Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Har du vaknat?
Vanligtvis så brukar inte advokater prata med media om vad deras klienter känner och tycker.
Dessutom har inte Wenna varit direkt pratglad. "Utredningen är inne i ett känsligt skede" är ungefär lika med att säga blaha.
Nej på väg i säng strax. Som du väntat på mig ser jag. Gulligt
Vanligtvis gör dom så om advokaterna tillåts vill säga. Yppandeförbudet är till just för att dom inte får/skall prata bl a "utredningen får inte störas" som det så vackert heter. Detta arma förbud gäller
inte åk som vanligtvis bjuder på lite smått och gott till media lite nu som då. Ett jävla otyg är vad advokaterna tycker detta förbud är för sig själva och för sin klient.
Fahlander och Wenna kan sitta och tala med varann, poliser, olika kollegor likaså tala med media
om dom känner för det. Advokaterna å sin sida får inte yppa ett ord till någon inte ens rådgöra
med sina kollegor om ditten och datten gällande fallet. Total tystnad gäller.
Snacka om obalans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Vad menar du med "pratglad"? Kan du ge exempel från något hon sagt idag som skulle kunna klacificeras som snacksaligt?

Hon är pratglad med media japp. Sen i måndags har hon alert svarat på medias frågor.
Fahlander som varit med sedan dag ett har i dagsläge inte hunnit med lika många artiklar
som Wenna hunnit med på sina fjuttiga fyra dagar.
Verbet pratglad är således en fullträff att använda sig av men du kanske vill använda dig
av helt andra verb, helt ok för mig.