2016-09-01, 21:40
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AMstar
Alltså, du får ju kolla länkarna bättre, klart att ett företag som har flera rehabcenter säger att "cold turkey" är livsfarligt, det kanske är det, men din länk är dålig källa, du kanske ska lära dig att googla rätt istället för att läxa upp andra?

Det kom in på det för att 41åringen ville ha medicin i häktet, som de enligt henne inte skötte, men det var nog antidepp tror jag, men det har spekulerats om allt möjligt!

Det farligaste beteendet för en heroinist är när hen suttit på rehab efter avgiftning och går ut och fortsätter som förut. Hen tar en dos som hen tycker är lagom d v s som är lika stor som den sista hen tog innan hen åkte in. Hen har ingen tanke på att hen är totalt giftfri och att den resistens som hen hade när hen höll på innan behandlingshemmet är puts veck. Hen har ingen resistens alls längre och kolar vippen av första sprutan efter rehab därför att kroppen inte längre tål giftet lika bra. Så dör de flesta heroinister. Tro mej.
Senast redigerad av Starback 2016-09-01 kl. 21:44.
Citera
2016-09-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Dom ville nog bara komma bort från oss, Sverige och vara tillsammans. Svårare än så känns inte den frågeställningen.

Håller med. Större anonymitet från polis, press, allmänhet och personer som kan utpressa dem.
Citera
2016-09-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag delar din uppfattning. Hon är smart, eller i vart fall inte dum och hon verkar ganska beräknande och kall. Men någon kommer att börja prata. Även om Johanna har en viss begåvning så blir nog ändå hennes fall hennes psykopatiska och narcissistiska drag där hon lever i föreställningen att hon är osårbar och smartare än polisen. Hon har haft tur som haft med polisen i Sörmland och Västmanland att göra. Hade hon bott någon annanstans hade hon säkerligen varit dömd innan hon hann mörda sin pappa.

Jag är väldigt intresserad av hennes relation till sina små afghaner. Tycker det känns ogenomträngligt. Inget kommer fram!?!

Vad avser att hon inte åkt dit tidigare är nog detta fall ett typexempel som lyckas gå under radarn? Att vi sedan har en polismyndighet som hjälper till gör ju inget!
Citera
2016-09-01, 21:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Håller med. Större anonymitet från polis, press, allmänhet och personer som kan utpressa dem.
Men Jms pojkvän hade inte PUT, fått avslag på ansökan skrevs det (i alla fall) som skäl för att de skulle gifta sig, å Norge har gränskontroller. Det är en risk.
Citera
2016-09-01, 21:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Varför Trondheim , tja för att det finns ett boende för ensamkommande baarn där och älsklingen kanske har någon polare eller brorsa där ?

Därför att det fanns en ledig behörig vigselförrättare där ?
OM så är fallet att de lyckats gänga sig medens de var i Norge, så borde det komma fram i gammelmedia under morgondagen.
Ja det vore ju sannerligen spännande men det skulle förutsätta att hon manipulerat kyrkan också. Eftersom man bara besöker stan en gång i månaden. Lite extra kollekt, prisa Gud, utlovad kanske

Edit: Go for it JM.
Citat:
VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT
SVENSKA KYRKANS VERKSAMHET I NORGE ÄR I FARA!

Ditt stöd är avgörande för kyrkans framtid. Bekräfta ditt medlemskap redan idag.
Läs mer här.
Citera
2016-09-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Men Jms pojkvän hade inte PUT, fått avslag på ansökan skrevs det (i alla fall) som skäl för att de skulle gifta sig, å Norge har gränskontroller. Det är en risk.

JM är en risktagare och gränskontrollerna mot Norge är ju inte direkt vattentäta. Han lyckades också ta sig dit.
Citera
2016-09-01, 21:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja det vore ju sannerligen spännande men det skulle förutsätta att hon manipulerat kyrkan också. Eftersom man bara besöker stan en gång i månaden. Lite extra kollekt, prisa Gud, utlovad kanske

Edit: Go for it JM.
Varför blandar du in kyrkan? Godkända vigselförrättare finns väl utanför kyrkan och de som viger i kyrkor kallas präster vettu
Citera
2016-09-01, 21:54
Medlem
Hur är det nu,, har den här 18-årige pojkvännen Moh*mma*d R*j*bie ett fullständigt svenskt personnummer? eller har han ett tillfälligt?
Är lite osäker på hur det fungerar om man får ett fullständigt svenskt personnummer har man då fått beviljat asyl i Sverige?
Citera
2016-09-01, 21:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Varför blandar du in kyrkan? Godkända vigselförrättare finns väl utanför kyrkan och de som viger i kyrkor kallas präster vettu
Jag trodde det fanns formella krav för att ingå ett äktenskap giltigt i Sverige men du får gärna berätta hur det ligger till. Det som föreslagits är konsulatet och svenska kyrkan. Bortsett från de, vilka kan i Trondheim förrätta vigslar som duger som skäl till uppehållstillstånd i Sverige?
Och jag försöker faktiskt inte dryga mig utan bara förstå vad fasen de gjorde där.
Citera
2016-09-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sist när jag kollade var Norge inte med. Däremot hade de ett samarbetsavtal om bl.a gränskontroller.

Norge og Island ble i 1996 også med på Schengen-avtalen da som medlem av den nordiske passunion med Danmark, Finland og Sverige.
Citera
2016-09-01, 22:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Har missat detta med registrerad hindersprövning.
Hur kom detta fram?
Citera
2016-09-01, 22:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metalkingdom
På att det är utstuderat? Nej, men att bilen stått parkerad på företaget och att alla haft tillgång till nyckel är en garanti. Från en 100%ig källa

Fast minns jag fel när jag tycker mig sett bild på denna bil med bilbarnstolar i baksätet? Om jag minns rätt så tyder väl det på att bilen i huvudsak (och kanske enbart) använts av mördarhonan. Bilbarnstolar till såpass små barn är mer fasta än de bilstolar/kuddar som används till större barn.

Jag tänker också att denna bil använts ute i sommarstugeidyllen av just den anledningen att småkrypen behövde sitta i sina bilbarnstolar under mordkvällen. De kunde ju inte lämnas ensamma hemma under tiden och småkrypens far var ju som bekant dränkt, förlåt drunknad.

Det har diskuterats i tråden varför hon åkt i en bil med så iögonfallande färg när det fanns en svart Volvo i hennes ägo. Jag tror att det har att göra med att hon varit tvungen att frakta de små kidsen till/från/runt mordplatsen, därav de funna däckspåren från just den bilen.
De små somnade säkert gott när deras mor for iväg på mördarstråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in