2016-08-31, 12:34
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Läs mitt inlägg och läs ditt inlägg med öppna ögon så ser du tydligt vem som bär offerkofta...

Eller tolkar du det faktum att jag ser det som en självklarhet att ta hand om barn och hem oavsett hur mycket jag jobbar som ett tecken på offerkofta? Eller tolkade du det faktum att jag var glad när jag städade som ett tecken på offerkofta? Vore intressant att veta hur du tänkte där, OM du tänkte.

Ett osunt och farligt leverne behöver inte höra till bara för att man är en man. Även män kan leva långa, hälsosamma och lyckliga liv nuförtiden, det handlar om val.

Välj en utbildning som leder till ett yrke där risken för arbetsskador är liten. Om du är beroende av alkohol eller droger eller om du mår psykiskt dåligt, sök hjälp. Genom att göra hälsosamma val, som att äta nyttigt och träna så mår man bättre och risken minskar för många sjukdomar som annars kan förkorta livslängden. Att lära sig hantera stress och undvika negativ stress är också bra val att göra.

Så ett gott råd till de män som inte vill råka ut för allt elände som du nämner att män har - Ta kontroll över era liv!

Det är en väldigt skön känsla att veta att man har kontroll över sitt eget liv. Det medför ju ansvar och ansträngning och man kan inte skylla på någon annan om det går åt helvete (vilket kan bli det jobbigaste för många som är vana vid att skylla ifrån sig), men personligen skulle jag inte vilja ha det annorlunda.

Jag förväntar mig alltså ingen tacksamhet för att jag ser till att min man och mina barn mår bra, för att jag ger oss en rejäl inkomst genom att driva mitt företag eller för att jag tar hand om hem och trädgård. För det är något jag själv har valt. Ingen har tvingat på mig varken man, barn, hus eller trädgård, och personligen så ser jag det som vansinne att förvänta sig tacksamhet från andra för val man frivillig gör.