen folk på det de har - inflytande, förmågor, pengar, villighet, knark. Innerst inne är hon ju förstås inte vän med någon, hon har nog inte den förmågan. Att knyta an till människor på ett meningsfullt och djuplodande vis förutsätter ju att man inte är en ormlik psykopat ty de är personlighetsmässigt ihåliga och emotionellt glättiga.

Fyller på med artikel från SVT: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/haktningsframstallan-inlamnad-i-arbogafallet
Samma snack i princip, inget nytt.
Citera
2016-09-02, 14:48
Medlem
Reimers avatar
Lackmustestet på vad för material som åklagarna har att komma med är förhandlingen om "toyboy", blir han häktad är saken klar då får JM också sitta.

Vi får se vad det blir men troligen så sitter de fast den här gången.
Citera
2016-09-02, 14:50
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det räcker med skäligen första veckan, sedan måste misstankegraden
upp till sannolika skäl, i och med att dom blev anhållna en
gång till så vore det både skandal och katastrof om man
inte kommer upp i skäligen misstänkt.

Båda kommer att begäras häktade på "sannolika skäl" misstänkta,
enligt uppgifter i media i dag, som citerat åklagaren.

Citera
2016-09-02, 14:55
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Känner någon till kopplingarna till Juli* och Johann*, lillasyster resp mor? Eller bara han Bl*omsterlunds dotter?

Om du undrar om Juli* är Johannas dotter så är det så. Jag har i inlägg #5275 redogjort för alla sex barnen och vem som är deras pappor.
Citera
2016-09-02, 14:55
Medlem
Citat:
Båda kommer att begäras häktade på "sannolika skäl" misstänkta,
enligt uppgifter i media i dag, som citerat åklagaren.

Jo, det har jag också läst, men det är inte
givet att dom blir häktade på den graden.
Citera
2016-09-02, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det finns ingen medicinlista. Däremot finns det uppgifter på att hon käkat psykmedicin i 15 år. Jag har hela tiden antagit att det är fråga om SSRI. I dag har två användare bekräftat att så är fallet, huruvida de har rätt eller fel vet man ju dock ej. Anledningen till att det uppmärksammats extra är att en del har framfört åsikten att hon har käkat flunitrazepam i 15 år. Ingen vill ge med sig i denna debatt och positionerna är låsta.

Tramadolsnacket härstammar, så vitt jag vet, från att hennes dotter torskat för innehav av just Tramadol. Snuten ska då ha gjort husis hemma hos dottern, som vid tillfället bodde hos JM, och där funnit mer Tramadol. Därav har misstankar uppkommit att även JM kan ha brukat/missbrukat Tramadol. Jag har själv försökt missbruka Tramadol många gånger men jag känner knappt något på dom. Det lär alltså vara lite olika på hur man reagerar. En del sitter ju som en säck potatis med ögonlocken halvt slutna...halvt sovandes.

Det stämmer bra att hon har brukat Zoloft. SSRI?
Jag visste vilken medecin det gällde men kunde inte minnas namnet tills det dök upp här.
När våran generation var ung så fick varenda en som var lite ledsen Zoloft utskrivet åtminstone i Eskilstuna.
Vet inte hur det är idag det bör väll finnas nyare och bättre psykofarmaka.

Hur många här skulle bli förvånade om dom inte skulle bli häktade med tanke på hela denna galna historia
Föga troligt scenario.
Citera
2016-09-02, 15:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det har jag också läst, men det är inte
givet att dom blir häktade på den graden.

Kan rätten ändra på misstankegraden, eller är det
bifall eller avslag som gäller?

Citera
2016-09-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
Ok, förlåt så mkt. Alla fyra, inklusive JM

Vet du vilka de andra tre anställda är som har tillgång till bilen?
Vill minnas att någon tidigare i tråden skrivit att JMs 20-åriga son Dav*d,arbetar på ett av JMs företag,men det kanske kan vara med administrativa göromål?
Citera
2016-09-02, 15:02
Medlem
valleros avatar
Ska bli väldigt intressant att läsa vittnesbeskrivningar om Johannas och afghanens uppträdande i TR. Kommer Johanna vara iskall (det förväntade) eller verka dämpad och kanske t.o.m. oroad? Även älsklingens uppträdande blir intressant att följa.
Är helt inställd på att inget speciellt händer men vi får väl se.
Själva showen har ju inte ens börjat.
Citera
2016-09-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Ska bli väldigt intressant att läsa vittnesbeskrivningar om Johannas och afghanens uppträdande i TR. Kommer Johanna vara iskall (det förväntade) eller verka dämpad och kanske t.o.m. oroad? Även älsklingens uppträdande blir intressant att följa.
Är helt inställd på att inget speciellt händer men vi får väl se.
Själva showen har ju inte ens börjat.

Lyckta dörrar?
Citera
2016-09-02, 15:07
Medlem
Citat:
Kan rätten ändra på misstankegraden, eller är det
bifall eller avslag som gäller?

Rätten bestämer så dom måste kunna ändra på misstankegraden,
annars hade åklagaren så klart nöjt sig med skäligen.
Jag kan inte tänka mig något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in