Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Ursäkta att svar dröjt en stund, jag har lagat mat till familjen och diskat efteråt. Nu leker hustru och barn utanför, medan jag pustar ut en stund.
Feminism är en politisk ideologi, och därtill utopisk samt tämligen marxistiskt inspirerad. Feminismen är en problematisk ideologi emedan den bygger på att slita sönder de band som istället bör stärkas mellan man och kvinna. Könskampen betraktas som en grundläggande samhällsdrivkraft. Detta kan jag som värdekonservativ givetvis inte acceptera. Det finns således goda skäl att i huvudsak svara jakande på TS:s fråga.
I övrigt tror jag vi får hålla den allmänideologiska diskussionen i därför lämpad tråd.
Uven! Du borde faktiskt vara en lite för klok uv för att sitta och strössla tramsbegrepp från FB runt dig.
Vilken politisk ideologi har inte utopiska drag? Din egen inte minst! Den går ju verkligen inte att förverkliga för fem öre.
Sen hela vänstern, stora delar av liberalerna, förmodligen även delar av högern, ekonomisk forskning, historia, sociologi etc etc är inspirerad (om inte skapad) av Marx…BIG Surprice! Han är en av våra stora tänkare genom tiderna. Live with it.
De hade som feminismen försöker slita isär var i järn och hade halsringen och bojjan på kivnnornas sida ok? Fullt vettigt försöka slita sönder dessa, då de var direkt skadliga för gruppen kvinnor och barn och män! att tillägga.
Att du dreglar efter att återinföra dessa järnband just för kvinnor, får du stå för själv. Ingen annan som är speciellt intresserad av din "utopi" därvidlag.
Men ja! återigen..ökade skilsmässor är självklart en konsekvens av att halva befolknignen getts samma möjligheter som män….vill du halvera antalet skilsmässor så kan vi ju införa järnbojjor för män i framtiden? Ge män som grupp förbud att tjäna, ärva och äga egna pengar, medborgliga rättigheter, sätt dem att göra allt icke avlönat arbete och be hold! uven skilmässorna kommer sjunka drastiskt.
Så nu har vi löst ditt problem. Let's move on.