2016-08-29, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirrorzmask
18.000 låter överdrivet urologen jag pratade med igår innan operationen sa att det brukar kosta ungefär 15.000 och brukar vara samma på de flesta privata mottagningar, de jag gick till igår var via remiss från VC och då behövde jag inte ens betala remissen och landstinget betalar operationen.

Kan säkert skilja från klinik till klinik men enligt sjuksköterskan på urologkliniken på Carlanderska ska ingreppet kosta 6.000kr om man väljer att göra det privat. Ska göra det där den 26:e september.
Citera
2016-08-30, 13:09
Medlem
Har det slutat blöda för er? Fjärde dagen nu och på undersidan vid strängen kan det fortfarande komma lite blod. Hade bakslag just där igår i och med med att bandaget fastnade när jag skulle byta vilket resulterade det började blöda mer än vanligt. Har ni kvar strängen efter operationen eller snitta dom den för er också?
Har ni slutat med bandage och gått över till något annat? Lindar ni in hela snoppen eller lägger bara en kompress på ena sidan när snorren är i högläge?
Jag har i alla fall slut på bandage det jag fick med mig från operationen och måste på apoteket och köpa något.
Senast redigerad av InsertHome 2016-08-30 kl. 13:12.
Citera
2016-08-30, 13:37
Medlem
Fladdermasks avatar
För mig har de mer eller mindre slutat blöda, är inne på dag 5 nu! Kör endast med bindor nu som är köpta i vanlig affär. Dock är allt väldigt känslig fortfarande och gör ont vid minsta beröring.. Är fortfarande svullet, ollonet är väl 50% större än vanligt.
Citera
2016-08-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
För mig har de mer eller mindre slutat blöda, är inne på dag 5 nu! Kör endast med bindor nu som är köpta i vanlig affär. Dock är allt väldigt känslig fortfarande och gör ont vid minsta beröring.. Är fortfarande svullet, ollonet är väl 50% större än vanligt.

Bindor av den sorten tjejer använder? Som du lägger i kalsongen eller lindar runt såret?
Ja där back vid strängen är det som känsligast för mig.
Citera
2016-08-30, 18:48
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Bindor av den sorten tjejer använder? Som du lägger i kalsongen eller lindar runt såret?
Ja där back vid strängen är det som känsligast för mig.
Japp vanliga tjejbindor! :P

Ja där var känslig för mig i början, men nu är de mest precis under urinöppningen och längst kanten av ollonet mot den vanliga penishuden.
Citera
2016-08-31, 15:29
Avslutad
Citat:
Just de, hur länge fick ni vara sjukskrivna? För som det är nu (påbörjan av dag4) så är jag forfarande väödugt känslig i penisen och kan knappt gå.. För gör om vid minsta beröring så gör de ont eller om han ligger snett.

Jobbar på en låst psykiatriavdeling som skötare med patienter vi måste bälta, dvs brotta ner, ge tvångsinjektioner ect.

Känns som att de kan lätt hända att man blir tillstött på penisen då.. Skall annars jobba på fredag, har sjukskrivning fram till torsdag, känns så meckigt, om man skall ta med vitt vaselin å bindor till jobbet vid varje toalettbesök och man inte kan tvätta sig ordentligt.

Jag opererade mig på tisdagenb och jobbade fredag dygn
Citera
2016-08-31, 15:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 781012
gjorde min operation idag.
kom nu hem och kissade medans jag blunda, lite smårädd att titta ned
märkte nu att bandagen täckte över hela ollonet så det kom kiss på bandaget, måste jag nu byta bandaget?
infon man fick var att den skulle vara kvar till andra, tredje dagen tills man tog sin första dush

Jag bytte min sjuksköterskan sa att jag skulle försöka låta den vara kvar men om det kom kiss så är det inte så fräscht sen riskera inte någon infektion nu
Citera
2016-08-31, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InsertHome
Jag är inne på min tredje dag, jag verkar ligga någon dag efter er andra som skriver här just nu. Fortfarande väääldigt svullet, det skulle lägga sig efter tre veckor sa han. Hur är det på den fronter för er?

Fick ni lokalbedövning vid operation eller blev ni nersövda?

Första dagen på kvällen när man inte kunde hålla sig längre utan var tvungen att uträtta sina behov så var man väldigt rädd för hur det skulle se ut när man tog bort bandaget. Var en mental barriär som man var tvungen att ta sig förbi, samma sak igen första gången man skulle duscha och ta på den för att spola rent med vatten och applicera vaselin. Men något droppande av blod hade jag inte vid mitt första toabesök, dock så var det såklart blod på bandaget och kan fortfarande vara lite av det vid byte av bandage. Gör ni rent vid varje toabesök eller bara morgon och kväll? Hur många dagar gick det tills det slutade att komma något blod helt och hållet?

Det finns tydligen olika varianter av omskärelse, var det något ni pratade om hur ni ville ha det eller fick det bli hur urologen valde att göra det? Fick ni titta i en bok av modeller vars olika snoppas syntes och peka och säga "så vill jag ha min"? Eller det kanske är en viss sorts som lärs ut i Sverige till läkarna eller så har varje person sitt sätt att alltid utföra den, som dom blev lärda en gång i tiden.

Jag fick välja om jag ville ha hel eller halv omskärelse och det är ingen frisyr man väljer det är att den ska gå att använda utan att som för mig först bli större och större sedan ströp hudringen blodtillförseln vilket orsakade sprickor i huden gör satans ont, samt efter ett par minuter så blev den mindre nu ska mina problem vara över på 4 dagen kom inget blod alls, och gjorde bara rent en gång per dag som sköterskan sa åt mig varken mer eller mindre "lagom"
Citera
2016-08-31, 15:59
Medlem
Fladdermasks avatar
Dag 6

Gör fortfarande ont, sov dåligt som fan, hade sexdrömmar samtidigt som det blev en mardröm efteråt. Vaknade med vårdens smärta kl4 i morse. Hade världens stånd. Och det hade börjat blöda lite vid penissträngen.. Så var bara att gå upp och byta binda, å gå på toa. Lindade även in stackaren i kompress. Och sov sen utan kalsonger.

Haft forfarande skitont när jag stöter till penisen eller när jag skall gå. Tvingade mig att gå till affären som ligger 500m bort, tog närmare 30min allt som allt, för fick gå så långsamt.

Skall till vårdcentralen imorgon och fixa längre sjukintyg pga smärtan. Måste kunna röra mig obehindrat på jobbet..
Citera
2016-09-01, 11:44
Medlem
Fladdermasks avatar
1 vecka

Gick till doktorn idag, fick bedömningen att det ser ut att läka fint. Har dock ont fortfarande vid beröring/gång, ect, så blev sjukskriven i 2 veckor till. Så 3 veckor totalt!
Citera
2016-09-01, 12:09
Bannlyst
Citat:
1 vecka

Gick till doktorn idag, fick bedömningen att det ser ut att läka fint. Har dock ont fortfarande vid beröring/gång, ect, så blev sjukskriven i 2 veckor till. Så 3 veckor totalt!
Jobbar du som porrstjärna? Annars varför blev du sjukskriven? En annan blev inte ens sjukskriven när jag fick komplikationer på levern vid steroidbruk.
Citera
2016-09-01, 13:06
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Jobbar du som porrstjärna? Annars varför blev du sjukskriven? En annan blev inte ens sjukskriven när jag fick komplikationer på levern vid steroidbruk.
Som skötare/usk på låst psykiatriavdeling, vilket innefattar, tunga lyft, stökiga å opålitliga patienter där vi ibland måste kunna brotta ner patienter å bälta vid psykoser och när dom är aggressiva, självmordsbenägna patienter där man måste hålla sig nära hela tiden så dom inte skadar sig. Måste helt enkelt kunna röra mig från 0-100 på en sekund när/om de smäller till.

Och som det är nu kan jag max lunka fram långsamt pga smärta vid rörelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in