2016-09-01, 08:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ok, ska backa upp dig, det är allmänt känt att man kan dö av att klippa ett heroinberoende rakt av och det finns dokumenterade fall. Man kan faktiskt avlida av att klippa ett alkoholberoende också, vilket kallas delirium tremens. Droger är farligt på många sätt...

Dock håller jag för osannolikt att JM gick på just heroin, det är i mina ögon en lite för tung drog som gör folk till en zombie, hon ser helt enkelt för fräsch ut för det och agerar lite för aktivt. däremot kan hon säkert ha intagit andra substanser t ex narkotikaklassade värktabletter.

Det är faktiskt helt otroligt att så många i tråden tror att JM är en tung narkoman. Finns ingenting i hennes yttre eller annat som indikerar det.

Man kan äta antidepressiva (om det är det hon äter) i 15 år i förebyggande syfte, en del av dessa mediciner ger obehaglig abstinens om man inte tar dem samma tid på dygnet varje dag men de leder inte till ett beroende i klassisk mening och man får ingen high på dem.

Man behöver nog inte göra JM värre än hon är, det räcker med vad hon förmodligen har på sitt samvete.
Citera
2016-09-01, 08:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Lite om vad som händer vid en gravöppning. Aro krimkvraten.
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/krimkvarten-ny-v%C3%A4ndning-i-sommarstugemordet-3497032

Bra kort sammanställning
Det var en bra kort sammanställning i Krimkvarten, men det
förvånar mig att dom, trots att dom i detalj diskuterade en
eventuell gravöppning, inte alls berörde vad som kan komma
fram vid en toxikologisk undersökning, om den görs efter så
här lång tid.

Vad med gift eller droger i Akis kropp?
Om det går att få fram, så måste det ju vara intressant att
veta om det finns spår efter gift eller drog i Akis kropp.

Om man kan leta gift i Erik XIV's karlevor efter nästan
400 år, så borde det inte vara helt omöjligt att hitta något i
det här fallet, även om det kan bero på vilka substanser och
mängder det kan vara fråga om.

Citera
2016-09-01, 08:50
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ändå kan det låta så här från en poliskälla:
Samtidigt kommer VLT med uppgifter från en annan poliskälla. Enligt tidningen kommer fyndet inte inifrån bilen, utan från ett hjulspår som kunnat kopplas till den tegelröda Volkswagen-bilen.
Uppgifterna vill Anders Hedström, presstalesperson vid polisen, inte kommentera.
– Det kommentar vi inte i det här känsliga läget i utredningen

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-har-gjort-fynd-i-beslagtagna-bilen/

Jo, jag vet. Det var därför jag ville meddela vad andra media säger.
Citera
2016-09-01, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är faktiskt helt otroligt att så många i tråden tror att JM är en tung narkoman. Finns ingenting i hennes yttre eller annat som indikerar det.

Man kan äta antidepressiva (om det är det hon äter) i 15 år i förebyggande syfte, en del av dessa mediciner ger obehaglig abstinens om man inte tar dem samma tid på dygnet varje dag men de leder inte till ett beroende i klassisk mening och man får ingen high på dem.

Man behöver nog inte göra JM värre än hon är, det räcker med vad hon förmodligen har på sitt samvete.

Någon vanlig "gatunarkoman" är hon inte. En misstanke kan vara Tramadol som i alla fall funnits i hennes närhet. Även om det är en medicin så är det som händer med åatienten som med en person som använder illegal narkotika. Ofta nödvändigt att höja doseringen för att uppnå samma effekt.

Läkemedelsverket
De ”positiva effekter” som uppgavs var t.ex. känsla av ”lugnande effekt”, ”ångestdämpande” och ”eufori”. Flertalet av patienterna som upplevde dessa ”positiva effekter” utöver den analgetiska krävde sjukhusvård för nedtrappning och seponering av tramadol.
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2006/Utsattningsreaktioner-av-tramadol--ett-storre-problem-an-forvantat-/
Citera
2016-09-01, 08:57
Medlem
Någon här som kan få fram historiken för vädret på platsen för sommarstugemordet?

Det är något med grus/lerväg/bilspår och hur bilspår försvinner och uppstår på grund av väder. Kan man därför räkna ut när den tegelröda bilen kan ha varit på plats?

Bara något jag överhörde
Senast redigerad av Spritsson 2016-09-01 kl. 08:59.
Citera
2016-09-01, 09:11
Medlem
habets avatar
Funderar litegrann på det här med bilarna.
Om man har tillgång till en svart Volvo V50, förmodligen en bland de mest diskreta bilar man kan använda i Sverige, varför väljer man då en tegelröd VW Touran (var det väl?) om man ska åka på en liten mordturné ute i ett litet sommarstugeområde en sommarkväll/natt?

Ren dumhet eller vad?
Citera
2016-09-01, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Någon här som kan få fram historiken för vädret på platsen för sommarstugemordet?

Det är något med grus/lerväg/bilspår och hur bilspår försvinner och uppstår på grund av väder. Kan man därför räkna ut när den tegelröda bilen kan ha varit på plats?

Bara något jag överhörde

Jo det där är nog riktigt men regnförhållanden är bara en av faktorerna som kan tidsbestämma ett speciellt däckspår. En annan är huruvida detta spår har kört över andra, tidigare spår där det finns tidsangivelse; I det här fallet när föräldrarnas bil har kört på uppfartsvägen, tidsbestämt via mammans vittnesmål.
Citera
2016-09-01, 09:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Om man har tillgång till en svart Volvo V50, förmodligen en bland de mest diskreta bilar man kan använda i Sverige, varför väljer man då en tegelröd VW Touran (var det väl?) om man ska åka på en liten mordturné ute i ett litet sommarstugeområde en sommarkväll/natt?

Ren dumhet eller vad?
kanske så att det var den oömma bilen, å Volvon var finbilen.
Citera
2016-09-01, 09:22
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Ren dumhet eller vad?

En tanke kan ju vara att Volvon är mer förknippad med JM än den tegelröda bilen, dessutom kan det ju finnas mer utrustning i Volvon som kan ange positioner den har varit på.

Gissningar från min sida.
Citera
2016-09-01, 09:41
Medlem
sunepilosners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Du har missat mer än det kan jag lova. Gå tillbaka i tråden och läs på eller ställ några seriösa frågor så är det säkert någon här som ger dig svar.

Du har missat kärnan i mitt inlägg.
Vad jag menar, är att JM verkar ha stor förmåga att hitta karlar som av någon anledning är osäkra på sig själva, vilsna eller drogberoende.
Hon är emotionellt analytisk, manipulativ, och tvekar inte inför att använda fittan som verktyg för att snärja dem för att utverka fördelar.
En obehaglig kvinna, som nu förhoppningsvis pippat sin siste afghan.
Citera
2016-09-01, 09:48
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
kanske så att det var den oömma bilen, å Volvon var finbilen.

Inte så fin nu längre i varje fall

Jag har själv egentligen ingen teori varför man valde som man gjorde men det känns inte så genomtänkt.

'Reimers' tanke om elektronisk utrusning är ingen dum tanke - om de nu öht tänkte!
Citera
2016-09-01, 09:49
Medlem
Citat:

Ren dumhet eller vad?

Förklaringen är enkel.
http://forumbilder.se/FAPF0/image
En V50 Drive-e är extremt låg speciellt framtill för att vara så aerodynamisk så möjligt så att man kan håll ned dieselförbrukningen.
Den slår i om du kör på en spårig grusväg/skogsväg (inga jättespår krävs) eller om det finns hål.
Dessutom är däcken lågfriktion jättesmala med mönster för stadstrafik.
Den andra bilen är anpassad för att köras på landet.
Senast redigerad av PlattaPelle 2016-09-01 kl. 09:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in