2016-09-01, 22:06
Bannlyst
Nya åklagaren, Jessica Wenna,är riktigt pratglad ser jag. Hon hinner hålla sig uppdaterad på dagens förhör och tillika svara på medias frågor.

Advokat Amanda Hikes och advokat Lars Jähresten som företräder de misstänkta har däremot blivit belagda med yppandeförbud.

Väntat!

Medial envägskommunikation gäller alltså numera då. Som vanligt.
Citera
2016-09-01, 22:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag trodde det fanns formella krav för att ingå ett äktenskap giltigt i Sverige men du får gärna berätta hur det ligger till. Det som föreslagits är konsulatet och svenska kyrkan. Bortsett från de, vilka kan i Trondheim förrätta vigslar som duger som skäl till uppehållstillstånd i Sverige?
Och jag försöker faktiskt inte dryga mig utan bara förstå vad fasen de gjorde där.
Som borgerlig förrättare ansöker man hos länsstyrelserna.
Många med andra uppdrag inom kommun och/ eller kändisar är vigselförrättare, den där operasjungande bögen, vad han nu heter är väl den senaste i kändisvärlden
Citera
2016-09-01, 22:10
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag är väldigt intresserad av hennes relation till sina små afghaner. Tycker det känns ogenomträngligt. Inget kommer fram!?!

Vad avser att hon inte åkt dit tidigare är nog detta fall ett typexempel som lyckas gå under radarn? Att vi sedan har en polismyndighet som hjälper till gör ju inget!
Små afghaner har invaderat sverige om du missat det. De ljuger om sin ålder, är ofta opiatberoende och är sällan främmande för kriminell aktivitet. Det passar Johanna perfekt.
Citera
2016-09-01, 22:10
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Har missat detta med registrerad hindersprövning.
Hur kom detta fram?
http://w.cdn-expressen.se/images/36/e4/36e45fc2b1fd417b8b0cbbddda280bce/annan/320.jpg
den lades ut här som länk för ett antal sidor sedan
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-skulle-gifta-sig-med-18-aringen/
Citera
2016-09-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag delar inte din uppfattning om att hon är smart. Slug möjligen.
Slug och impulsiv utan konsekvenstänk. En smart person mördar inte sin karl och förfalskar hans namnteckning gällande livförsäkring, samt mördar sina päron inom loppet av ett år typ..
Det är ju så klantigt att hälften hade räckt för att ta sig för pannan. Typ så här

Edit; och just fasiken, jag glömde sex/utpressningsaffären med asylanterna inom samma tidsram. Klantigt är bara förnamnet!

Jag håller med, men med distinktionen att när, vi vet att hon sitter där, så se hur smart hon var. Vi bör inte ta ut nåt i förskott!
Citera
2016-09-01, 22:13
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Som borgerlig förrättare ansöker man hos länsstyrelserna.
Många med andra uppdrag inom kommun och/ eller kändisar är vigselförrättare, den där operasjungande bögen, vad han nu heter är väl den senaste i kändisvärlden
Godkänd hinderprövning kan alltså tas med till Norge och så kan man vigas där och få den registrerad av vigselförrättaren som alltså är en godkänd sådan. Så traskar man över till ambassaden / konsulatet och för den registrerad , fix färdigt
Citera
2016-09-01, 22:14
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
På att det är utstuderat? Nej, men att bilen stått parkerad på företaget och att alla haft tillgång till nyckel är en garanti. Från en 100%ig källa
Alla - inkluderar det även afghanungar?
Citera
2016-09-01, 22:14
Medlem
Ett par undringar.

Vem är den andra tjejen Bl*msterlund, *m*nd*, på Lexbase? Äldre syrra till Juli*?

Om man är gift, är man då "immun" och inte kan tvingas vittna mot sin äkta hälft???
Citera
2016-09-01, 22:18
Medlem
Tror att den skadade modern har berättat saker för polisen som inte kommit ut till allmänheten.
Citera
2016-09-01, 22:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag håller med, men med distinktionen att när, vi vet att hon sitter där, så se hur smart hon var. Vi bör inte ta ut nåt i förskott!

Nej det kan vi självklart inte. Klantskallen Mats Alm klarade sig ju också undan lagens långa näsa, men det var inte heller för att han var smart. Det var ju för att juridiken inte är logisk.
Likadant i detta fallet eventuellt, men låt oss inte hoppas det.
Citera
2016-09-01, 22:20
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nya åklagaren, Jessica Wenna,är riktigt pratglad ser jag. Hon hinner hålla sig uppdaterad på dagens förhör och tillika svara på medias frågor.

Advokat Amanda Hikes och advokat Lars Jähresten som företräder de misstänkta har däremot blivit belagda med yppandeförbud.

Väntat!

Medial envägskommunikation gäller alltså numera då. Som vanligt.
Har du vaknat?
Vanligtvis så brukar inte advokater prata med media om vad deras klienter känner och tycker.
Dessutom har inte Wenna varit direkt pratglad. "Utredningen är inne i ett känsligt skede" är ungefär lika med att säga blaha.
Citera
2016-09-01, 22:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
http://w.cdn-expressen.se/images/36/e4/36e45fc2b1fd417b8b0cbbddda280bce/annan/320.jpg
den lades ut här som länk för ett antal sidor sedan
http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-skulle-gifta-sig-med-18-aringen/

Där står det är asylsökande. Well om häktning sker kan vi se personnummer, då vet vi mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in