Citat:
Nja, det där tycker i alla fall jag låter djävligt osannolikt, att föräldrarna Möller på något sätt skulle ha varit inblandade i JM,s eventuella dränkning av sin exman, då borde Anki ha kvittrat som en kanariefågel efter mordet på Göran och mordförsöket på henne, då skulle ju hon (Anki) verkligen fattat att JM saknar vissa spärrar och det enda sättet att få lugn och ro vore att dottern är bakom lås och bom.
Vad bygger du din teori eller känsla på?
Ett plötsligt uppvaknande samvete ser det ut som men det verkar djävligt tunt.
Vad bygger du din teori eller känsla på?
Ett plötsligt uppvaknande samvete ser det ut som men det verkar djävligt tunt.
Märk väl att jag inte hävdar att dom skulle vara inblandade.
Allt jag menar är, att dom kanske inte varit helt aningslösa om dels bedrägeriförsök, och lite grann dels omständigheter kring exmakens död.
Jag grundar detta sakligt på;
- Utvecklingscentrum´s förhållandevis korta, men framförallt intajmade beslutstid på If´s överprövningsärende.
- Hur Åklagarmyndigheten sedan fördelar drunknings-förundersökningen. Man utgår, och parar direkt ihop den med mord/mordförsöksärendet. Detta sker objektivitetsbundet.
- Att det blir avslag på 2.5milj i samma veva som överprövning ligger hos Utvecklingscentrum - och i nästa direkta veva uppenbarar sig ett mord/mordförsök på föräldrarna till den dotter som If vägrar utbetala till.
Samt mest signifikant, men mer osakligt:
- Försäkringbolaget If´s nästan rabiata framträdanden i media. I klartext hot om att offentliggöra material, därtill framläggning av "nytt" material.
(Med tanke på hur Utvecklingscentrum & Åklagarmyndigheten sedan handhaft överprövningsärendet, kan nog var och en uppfatta om If´s material kanske inbegriper substanser gällande 3/8-ärendet)
En kedja av tre synliga länkar än så länge, vad jag tror.
Vi vet också att en fjärde länk består i att man fyndat, antingen i VW-bilen, eller på annat kriminalforensiskt vis, vilket nu möjliggjort misstanke på sannolika skäl.
Mer subjektivt.
Någon skrev tidigare att morsan Möller hittills beter sig märkligt utåt sett, av vad som framgår i media. Jävla oreda med att byta advokat bla.
Något är också småmärkligt med att hon inledningsvis satts som misstänkt & anhållen. Var något knas redan i larmsamtalet, eller blev det konstiga pusselbitar i första samtalen med polis efter mord/mordförsök?
Man anhåller ju inte grundlöst, tänker jag.
Skulle inte förvåna mig om bägge föräldrar Möller täckt & slirat för sin dotter i If´s utredning, och att dom nu inför mord/mordförsöket fått ett samvete som kommit ifatt pga det hela legat inne för överprövning.
Som skäl för detta, kan jag ju meddela att överprövningen hade definitivt tagits godkäntbeslut på (inletts/återupptagits förundersökning på), oavsett 3/8-ärendet.
Man ska liksom inte glömma att If-ärendet står helt för sig självt på det viset.