2016-09-01, 01:36
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Säger onekligen en hel del om JM.

Orosanmälningarna hade nog stått som spön i backen om
det inte hade funnits ett skyddsnät som hindrat detta.

Citera
2016-09-01, 01:39
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
I vilken mån de biologiska (ifall de är det) fäderna har kontakt m barnen verkar väldigt luddigt.

Rektorns son bor nog (förhoppningsvis) hos sin far. De båda äldsta döttrarna har eget boende. Sonen David bor förmodligen hos sin far och dennes fru/sambo. Tvillingarna hade jag hoppats på att de bor hos någon på sin fars sida men så är det nog inte. Jag är lite vilse där. (Också)
Citera
2016-09-01, 01:46
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Dom (tvillingarna) är ju av olika kön, dvs inte enäggstvillingar.
Då är det ju möjligt med olika fäder...
https://www.theguardian.com/world/2016/mar/09/twins-with-different-fathers-born-in-vietnam

Om allt i det här fallet ska utredas så blir det många DNA-tester,
och då tänker jag inte bara på blodspår och hårstrån i bilar...

Dj-vlar i min lilla låda. Där fick man lära sig något nytt. Stort tack för det. Den "kängan" uppskattades ska du veta.
Citera
2016-09-01, 01:47
Medlem
[quote=FuckBlash|58345822]Rektorns son bor nog (förhoppningsvis) hos sin far. De båda äldsta döttrarna har eget boende. Sonen David bor förmodligen hos sin far och dennes fru/sambo. Tvillingarna hade jag hoppats på att de bor hos någon på sin fars sida men så är det nog inte. Jag är lite vilse där. (Också)[/QUOT

Jomen tvillingarnas pappa drunknade jue
Citera
2016-09-01, 02:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Men snälla. Ingen har bett om... Vad är det med JMs "mamma" dvs Anki Möller som du och flera andra inte förstår?
Har inte skrivit ett ord om JM:s mamma.
Är inget med henne jag "inte förstår".
Postade enbart en länk till JM:s facebook.
Ursäkta om det kändes mycket besvärande att det såg ut som en kommentar på din fråga om bild på "mamman".
Citera
2016-09-01, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad i helvete är gryn?

Du har ju internet framför dig, varför ska jag googla? Här är den första träffen jag fick när jag googlade: http://americanaddictioncenters.org/withdrawal-timelines-treatments/risk-of-death/

En kort bit in i artikeln nämns detta. Jag har dock hört det hundratals gånger från personer som jobbar med detta samt läst det åtskilliga gånger i litteratur och hör det på tv-program. Detta långt innan internet existerade. Nu för tiden kan man ju hur lätt som helst läsa på om man så önskar. Säg till om jag ska länka fler sajter.

Jag vet fortfarande inte riktigt hur detta kom in i trådämnet. Vänligen upplys om detta eller så avslutar jag min del i denna heroindebatt här.

Alltså, du får ju kolla länkarna bättre, klart att ett företag som har flera rehabcenter säger att "cold turkey" är livsfarligt, det kanske är det, men din länk är dålig källa, du kanske ska lära dig att googla rätt istället för att läxa upp andra?

Det kom in på det för att 41åringen ville ha medicin i häktet, som de enligt henne inte skötte, men det var nog antidepp tror jag, men det har spekulerats om allt möjligt!
Citera
2016-09-01, 02:28
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är en tom sida
Nej, då måste det ha blivit nåt fel.
Här är länk till sidan där jag hittade infon från början. Kolla där så kommer du nog till rätt sida med fb-bilder m.m:
http://annhelenarudberg2.blogspot.se/2016/08/18-aring-misstankt-for-mordet-i-arboga.html

Är Ann Helena Rudbergs blogg, hon är journalist på DN och författare.
Skriver bl.a:

"Kvinnan i fallet framstår alltmer som gangsterdrottning. Hon har utnyttjat pojkar som kom hit. En av dem var beroende av droger och honom tog hon hand om. Den kaotiska situationen förra hösten med så många ensamkommande barn - de flesta från Afghanistan - har passat henne som hand i handsken. Mamman som knivskars låg och sov tillsammans med sin man uppe på andra våningen i sommarstugan när de blev överfallna av en person, som mamman inte uppfattade vem det var. Hon ringer till larmcentralen och säger att hon har hål i kroppen. Hennes man ligger död i sängen.
Den misstänkta kvinnan framstår som någon som har varit så girig efter pengar att hon har anlitat en mördare. Hennes pappa var mångmiljonär, men ville inte ge henne pengar eftersom de var oense om saker. Hennes HVB-hem i Arboga fick stänga och hon har därefter tagit hand om 18-åringen som fick bo i hennes stora lägenhet. Kaos i ett land som Sverige underlättar för sådana människor som denna kvinna, som har varit beredd att till och med mörda sina föräldrar för att få tillgång till deras förmögenhet.”
Citera
2016-09-01, 02:29
Medlem
sunepilosners avatar
Påsättarna!
Har man inte lite problems med sitt ego, om man tar namnet Gameliusson?
Är man inte komplett oduglig att göra vettiga bedömningar om en kvinna, om man är en vodkaproppad, knarkande finne?
Nån mera farsa till ungarna har ju pratats om, men jag har missat det, nån polis i E-tuna, Johan Ny...
Och sedan några afghanpojkar…
Allvarligt talat… vad är det för jävla puckon som trillat in i kärringfittan?
Hon måste ju ha plockat de mest naiva fjantarna, ganska skickligt…
Senast redigerad av sunepilosner 2016-09-01 kl. 03:06.
Citera
2016-09-01, 03:02
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunepilosner
Påsättarna!
Har man inte lite problems med sitt ego, om man tar namnet Gameliusson?
Är man inte komplett oduglig att göra vettiga bedömningar om en kvinna, om man är en vodkaproppad, knarkande finne?
Nån mera farsa till ungarna har ju pratats om, men jag har missat det, nån polis i E-tuna?
Och sedan några afghanpojkar…
Allvarligt talat… vad är det för jävla puckon som trillat in i kärringfittan?
Hon måste ju ha plockat de mest naiva fjantarna, ganska skickligt…

Du har missat mer än det kan jag lova. Gå tillbaka i tråden och läs på eller ställ några seriösa frågor så är det säkert någon här som ger dig svar.
Citera
2016-09-01, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Hade för mig att det framkommit att det var den 18åriga dottern, + dennes pojkvän som var med till Thailand, någon som minns/vet?

Vet ej, men däremot var de minsta med, tvillingarna vars pappa är den drunknade/mördade makens barn
Citera
2016-09-01, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Det känns så kass att ni har valt att lägga nivån på er konversation där den är. Jag upplever er som att ni kommer med vettiga och informativa inlägg båda två. Naturligtvis har vi olika uppfattningar om saker och ting och det är väl bra. Skulle vi alla tycka likadant så vore de flesta utav oss onödiga. Nä, vi måste respektera varandras åsikter oavsett vad vi än tycker om dem och väga in dem i diskussionen. Ur detta kan vi göra oss en ny kunskap och den känslan är inte att leka med.
Nattis mina vänner. Må gott.

Du har rätt, jag lät känslorna ta överhanden, jag hoppas att vi går tillbaka till ämnet nu!

Missade alla journalister att hon lämnade Thailand? Eller höll de tyst för att få tidig information senare?
Gör polisen så? Jag kan tänka mig att de gör det! Jag skulle det!
Citera
2016-09-01, 05:04
Medlem
Grandiosos avatar
Experten om sommarstugemordet: "Det krävs kunskaper om de boendes rutiner"

Citat:
Vad säger statistiken och erfarenheten om den här typen av mord? Vi går tillbaka till den tredje augusti och granskar mordkvällen ur en kriminologs ögon. Mikael Rying är kriminolog på polisens nationella operativa avdelning, NOA, och har studerat alla fall av dödligt våld i Sverige sedan 1990.

– Det krävs kunskap om de boendes rutiner för att man ska gå in i en stuga och försöka mörda någon med kniv. Man måste ha försäkrat sig om att de varit ensamma, eller att de exempelvis inte har en rottweiler hemma, säger han.

Deras sommarstuga syns inte från vägen. Har man inte besökt stugan tidigare är det svårt att veta var den finns.

Detta har hänt: Arbogafallen, sexbrottsutredningen och grova misshandeln

Citat:
25 juli 2016:
41-åringen nekas försäkringspengar
Försäkringsbolaget If vägrar betala ut livförsäkringsersättningen på 2,5 miljoner kronor till 41-åringen efter makens död 2015. Bolaget menar att försäkringen är förfalskad och att det finns en rad konstiga omständigheter.

3 augusti 2016:
41-åringens pappa mördas

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.4329885-detta-har-hant-arbogafallen-sexbrottsutredningen-och-grova-misshandeln

Blott 9 dagar efter beskedet om att det inte blir utbetalt några sköna försäkringsmiljoner
sker alltså mordet på fadern och mordförsöket på modern.

Och inga pengar blev det av detta heller. Allt förgäves. Sicken röta.
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-01 kl. 05:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in