2016-09-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, för fan! Det är ingen skrivbordsteori.

Googlar febrilt? Jag satt och svarade på ett inlägg i en annan tråd! Ska jag ta fram en massa exempel på folk som dött av heroinabstinens? Du kan väl för fan googla själv? Sedan när är jag din betjänt din bortskämda skitunge? Bara för att du inte känner till en viss sak så behöver det ju inte vara så att det inte är sant. Det är ju ett vansinnigt sätt att resonera. Vad hindrar dig att googla själv? Förbannade översittare.

Edit: vallero, Fuckblash och ni andra - varför sitter ni och håller käften? Ska vi ha en sådan där lång jävla följetong igen där en obildad fan vägrar ge med sig fast han har fel? Ägna 3-5 minuter av er dyrbara tid till att googla saken och skriv sedan här vad ni kommit fram till. Om någon annan än jag hävdar det så får det omedelbar effekt. Sådana som han böjer sig nämligen direkt för flertalet. Bara så vi får käft på fanskapet.

Ok, ska backa upp dig, det är allmänt känt att man kan dö av att klippa ett heroinberoende rakt av och det finns dokumenterade fall. Man kan faktiskt avlida av att klippa ett alkoholberoende också, vilket kallas delirium tremens. Droger är farligt på många sätt...

Dock håller jag för osannolikt att JM gick på just heroin, det är i mina ögon en lite för tung drog som gör folk till en zombie, hon ser helt enkelt för fräsch ut för det och agerar lite för aktivt. däremot kan hon säkert ha intagit andra substanser t ex narkotikaklassade värktabletter.
Citera
2016-09-01, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Experten om sommarstugemordet: "Det krävs kunskaper om de boendes rutiner"

Detta har hänt: Arbogafallen, sexbrottsutredningen och grova misshandeln

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4329885-detta-har-hant-arbogafallen-sexbrottsutredningen-och-grova-misshandeln

Blott 9 dagar efter beskedet om att det inte blir utbetalt några sköna försäkringsmiljoner
sker alltså mordet på fadern och mordförsöket på modern.

Och inga pengar blev det av detta heller. Allt förgäves. Sicken röta.

JM måste vara århundradets girigaste fruntimmer. Förvisso var hon singelmorsa, men hon håvade ju in bra med pengar på sin bluffande flyktingverksamhet, men ändå så räckte det inte till tydligen.
Citera
2016-09-01, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Skulle inte förvåna ett ögonblick
Men sen är det så att när man fött så många barn är magen inte platt, om man inte använder korsett och det kanske man inte gör i alla sammanhang.

Fast JM kan mycket väl sugit här och där (på kroppen alltså ) och stramat upp. Det har t.om arbetartanterna i min bekantskapskrets gjort efter barnafödandet. Hon har ju gjort boob job så...

Edit: Man kan även vilja ligga med någon som inte har helt platt mage. Blir man attraherad av någon så bangar man förmodligen inte ifall vederbörande tar av sig tröjan och har muffinmage utan man "kör på", åtminstone i vår ålder
Citera
2016-09-01, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Allt tyder på att den 18-årige afghanen är en manlig variant av Sara i Knutby-fallet. Skör, ung och omdömeslös, och i en utsatt situation.

På något sätt intressant med en skör man. Men som du skriver, krigshärjad, utsatt, naiv...förmodligen extremt lättledd.
Citera
2016-09-01, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att hon levt laglydigt tidigare? Jag tar det inte för troligt. Det mest troliga är att psykopatkvinnan ägnat sig åt allt möjligt genom hela sitt liv. När hon märker att hon kommer undan så går hon vidare till grövre brottslighet. Hon har känt sig grandios och onåbar eftersom hon kommit undan med all annan skit hon ägnat sig åt. Finns nog en hel del att hitta för den som gräver. Risken att någon skulle bli gravt kriminell från en dag till en annan är nog högst minimal.

Medhåll, hon har säkert flugit under radarn i bra många år, man börjar inte sin brottsliga karriär med mord på folk och att utnyttja pojkar. Något saknas i hennes hjärna och har så gjort ett bra tag, ett överjag och lite sunda vätskor t.ex.
Citera
2016-09-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det måste ju nästan vara unikt i kriminalhistoria om man
bara ser till mordet av maken.
– Giftemål dec -14.
– GM tar livförsäkring på maken och förfalskar hans namnteckning. jan -15.
– Maken förgiftas under en resa till Egypten och får vård, först där sedan hemma, feb -15.
– GM hotar att ta livet av maken.
– Maken uttrycker rädsla för GM.
– Maken skriver på skilsmässoansökan som försvinner.
– Det är okänt varför maken kom till sommarstugan i aug -15.
– Han "försvinner" ca 22.00 på kvällen enligt JM.
– Hon anmäler honom saknad nästa förmiddag.
– Han hittas drunknad på grunt vatten. Ingen toxikologisk undersökning görs.
– IF beslutar att inte betala ut livförsäkringen bl.a. för att namnteckningen var falsk, juli 16.

Den döda maken är ju också far till de treåriga tvillingarna.

Lägg sedan till mordet på Göran och alla inslag i "flyktinghanteringen"
så duger till ett ordentligt kriminaldrama. Eller blir det en rysare?

Verkligheten överträffar oftast dikten....

Var har du hittat information om att exmaken skulle varit rädd för JM?
Blev han alltså förgiftad i Egypten??? Har missat detta helt. JM kan alltså ha ett antal mord och mordförsök på sitt samvete, exmake, pappa och mamma...den där 18-åringen ska nog vara glad att han lever
Citera
2016-09-01, 07:49
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nej, då måste det ha blivit nåt fel.
Här är länk till sidan där jag hittade infon från början. Kolla där så kommer du nog till rätt sida med fb-bilder m.m:
http://annhelenarudberg2.blogspot.se/2016/08/18-aring-misstankt-for-mordet-i-arboga.html

Är Ann Helena Rudbergs blogg, hon är journalist på DN och författare.
Skriver bl.a:

"Kvinnan i fallet framstår alltmer som gangsterdrottning. Hon har utnyttjat pojkar som kom hit. En av dem var beroende av droger och honom tog hon hand om. Den kaotiska situationen förra hösten med så många ensamkommande barn - de flesta från Afghanistan - har passat henne som hand i handsken. Mamman som knivskars låg och sov tillsammans med sin man uppe på andra våningen i sommarstugan när de blev överfallna av en person, som mamman inte uppfattade vem det var. Hon ringer till larmcentralen och säger att hon har hål i kroppen. Hennes man ligger död i sängen.
Den misstänkta kvinnan framstår som någon som har varit så girig efter pengar att hon har anlitat en mördare. Hennes pappa var mångmiljonär, men ville inte ge henne pengar eftersom de var oense om saker. Hennes HVB-hem i Arboga fick stänga och hon har därefter tagit hand om 18-åringen som fick bo i hennes stora lägenhet. Kaos i ett land som Sverige underlättar för sådana människor som denna kvinna, som har varit beredd att till och med mörda sina föräldrar för att få tillgång till deras förmögenhet.”

"Karaktärsbeskrivning"
Jag har gjort den här sammanställningen som jag kallat
"karaktärsbeskrivning".
(FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03

Inom citat, därför att det är uppgifter som var och en skulle kunna
uppfattas som skvaller som inte nödvändigtvis har substans.

När snart ett tiotal har avgett "vittnesmål" som ändå är så pass
samstämmiga som det du citerar och de som jag länkar till ovan
är, så är den samstämmigheten knappast en slump.

Lägg sedan till de vittnesmål som kommit från anhöriga till den
troligen mördade förre maken Aki, så blir bilden bara än tydligare.

Citera
2016-09-01, 08:18
Medlem
Lite om vad som händer vid en gravöppning. Aro krimkvraten.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/krimkvarten-ny-v%C3%A4ndning-i-sommarstugemordet-3497032
Citera
2016-09-01, 08:21
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det måste ju nästan vara unikt i kriminalhistoria om man
bara ser till mordet av maken.
– Giftemål dec -14.
– GM tar livförsäkring på maken och förfalskar hans namnteckning. jan -15.
– Maken förgiftas under en resa till Egypten och får vård, först där sedan hemma, feb -15.
– GM hotar att ta livet av maken.
– Maken uttrycker rädsla för GM.
– Maken skriver på skilsmässoansökan som försvinner.
– Det är okänt varför maken kom till sommarstugan i aug -15.
– Han "försvinner" ca 22.00 på kvällen enligt JM.
– Hon anmäler honom saknad nästa förmiddag.
– Han hittas drunknad på grunt vatten. Ingen toxikologisk undersökning görs.
– IF beslutar att inte betala ut livförsäkringen bl.a. för att namnteckningen var falsk, juli 16.

Den döda maken är ju också far till de treåriga tvillingarna.

Lägg sedan till mordet på Göran och alla inslag i "flyktinghanteringen"
så duger till ett ordentligt kriminaldrama. Eller blir det en rysare?
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Verkligheten överträffar oftast dikten....

Var har du hittat information om att exmaken skulle varit rädd för JM?
Blev han alltså förgiftad i Egypten??? Har missat detta helt. JM kan alltså ha ett antal mord och mordförsök på sitt samvete, exmake, pappa och mamma...den där 18-åringen ska nog vara glad att han lever

Länkar och källor
Jag har följt det här fallet sedan Göran mördades, men jag har
t.ex. inte sparat alla artiklar jag läst eller ens länkar till alla
artiklar. Jag kommer ofta ihåg det mesta och då brukar det
inte vara så svårt att googla fram länkar. Det kan naturligtvis
förekomma att jag minns fel, eller citerar felaktiga uppgifter,
men det är förhoppningsvis inte så vanligt att helhetsbilden
påverkas.

Exmaken kände sig hotad och rädd
Här är länken till en artikel som beskriver hur JMs exmake
Aki, enligt en släkting, sagt att han kände sig hotad och var
rädd för henne.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23364632.ab

Vem är egentligen JM?
Jag tror inte att 18-åringen hittills haft anledning att frukta för
sitt liv. Även om JM allt mer framstår som en känslokall,
empatifri seriemördare med drag som passar in på vad vi
brukar kalla psykopater, så är hon ingen lustmördare. Hon
har mördat för vinning. Hon har behövt pengar, och då har
först en livförsäkring och ett mord, och sedan mord för att
få ut ett stort arv i förtid varit hennes lösning. Pengar har
varit hennes motiv.

Min gissning är att resultatet kommer att bli all inclusive
Hinseberg i 20-25 år för JM.
Vi får väl se i framtida rättegång/ar vad rätt/rätter kommer att
finna lämpligt.

Senast redigerad av lasternassumma 2016-09-01 kl. 08:34.
Citera
2016-09-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Är det ens möjligt? Morsan hennes låg ju på sjukan efter mordet. Sen efter operationen och det så verkade det ju på målsägarbiträdet hennes att hon var inne på samma spår som polisen.

Man kan dock bli kryssad även med en personlighetsstörning. Just anti-social personlighetsstörning hör väl i och för sig inte till de diagnoser som brukar rendera i fängelseförbud. Att JM blir förklarad som frisk nog för kåken får väl under alla förhållanden betraktas som hyfsat säkert.

Ja, man får knulla på Hinsan. Det finns till och med en särskild övernattningslägenhet som de intagna kan få bo i en helg med sin älskade. Det är dock möjligt att denna lägenhet (som finns innanför murarna) endast lånas ut till de som är gifta eller de som har barn. Minns faktiskt inte riktigt. Har för mig att lång resväg för den anhörige som ska hälsa på också kan utgöra grund för att man får disponera boendet en helg. Annars kan man ju fjucka i ett vanligt besöksrum.
Det hör nog till ovanligheterna att man får fängelseförbud på grund av personlighetsstörning och absolut inte antisocial personlighetsstörning,

Med det sagt är det väl inte klarlagt att JM kan komma att få just den (antisocial) diagnosen vid en eventuell RPU.
Citera
2016-09-01, 08:29
Medlem
Kom att tänka på 1999 då första fru Fossmo dog och hade en dödlig dos Dextropoxifen i venblod men inget i maginnehållet. Drunknade i badkaret. Dextropoxifen är nu förbjudet i Sverige men tillhör gruppen Opioider som t.ex Tramadol
Citera
2016-09-01, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetnurse
Ja, men då ska det vara väldigt gynnsam mark spåren satts i, om man ska skönja ev skador i däcken.
Ingenting är omöjligt förstås, men markerna kring stugan ser inte riktigt ut att kunna bjuda på det underlaget
Markerna runt Hjälmaren består av gammal sjöbotten med en mycket finkornig , organisk, jordart. Den är nog det bästa underlag man kan tänka sig för att få perfekta avtryck från ett bildäck.

Detta till följd av att sjön är sänkt, på 1800-talet:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4lmars%C3%A4nkningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in