Flashback bygger pepparkakshus!
2016-08-29, 04:26
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Udda är vanligtvis dåligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Udda gäst = ovanlig gäst i sammanhanget. Sammanhanget = magister podcast.
Classic Lampinen haha
Citera
2016-08-29, 17:38
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anbers
Classic Lampinen haha

Nja. Det hade snarare varit lite classic "Socialkonservativ" om hen med en sån självklarhet hade uttryckt att nåt var bra "trots" att en gäst var udda (för sammanhanget eller rent allmänt).
Citera
2016-08-30, 13:44
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
kommer ni göra någon magister merch?

Vi har faktiskt diskuterat det, men har ännu inte kommit längre än till snack. Helst skulle vi i så fall vilja göra något roligare än bara en t-shirt. Vi får se om vi kommer på någonting som verkligen passar.

Förslag välkomnas förstås. Vi har ö.h.t stor nytta av de förslag som ges här i tråden. Fortsätt gärna bidra.
Citera
2016-08-30, 14:25
Medlem
PerfektionsPolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Vi har faktiskt diskuterat det, men har ännu inte kommit längre än till snack. Helst skulle vi i så fall vilja göra något roligare än bara en t-shirt. Vi får se om vi kommer på någonting som verkligen passar.

Förslag välkomnas förstås. Vi har ö.h.t stor nytta av de förslag som ges här i tråden. Fortsätt gärna bidra.

Kaffekopp!
Citera
2016-08-30, 14:43
Medlem
Citat:

Dildos, som Rammstein! Blir ju tre st, en signerat K, en av dig och så en redig jävla neandertalarpjäs signerat Lampinen!

Blir perfekt ju...
Citera
2016-08-30, 15:00
Medlem
swimp78s avatar
Dubbelpost
Citera
2016-08-30, 15:00
Medlem
swimp78s avatar
Nej Gud vad töntigt med Dildos
Dessutom redan gjort, typ. Crazytown gjorde det.

Gör nåt som passar magisters torra asexuella stil bättre
Slipshållare eller nåt. En... Penna?
Citera
2016-08-30, 16:24
Medlem
Anberss avatar
En byst av Neandertalaren kanske?
Citera
2016-08-30, 21:23
Medlem
Lampinen som personlig butler för en dag, kanske?
Citera
2016-08-30, 21:44
Medlem
49450s avatar
Antingen gillar man lampinen och står för det känner jag. Men den lite underliggande mobbingen är låg.
Citera
2016-08-31, 10:26
Medlem
Citat:

Är ju inte riktigt merch, men jag tror verkligen på idéen att släppa ett avsnitt i analog-form. T.ex. på kassett eller liknande. Det skulle kunna tryckas i, låt oss säga 100 ex, och säljas för kanske 200 SEK/styck. Det skulle kunna levereras i någon form av ask med kanske ett mindre fanzin med texter av K och dig, ev också av Herr Lampinen. Man kan också ha med lite vanlig merch i dessa, typ ett klistermärke.
Eventuellt att de lottas ut bland era patreons, eller ges ut till de som donerar mest. Det tror jag skulle vara ett bra sätt att:

1) Göra en kul exklusiv grej.
2) Generera uppmärksamhet för podden. (Jag tror inte jag kan minnas att någon pod släppts på kassett, och DN skulle ev. skriva om händelsen.)
3) Få in mera pengar / mera patreons till podden.

Annars i form av massproducerad merch tänker jag typ feta bumperstickers, musmattor, 3D-printade USB-minnen (https://www.customusb.com/) i form av en neandertalar-skalle...
Citera
2016-08-31, 16:24
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Antingen gillar man lampinen och står för det känner jag.
Antingen gör man det eller vadå? Försvann andra delen av din mening?
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Men den lite underliggande mobbingen är låg.
Har du lyssnat på podden? Om det är någon som mobbar Sveriges Enda Renodlade Neandertalare så är det Johannes, han har talat ganska nedsättande om honom i vissa avsnitt har jag för mig. Nu har jag visserligen inte läst igenom hela tråden, men jag har inte sett någon mobbing mot honom här. Det enda jag har sett har varit att folk tycker att K och Johannes pratar för mycket om honom men det är ju varken mobbing eller riktat mot Lampinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in