Citat:
Ursprungligen postat av
schipperke77
Vi har faktiskt diskuterat det, men har ännu inte kommit längre än till snack. Helst skulle vi i så fall vilja göra något roligare än bara en t-shirt. Vi får se om vi kommer på någonting som verkligen passar.
Förslag välkomnas förstås. Vi har ö.h.t stor nytta av de förslag som ges här i tråden. Fortsätt gärna bidra.
Är ju inte riktigt merch, men jag tror verkligen på idéen att släppa ett avsnitt i analog-form. T.ex. på kassett eller liknande. Det skulle kunna tryckas i, låt oss säga 100 ex, och säljas för kanske 200 SEK/styck. Det skulle kunna levereras i någon form av ask med kanske ett mindre fanzin med texter av K och dig, ev också av Herr Lampinen. Man kan också ha med lite vanlig merch i dessa, typ ett klistermärke.
Eventuellt att de lottas ut bland era patreons, eller ges ut till de som donerar mest. Det tror jag skulle vara ett bra sätt att:
1) Göra en kul exklusiv grej.
2) Generera uppmärksamhet för podden. (Jag tror inte jag kan minnas att någon pod släppts på kassett, och DN skulle ev. skriva om händelsen.)
3) Få in mera pengar / mera patreons till podden.
Annars i form av massproducerad merch tänker jag typ feta bumperstickers, musmattor, 3D-printade USB-minnen (
https://www.customusb.com/) i form av en neandertalar-skalle...